۵۵ میلیارد هزینه پرکردن چاله بابک زنجانی در شهرک غرب + عکس

0

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران از برآورد هزینه ۵.۵ میلیاردتومانی پرکردن گود ایران زمین توسط شهرداری تهران خبر داد و گفت: طبق آخرین گزارشات، پیمانکار مربوطه پرکردن گود ایران زمین تا ارتفاع ۱۵ متری و مقاوم سازی محیط آن را آغاز کرده است.

احمد دنیامالی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه قرار است پرکردن گود ایران زمین ظرف ۱۵ روز آینده به نتیجه برسد، گفت: به همین منظور فعالیت کارشناسی مربوط به تعیین خسارات وارده خانه‌های مردم براثر گودبرداری پروژه ایران زمین آغاز شده است چرا که برخی از خانه‌ها آسیب جدی دیده و حتی در آنها امکان زندگی وجود ندارد.
مالک پروژه ایران زمین شرکت ستسا جزییات پروژه ایران زمین پروژه ایران زمین ایران زمین ارزش پروژه ایران زمین احمد دنیامالی

وی ادامه داد: کارشناسان تعیین خسارات وارده به خانه‌های مردم کار خود را با سرعت آغاز کرده‌اند و باید در این زمینه بتوانیم به صورت شفاف تعیین برآورد کنیم.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به اینکه باید مجوز تخریب و بازسازی به خانه‌های آسیب‌دیده ناشی از گودبردای پروژه ایران زمین داده شود عنوان کرد: باید در این زمینه امتیازی که مربوط به عوارض تخریب و بازسازی به حساب سرمایه‌گذار گذاشته شود چرا که مسئول آسیب‌زدن به خانه‌های مردم گودبرداری پروژه سرمایه‌گذار بوده است.

به گفته دنیامالی با اجازه مراجع قضایی منابع پرکردن گود ایران زمین توسط شهرداری فراهم شده و بعدا از سهم سرمایه گذار کم شده و به حساب وی گذاشته می‌شود.

محمد سالاری – رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران نیز در مورد آخرین وضعیت پروژه ایران زمین که متعلق به بابک زنجانی است، خاطرنشان کرد: شهرداری باید از محل بودجه خود نسبت به اقدامات اجرای این پروژه عمل کرده و بعدا در محاسبه با مالک نسبت به این زمینه اقدام کند.

وی همچنین در مورد آخرین وضعیت پروژه ایران زمین در تهاترهای صورت گرفته میان شهرداری و بابک زنجانی بیان کرد قرار است ۱۵ متر از گود فعلی پر شود و کوبش‌های لازم صورت گیرد تا پروژه به حالت اولیه بازگردد، مابقی پروژه نیز قرار است مطابق نقشه تا صفر صفر خیابان اجرا شود.

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران ادامه داد: شهرداری در این زمینه با مشکلاتی مواجه بود که پس از رای دادستانی با توجه به محل بودجه ماده ۵۵ می‌تواند هزینه‌های لازم را تخصیص داده تا بعدا در دعوای با مالک حقوق بیت‌المال تضعیف نشود.

به گفته سالاری ماده ۵۵، ماده‌ای است که براساس آن شهرداری می‌تواند با توجه به بودجه خود در پروژه‌های خاص که نیازمند مجوز مراجع قضایی است هزینه‌های لازم را پرداخت کند.

وی با اشاره به اینکه مدت اجرای پرکردن گود ایران زمین سه ماه در نظر گرفته شده است، گفت: شهرداری به لحاظ حقوق شهروندی و مقاوم سازی محیط این اقدام را انجام می‌دهد و با توجه به اینکه مالک در حبس است و قوه قضاییه نمی‌تواند نسبت به مالک اقدام کند این کار در دستور قرار گرفته، هرچند با توجه به مطالبات زیادی که زنجانی از شهرداری دارد اگر شهرداری این کار را نیز انجام دهد باز هم به مالک پروژه بدهکار است.

در سایت شرکت پیمانکار این پروژه آمده است :

مجتمع عظیم ایران زمین بر اساس چشم انداز و مسئولیت های اجتماعی شرکت ستسا و با همکاری شرکت اسپانیایی Chapman Taylor طراحی شده و ایده ها و خلاقیت های به کاررفته در طراحی آن، در کنار موقعیت ویژه ی پروژه که در یکی از مجلل ترین و مدرن ترین مناطق تجاری مسکونی شهر تهران واقع شده، آن را به مجموعه ای بی نظیر تبدیل خواهد کرد.

هفت طبقه ی تجاری فوق لوکس با ۸۲۸ واحد، یک طبقه باغ بام، برج ۲۱ طبقه ی مدرن اداری با ۳۰۰ واحد، هتل پنج ستاره ی ۲۰ طبقه با ۲۵۰ اتاق، چندین سالن همایش، سالن های سینما و تئاتر، گالری و محوطه ی اختصاصی و بزرگ بازی کودکان از بخش های متنوع این پروژه هستند. هم چنین، برای نخستین بار در خاورمیانه، بام باغ تجاری ویژه ای در این مجتمع ایجاد خواهد شد که امکانی عالی خواهد بود برای گشت و گذار مفرح در کنار کسب و کار و خرید.

راهبری ترافیکی و آسانی در رفت وآمد و پارک خودرو، از دغدغه های اصلی مدیران و مهندسان مشاور شرکت «ستسا»ست. بر همین اساس و در جهت رفاه حال کاربران و مشتریان، یک طبقه پارکینگ به مجتمع اضافه شده است تا با برخورداری مجتمع از حدود ۴۳۰۰ واحد پارکینگ از بروز مشکلات ترافیکی کاملاً جلوگیری شود.

مالک پروژه ایران زمین شرکت ستسا جزییات پروژه ایران زمین پروژه ایران زمین ایران زمین ارزش پروژه ایران زمین احمد دنیامالی

نام پروژه ایران‌زمین
ایده و طرح ستسا
طراح معمار Chapman Taylor
طراح تأسیسات Aguilera Ingenieros
طراح سازه DAIE Structural Consultant
ارزش پروژه ۷۵,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
مساحت هتل ۴۲۸۲۵  متر مربع
مساحت تجاری ۴۴۵۸۲ متر مربع
مساحت امکانات رفاهی ۱۵۷۰۱ متر مربع
مساحت اداری ۵۳۰۰۰ متر مربع
مساحت کل ۳۱۳۰۰۰ متر مربع
تعداد پارکینگ حدود ۴۳۰۰ واحد
پیش‌بینی زمان اتمام پروژه ۲۲ بهمن ۹۵
محل پروژه تهران، شهرک قدس (شهرک غرب)، خیابان ایران زمین
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ