اسپانسر میلیاردی که سه روز پس از ‌قرارداد با پرسپولیس ، شرکتش ثبت شده

0

وقتی شرکت «بهنام پیشروی کیش» به عنوان اسپانسر ۳۰ میلیاردی یک فصل پرسپولیس معرفی شد، تلاش‌های ما برای یافتن اعضای هیأت مدیره این شرکت در وب‌سایت رونامه رسمی کشور بی‌نتیجه بود. حالا اما با گذشت چندین و چند روز از معرفی این اسپانسر، مشخص شده که این شرکت سه روز پس از عقد قرار‌داد با باشگاه پرسپولیس به ثبت رسیده است.

مدیر بهنام پیشروی کیش مالک بهنام پیشرو کیش صاحب بهنام پیشرو کیش سوابق امیر خادم بهنام پیشرو کیش امیر خادم اسپانسر پرسپولیس

در هیاهوی حسابرسی از باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس و انتشار ریز رقم قراردادهای این دو تیم، کسی نفهمید چگونه و یکباره یک شرکت اسپانسری پرسپولیس را برای یک سال و به ‌مبلغ ۳۰ میلیارد تومان بر عهده گرفت. تنها یک روز در خبرگزاری‌ها شرکت «بهنام پیشروی کیش»‌ اسپانسر فصل جدید باشگاه پرسپولیس معرفی شد.

از آنجا‌ که مبلغ این قرارداد بیش از پانزده میلیون ریال است، بنا بر فصل اول آیین‌نامه معاملات دولتی معامله عمده شناخته می‌شود و باید از طریق مناقصه یا مزایده‌ برگزار شود؛ اما در خصوص انتخاب اسپانسر باشگاه پرسپولیس هیچ مزایده یا مناقصه‌ای نشده است.

امیر خادم به رسانه‌ها در این خصوص گفته، ‌افرادی که در رسانه‌ها از بحث اسپانسری این دو باشگاه آگاه شده و یا افرادی که در مصاحبه‌های خود ابراز علاقه‌مندی خود را اعلام کرده بودند، مانند سال‌های گذشته وارد مسیر مذاکره شدند. اما با مرور اخبار، می‌بینیم که از سوی وزارت ورزش و جوانان یا باشگاه پرسپولیس، هیچ زمان معینی برای مذاکره انتخاب اسپانسر ‌و نیز هیچ مرجعی در این باشگاه یا وزارت ورزش برای مراجعه متقاضیان معرفی نشده است. لابد هر شرکتی که می‌خواست اسپانسر پرسپولیس شود، می‌بایست راسا با ‌امیر خادم ارتباط می‌گرفت که این امر هم منطقی نیست.

سایت خانواده بزرگ ورزش در این خصوص می‌نویسد: معاون پارلمانی وزارت ورزش در مورد اینکه به مزایده نگذاشتن اسپانسری استقلال و پرسپولیس تخلف نیست، گفت: آیا در بیست سال گذشته، اسپانسر استقلال و پرسپولیس به این شکل انتخاب نمی‌شد؟ بحث فروش استقلال و پرسپولیس مطرح نبود که بخواهیم این دو باشگاه را به مزایده بگذاریم.

اسپانسری یک‌ساله و موقت دو باشگاه به صورت سال‌های گذشته انجام شد. در گذشته کدام ‌یک از شانزده تیم حاضر در لیگ بر‌تر، اسپانسری باشگاه خود را به مزایده گذاشته بودند؟

جالب اینجاست که امیر خادم و تیمش در تمام مدتی که بحث خصوصی سازی باشگاه استقلال و پرسپولیس را در دست گرفته‌اند، به مدیریت گذشته این دو باشگاه و رویه‌های آن‌ها ایراد می‌‎گرفتند؛ اما اکنون که درباره انتخاب اسپانسر این باشگاه ابهاماتی ایجاد شده، همه را به شیوه قدیمی انتخاب اسپانسر ارجاع می‌دهند.

همین ابهام در شیوه انتخاب اسپانسر موجب شد تا همه شاخک‌‌ها‌ تیز شود که این اسپانسر میلیاردری که برای برند ثبت نشده پرسپولیس حاضر است ۳۰ میلیارد برای یک سال پرداخت کند، کیست. تلاش‌ها برای یافتن ردی از شرکت «بهنام پیشروی کیش» در روزهای اولیه معرفی این شرکت در دنیای اینترنت بی‌نتیجه بود و وب‌سایت روزنامه رسمی کشور هم هیچ نتیجه قابل قبولی‌ به ما نمی‌دهد؛ اما کمی بعد برخی از رسانه‌ها از ثبت این شرکت سه روز پس از عقد قرارداد اسپانسری خبر دادند.

دهم اردیبهشت ۹۳ وزارت ورزش اعلام کرد، قرارداد ۳۰ میلیارد تومانی با حامی مالی پرسپولیس‌ امضا شده،‌ حال آنکه شرکت «بهنام پیشرو کیش»، اسپانسر پرسپولیس در سیزدهم اردیبهشت، یعنی سه روز پس از امضا شدن قرارداد طی شماره ثبت ۱۱۳۱۱ و در اداره ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری منطقه آزاد کیش به ثبت رسیده است. آدرس این شرکت دقیقا آدرس شرکت حامی امید کیش است! بد نیست با برخی اعضای شرکت حامی امید کیش آشنا شوید:اکبر غمخوار، تقی گل رخسار، …. و خیرالله خادم!

نگاهی گذرا به این اسامی و عناوین، نشان می‌دهد که هنوز معادله‌های زیادی باید حل شود تا بتوان سر از کار اسپانسر پرسپولیس و نحوه انتخاب آن توسط وزارت ورزش و شخص امیر خادم درآورد. برای هواداران پرسپولیس شاید این شرکت هم یک شرکت باشد مانند سایر شرکت‌ها که قرار است ‌یک سال هزینه‌های باشگاه را با یک رقم درست و حسابی بپردازد، اما اگر نیک نظر کنیم وزارت ورزش و جوانان که با طبل شفاف سازی به میدان آمد و با همین شفاف سازی هم در حساس‌ترین مقطع لیگ پرسپولیس را وارد حاشیه کرد، باید در خصوص نحوه عملکرد خودش در انتخاب اسپانسر شفاف سازی کند.

منبع: تابناک
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ