“حسینا” اپراتور ترمینال دو بندر شهید رجایی شد

0

علی‏ جهاندیده گفت: در حال حاضر، کل ترمینال دو بندر شهیدرجایی به صورت THC در اختیار شرکت سینا قرار دارد و قرارداد جدید هم به این شرکت ابلاغ شده است.

عضو هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: قرارداد جدید شرکت سینا برای اپراتوری ترمینال دوم بندر شهیدرجایی حداکثر تا امروز شنبه امضاء خواهد شد‌.

وی با بیان اینکه ‌شرکت تایدواتر در حال حاضر صرفاً در برخی محوطه‌‏های بندری و بخش پشتیبانی فعالیت دارد، اضافه کرد: کنار گذاشتن تایدواتر از بندر شهید رجایی به خاطر مسایل تحریم نبود؛ بلکه قرارداد این شرکت از چند سال قبل تمام شده بود که هر ساله تمدید می‏شد، اما سازمان بنادر و دریانوردی تصمیم به تعیین تکلیف بندر و تعیین اپراتور جدید گرفت.

جهاندیده گفت: با تعیین اپراتور جدید، حقی از تایدواتر ضایع نشد و حقی هم برای شرکت سینا ایجاد نشده است.

 

تعیین اپراتور اصلی ترمینال دو تا پایان سال

جهاندیده ‌با بیان اینکه اپراتور اصلی بندر شهیدرجایی با برگزاری مناقصه جدید و تا پایان سال ۹۳ تعیین خواهد شد، افزود: تا آن زمان، ترمینال دو کاملا در اختیار شرکت سینا قرار دارد و ترمینال یک که عموما کشتی‏های فیدری در آن تردد دارند، توسط چند اپراتور خصوصی اداره خواهد شد.

معاون بندری و مناطق ویژه سازمان بنادر و دریانوردی با اعلام اینکه ‌مناقصه ترمینال دوم بندر شهیدرجایی به شکلی کاملا جدید و منطبق بر الگوهای موجود در بنادر کانتینری پیشرفته دنیا برگزار خواهد شد‌، گفت: این مناقصه به شکلی خواهد بود که هم انتظارات سازمان و هم اپراتورها را پاسخ دهد.

وی در پاسخ به این پرسش که ‌آیا در مناقصه جدید شرکت‏‌کنندگان باید شریک خارجی داشته باشند؟‌، اظهار داشت: ما در مورد جزئیات مناقصه در حال مطالعه هستیم و بر اساس نظرات متعددی که وجود دارد، شرایط مناقصه از جمله درباره مشارکت خارجی را اعلام خواهیم کرد.

جهاندیده در این مورد که ‌آیا احتمال دارد ترمینال دو به کنسرسیومی از شرکت‏های ایرانی واگذار شود؟‌، گفت: در حال حاضر، ترمینال یک هم در دست یک شرکت نیست و ما در مناقصه ترمینال دو هم، طوری تصمیم خواهیم گرفت که هم عدالت بین اپراتورها، هم حاکمیت سازمان بنادر و هم دیسیپلین بندر شهید رجایی رعایت شود.

وی با بیان اینکه ‌سازمان بنادر این سیاست را در مورد نرم افزار بندر شهیدرجایی هم تعقیب کرده است، توضیح داد: در حال حاضر، نرم افزار مورد تأیید سازمان بنادر در این بندر حاکم است؛ در حالی که قبلا از نرم افزار تایدواتر استفاده می‏شد که به هر حال، یک شرکت خاص بود.

این مقام ارشد سازمان بنادر اضافه کرد: در حال حاضر، همه خطوط کشتیرانی، اپراتورها، محوطه داران و صاحبان کالا از این نرم افزار رضایت دارند و ارتباط مناسبی را در عملیات تخلیه، بارگیری، انبار و ترخیص کالا را شاهد هستیم.

فارس

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ