حمله شدید رسایی به رئیس جمهور و هاشمی رفسنجانی

0
نماینده تهران در خصوص پرسش دیگر خبرنگار ایلنا که به موضوع برگزاری همایش «دلواپسیم» اشاره داشت و اینکه چرا در ۸ سال گذشته که تورم به نزدیک ۵۰ درصد رسید و رییس جمهور در مقابل قانون و رهبری ایستاد، دلواپس نشدید، گفت: بله ما امروز دلواپسیم اما تنها زمانی که تورم به بالا‌ترین حد خود رسید در دولت هاشمی بود که مدیران اشرافی زندگی می‌کردند.
همایش دلواپسیم دلواپسیم توافق نامه سعدآباد
 حمید رسایی در جمع مردم قزوین در مسجد الغدیر با انتقاد از مذاکرات هسته‌ای با اشاره به اینکه امروز موضوع انرژی هسته‌ای تبدیل به نماد استقلال کشور شده است،گفت: افرادی در رسانه‌ها لفاظی می‌کنند و می‌خواهند القا کنند که انرژی هسته‌ای آنقدر ارزش ندارد که بخواهیم برای آن هزینه بدهیم.
وی افزود: ما باید این استدلال را مطرح کنیم که اگر مهم نیست، چرا قدرت‌های بزرگ غربی برایشان مهم است که ما این فناوری را نداشته باشیم.
وی افزود: سال ۵۷ نماد استقلال، مبارزه با رژیم پهلوی بود و پس از ۲۲ بهمن هم تسخیر سفارت آمریکا نماد استقلال شد؛ البته برخی از آن‌ها که از دیوار سفارت بالا رفتند تنها جسمشان از دیوار بالا رفت و دل آن‌ها پشت دیوار سفارت آمریکا ماند و امروز می‌گویند غلط کردیم و از این اقدامشان توبه کرده‌اند.
این نماینده منتقد دولت اظهار کرد: برخی می‌گویند که تمام مشکلات از انرژی هسته‌ای است، این حرف شیطانی است و ما پیش از سال ۸۲ که موضوع هسته‌ای مطرح شد هم تحریم بودیم.
وی افزود: این حرف را می‌زنند تا مردم از نماد استقلال خود دست بکشند. دردهه ۸۰ همین آقای روحانی مسئول مذاکرات بود و توافق نامه سعدآباد در زمان آقای خاتمی را امضا کرد که ۱۵ روز بعد پرونده هسته‌ای ما را به شورای حکام فرستادند و آقای خاتمی نیز خودش اذعان کرد البرادعی سر ما کلاه گذاشت.
این نماینده مجلس اظهار کرد: سوم آذر ۹۲ که توافق نامه ژنو امضا می‌شود، حرف از پیروزی است و برداشت این بود که مردم به خیابان می‌آیند و بوق می‌زنند، چون توافق نامه نوشته شده را یک پیروزی می‌دانستند که این گونه نشد زیرا ملت فهیم ما می‌داندکه توافق نامه ژنو بسیار ضعیف است و جای هیچ خوش حالی ندارد.
وی با بیان اینکه در دولت‌های گذشته نیز او را افراطی می‌خواندند، بیان کرد:‌‌ همان زمان هم که ما توافق سعد آباد را نقد کردیم عده‌ای گفتند شما کاسب تحریم‌اید و از آن سود می‌برید؛ اما بعد از گذشت چند مدت از آن توافق رهبر بصیر و آگاه انقلاب در سخنرانی در جمع دانشجویان یزد گفتند که «همان دولت برود و پلمب‌ها را باز کند چرا که آمریکایی‌ها به تعهداتشان پایبند نبوده‌اند» و همین گونه هم شد و دولت آقای خاتمی این پلمب‌ها را باز کرد و پرونده ایران به شورای حکام آژانس رفت.
رسایی توافق صورت گرفته در ژنو را پیروزی ندانست و گفت: ۵ درصد غنی سازی پیروزی نیست، چه چیزی دادیم و چه چیزی گرفتیم. وقتی ما با توافق نامه ژنو مخالفت کردیم، روزنامه‌های اصلاح طلب بزک کرده آمریکا گفتند شما با اسرائیل هم صدا شده‌اید؛ اما دلیل ما این بود که شما چه چیزی داده‌اید و چه چیزی گرفته‌اید.
وی افزود: امروز آمریکا می‌گوید ما اشتباه کردیم در سال ۸۲ به توافق نامه سعدآباد پایبند نبودیم، چون امروز با ایرانی مواجهیم که ۱۹ هزارسانتریفیوژ دارد، در حالی که آن زمان تنها ۱۰ سانتریفیوژ کار می‌کرد.
رسایی با بیان اینکه در صورت به توافق رسیدن در ژنو نیز تحریم‌ها برداشته نخواهد شد، گفت: دلایل تحریم حصر سران فتنه، حجاب خانم‌ها و اعدام است. اکثرتحریم‌های نفتی و بانکی بخاطر حقوق بشر است.
وی افزود: این‌ها ادعا می‌کنند ما بمب هسته‌ای داریم، درست می‌گویند بمب اتم ما حجاب و دین و نیمه شعبان و… است. امریکا از این‌ها می‌ترسد وگرنه کشورهایی مثل پاکستان هم بمب اتم دارند و آمریکا با آن‌ها مشکلی ندارد.
این نماینده مجلس در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه چرا گفتهٔ اعضای تیم مذاکره کننده خودمان را قبول نمی‌کنید و به ادعاهای طرف آمریکایی مبنی بر نشناختن حق غنی سازی تاکید دارید، گفت: این حرف مغلطه است، من می‌گویم حرف تیم ما درست است و آمریکایی‌ها غلط می‌کنند می‌گویند ما حق غنی سازی نداریم ولی حرف ما با تیم مذاکره کننده این است باید قبل از توافق بر روی این کلمه غنی سازی توافق می‌کردید.
این گفتهٔ رسایی در حالی بود که چند لحظه پیش از این اظهار نظر گفته بود که از جزییات توافق نامه اطلاعی ندارد و دولت می‌ترسد آن را به اطلاع مردم برساند چون خراب کرده است.
رسایی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایلنا در خصوص اینکه چرا به رای اکثریت مردم که در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم به گفتمان شما که در ۸ سال گذشته بر دولت و مجلس غالب بود نه گفتند، احترام نمی‌گذارید، گفت: آیا آیت الله هاشمی هر کاری می‌توانست بر علیه کسی که ۸ سال گذشته با رای ۶۵ درصدی مردم رییس جمهور بود، نکرد؟ تا جایی که مهدی هاشمی در انگلیس با نیک اهنگ صحبت می‌کند که ما با پدر تقسیم کار کرده‌ایم و اقداماتی کرده‌ایم که دولت نتوانند کاری از پیش ببرد. در واقع آن‌ها انتقاد نکردند بلکه کودتا کردند، حوادث سال ۸۸ انتقاد نبود، کودتا به نام اسلامیت بر علیه جمهوریت بود. روی پشت بام‌ها الله اکبر می‌گفتند و اسراییل خوشش می‌آمد مثل الله اکبری که در مسجد ضرار یه عده در برابر پیغمبر می‌گفتند.
وی ادامه داد: شما همچنین باید به من ثابت کنید که آقای روحانی رای آورد تا تاسیسات هسته‌ای پلمب شود. آقای روحانی سال ۸۲ گفت تاسیسات هسته‌ای پلمب شود. ولی روحانی ۹۲ به مردم گفت هم سانتریفیوژ بچرخد و هم چرخ کارخانه‌ها بچرخد؛ روحانی سال ۹۲ این را گفت چون می‌دانست انرژی هسته‌ای برای مردم مهم است. حال مردم بدانید اگر بر این توافق نامه پایبند باشیم کارخانه‌ها هم نخواهید چرخید.
وی افزود: حالا امروز آقای روحانی رای آورد که سانتریفیوژ‌ها بچرخد ولی دیگر نمی‌چرخد و به جای اینکه پلوتونیوم استخراج کنیم، «پلمب تونیم» استخراج می‌کنیم و امروز همان‌هایی که به روحانی رای دادند مدعی‌اند.
رسایی در خصوص پرسش دیگر خبرنگار ایلنا که به موضوع برگزاری همایش «دلواپسیم» اشاره داشت و اینکه چرا در ۸ سال گذشته که تورم به نزدیک ۵۰ درصد رسید و رییس جمهور در مقابل قانون و رهبری ایستاد، دلواپس نشدید، گفت: بله ما امروز دلواپسیم اما تنها زمانی که تورم به بالا‌ترین حد خود رسید در دولت هاشمی بود که مدیران اشرافی زندگی می‌کردند.
وی افزود: این‌ها را بنویس خبرنگار ایلنا. تنها زمانی که اعتراضات اجتماعی تحقق پیدا کرد و مردم ریختند در خیابان بانک آتش زدند در دولت هاشمی بود در همین قزوین، اراک، مشهد و در چند شهر مردم ریختند در خیابان چون تورم رسیده بود به ۴۹ درصد و زندگی مسوولان اشرافی بود و مهدی هاشمی در کار تجارت نفت بود و ما اون روز هم دلواپس بودیم. در دولت احمدی‌نژاد هم تورم به این مقدار رسید ولی در دو سال آخر که ما اتفاقا دلواپس بودیم و می‌گفتیم آقای احمدی‌نژاد چرا دیگر احمدی‌نژاد سال ۸۴ نیستی و چسبیدی به اینکه مشایی رییس جمهور شود.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ