بررسی وضعیت شرکت سیمان غرب با نماد “سغرب”

0
براساس آخرین اطلاعات درج شده بر روی سایت کدال، درآمد هر سهم برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه سال ۹۳ به میزان ۱۳۷۸ ریال برآورد شده این در حالی است که درآمد هر سهم برای سال مالی به ۲۹ اسفند ماه سال ۹۲ به میزان ۱۴۳۵ ریال بوده است و در نتیجه درآمد هر سهم برای سال جاری به میزان چهار درصد کاهش داشته است.

در همین راستا، یک مقام مسئول شرکت در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز افزود: شرکت سیمان غرب در پیش بینی بودجه خود اثر افزایش نرخ حامل های انرژی را لحاظ کرده است.

وی تصریح کرد: مهمترین چالش در شرکت های سیمانی افزایش هزینه و بهای تمام شده ناشی از اجرایی شدن فاز دوم هدفمندی یارانه می باشد. شرکت سیمان غرب اثر افزایش نرخ محصولات خود را از ابتدای خرداد ماه در بودجه خود لحاظ کرده است.

این مقام مسئول عنوان کرد: چنانچه “سغرب” بتواند افزایش نرخ ناشی از اجرایی شدن فاز دوم یارانه را از ابتدای خرداد ماه سال جاری اعمال نماید می تواند پوشش مناسب بودجه برآوردی را داشته باشد.

وی اظهار داشت: به نظر می رسد با توجه به اینکه ۶۰ درصد درآمد شرکت سیمان غرب ناشی از صادرات می باشد و همچنین با توجه به رشد نرخ دلار در ماه های اخیر، در صورت اعمال افزایش نرخ محصولات سیمانی با وضعیت مطلوبی رو به رو شود و احتمال تعدیل مثبت “سغرب” نیز دور از ذهن نخواهد بود.

این مقام مسئول در خاتمه افزود: پیش بینی می گردد “سغرب” به دلیل چشم انداز مثبت مذاکرات ژنو و رفع تحریم ها، با افزایش صادرات رو به رو گردد هم اکنون شرکت سیمان غرب تنها به کشور عراق صادرات دارد. اما در نظر دارد با توجه به رفع تحریم ها، به سایر کشورها صادرات داشته باشد بنابراین بطور کلی چشم انداز شرکت سیمان غرب در سال ۹۳ مثبت ارزیابی می گردد همچنین “سغرب” تعمیرات اساسی در آسیاب سیمان داشته که در فروردین ماه سال جاری این تعمیرات به اتمام رسیده است بنابراین انتظار افزایش تولید نیز وجود دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ