احتمال افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی از محل سود انباشته در یک شرکت شیمیایی

0
براساس آخرین اطلاعات درج شده بر روی سایت کدال، درآمد هر سهم برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه سال ۹۳ به میزان ۱۱۰۰ ریال برآورد شده این در حالی است که درآمد هر سهم برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه سال ۹۲ به میزان ۱۷۰۰ ریال بوده است و در نتیجه درآمد هر سهم برای سال جاری به میزان ۳۵ ریال کاهش داشته است.

در همین راستا، قاسمی، مدیر مالی شرکت نیروکلر در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: کاهش درآمد هر سهم برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه سال ۹۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل به این دلیل است که شرکت نیروکلر، زمینی به ارزش سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان را طی سال ۹۲ به فروش رساند و در نتیجه فروش زمین مذکور منجر به افزایش درآمدهای غیر عملیاتی “شکلر” طی سال گذشته شد.

قاسمی تصریح کرد: با مقایسه مقدار تولید سه سال اخیر شرکت نیروکلر می توان اظهار کرد که تولید “شکلر” در سال ۹۱ بیشترین مقدار تولید را داشته و تولید امسال شرکت نیروکلر نسبت به سال گذشته نیز کاهش داشته است. علت این امر پایان اتمام عمر مفید ممبران های شرکت نیروکلر می باشد با توجه به اینکه عمر ممبران ها سه الی چهار سال می باشد لذا در مرداد یا شهریور ماه سال جاری مقرر شده که “شکلر” تعویض ممبران ها را انجام دهد در نتیجه “شکلر” قادر خواهد بود با تعویض ممبران های مذکور میزان تولید خود را حدود ۱۰ الی ۱۵ درصد افزایش دهد.

وی افزود: به دلیل تعویض ممبران ها حدود ۱۵ الی ۲۰ روز یکی از الکترولایزرها نیز متوقف می شود لذا افت تولید به دلیل توقف الکترولایزر مذکور توسط افزایش ۱۵ درصدی میزان تولید جبران می گردد.

قاسمی عنوان کرد: بودجه بندی شرکت نیروکلر مبتنی بر واقعیات می باشد اگرچه تلاش “شلکر” به دستیابی بر شرایطی مطلوب تر از بودجه جاری می باشد.

مدیر مالی “شکلر” بیان کرد: هدف شرکت نیروکلر طی سال ۹۳ افزایش صادرات می باشد با توجه به اینکه از لحاظ درآمدی قیمت صادراتی با قیمت داخلی تفاوت نامحسوسی دارد و از طرف دیگر با توجه به عدم کشش بازار خارج، لذا شرکت نیروکلر الویت فروش محصولات خود را بازار داخلی در نظر می گیرد.

وی در خاتمه افزود: شرکت نیروکلر در نظر دارد با توجه به الزام سازمان بورس، افزایش سرمایه دهد. افزایش سرمایه مذکور که به میزان ۱۰۰ درصد می باشد در مرحله تصویب هیأت مدیره است. با توجه به تاریخ برگزاری مجمع عمومی در مورخ ۲۲ اردیبهشت ماه سال جاری و بسته به میزان سود تقسیمی در جلسه مجمع، احتمال دارد چنانچه شرکت نیروکلر علاوه بر پرداخت سود تقسیمی از محل مابقی آن بتواند این افزایش ۱۰۰ درصدی را اعمال کند، این برنامه از محل سود انباشته خواهد بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ