قتل پسر ۸ ساله برای انتقام از همسر صیغه‌ای

0

مردی که برای انتقام‌گیری از همسر صیغه‌یی‌اش پسر هشت‌ساله او را در دستشویی مدرسه‌یی در قزوین با ضربات چاقو به قتل رسانده بود چند ساعت بعد از ارتکاب این جنایت خود را تسلیم کرد. آخرین خبر‌ها در‌خصوص این پرونده از بازسازی صحنه جنایت توسط متهم حکایت می‌کند و مسوولان قضایی قزوین اعلام کردند به زودی کیفرخواست پرونده صادر خواهد شد.

 ظهر چهارشنبه وقتی اولیا‌ی دانش‌آموزان دبستان شیردل عبداللهی دهکی‏، واقع در خیابان نادری شمالی قزوین دنبال فرزندانشان آمده بودند این خبر را شنیدند. خبر کوتاه اما تکان‌دهنده بود: «ناپدری امید، یکی از دانش‌آموزان در دستشویی مدرسه فرزندخوانده‌اش را با چاقو کشت» این خبر خیلی زود دهان به دهان بین اولیای دانش‌آموزان پیچید و ترس و وحشت عجیبی در دل آن‌ها انداخت. هنوز هیچ‌کس نمی‌دانست این جنایت با چه انگیزه‌یی اتفاق افتاده است و ناپدری به چه دلیلی امید را قربانی کرده است. چند دقیقه بعد ماموران پلیس آگاهی قزوین در محل حادثه حاضر شدند آن‌ها وقتی به دستشویی مدرسه که این حادثه در آن اتفاق افتاده بود رفتند با جسد امید روبه‌رو شدند. دقایقی بعد محمودخانی، بازپرس شعبه اول دادسرای قزوین در محل وقوع جنایت حاضر شد و دستور انجام تحقیقات را صادر کرد.

پرس و جو از شاهدان نشان داد دقایقی پیش از این حادثه مردی می‌انسال بعد از آنکه موتوسیکلتش را جلوی مدرسه پارک کرد در حالی که کلاه کاسکت به سر داشت وارد مدرسه شد و سراغ امید رفت. شاهدان گفتند او دست پسربچه را گرفت و کشان کشان به سوی دستشویی برد و چند لحظه بعد با دستان خونین از آنجا خارج شد. اظهارات شاهدان نشان می‌داد عامل قتل امید ناپدری او است. در چنین شرایطی با ثبت اطلاعات صحنه جنایت جسد به پزشکی قانونی منتقل و تلاش‌ها برای دستگیری ناپدری فراری آغاز شد. در حالی که چند ساعت از این حادثه گذشته بود و ماموران نتوانسته بودند متهم به قتل را دستگیر کنند خبر رسید او به پلیس آگاهی رفته و خود را تسلیم کرده است.

متهم که مردی ۵۰ ساله است در بازجویی‌های اولیه اتهام کشتن امید را بر عهده گرفت و گفت: چون با همسر صیغه‌یی‌ام اختلاف داشتم امید را کشتم. ادامه تحقیقات نشان داد متهم از مدتی قبل مادر امید را به عقد موقت خود در آورده بود و مدتی با او زندگی می‌کرد اما از مدتی پیش با وی دچار کشمکش و درگیری شده بود تا اینکه این جنایت اتفاق افتاد.

متهم به قتل در ادامه بازجویی‌ها گفت: می‌خواستم از همسر صیغه‌یی‌ام انتقام بگیرم. به همین دلیل روز حادثه جلوی مدرسه رفتم و تصمیم گرفتم پسرش را بکشم. وی درباره چگونگی ارتکاب قتل گفت: ابتدا جلوی در مدرسه رفتم و منتظر شدم. سپس وقتی فهمیدم مادر امید دنبالش نیامده وارد شدم و امید را پیدا کردم. سپس دستش را گرفتم و برای اینکه کسی چیزی متوجه نشود او را به دستشویی بردم و در آنجا چند ضربه چاقو به وی زدم و فرار کردم. چند ساعت بعد هم نزد پلیس رفتم و خودم را تسلیم کردم.

در همین حال سرهنگ حسینی‌نژاد، رییس پلیس آگاهی استان قزوین به باشگاه خبرنگاران، گفت: متهم انگیزه خود را از این اقدام انتقام گرفتن از مادر این کودک اعلام کرده است. سردار محمدرضا می‌رحیدری، فرمانده انتظامی استان قزوین نیز به مهر گفت: اختلافات خانوادگی و اعتیاد ناپدری موجب این قتل شده است. وی ادامه داد: قاتل دارای اختلالات روانی است و برای انتقام از زن سابق خود وارد مدرسه شده و هنگام تعطیلی مدرسه در حالی که کلاه کاسکت بر سر داشت فرزند خود را به داخل سرویس بهداشتی برده و وی را به قتل رساند تا از زن خود انتقام بگیرد. فرمانده انتظامی استان قزوین افزود: متهم در حال حاضر در بازداشت به سر می‌برد و پرونده در حال پیگیری است.

از سوی دیگر سالار قاسمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین نیز از بروز این حادثه ابراز تاسف کرد و به مهر گفت: موضوع توسط حراست آموزش و پرورش و دستگاه قضایی در دست بررسی است و آموزش و پرورش استان در این خصوص پیگیری‌های لازم را انجام خواهد داد.

بر‌اساس این گزارش متهم به قتل صبح دیروز به محل وقوع جنایت منتقل شد و در حضور بازپرس پرونده جزییات این جنایت را بازسازی کرد. یک مقام آگاه در دادسرای قزوین در این خصوص به «اعتماد» گفت:

با توجه به اعترافات متهم او روز جمعه به مدرسه منتقل شد و آنچه رخ داده بود را بازسازی کرد و قرار است با توجه به تکمیل شدن تحقیقات طی روزهای آتی علیه متهم کیفرخواست صادر شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ