پشت پرده جنجال به نام “سمت خدا” به کام “بنده خدا”

2

تهیه کننده یک برنامه پرمخاطب تلویزیونی در حالی با پایان مدت قرارداد خود هیاهوی رسانه ای فراوانی ایجاد کرده که اخبار رسیده به صراط، از استعفا و نه برکناری او و ماجراهای پنهان دیگری در جریان این استعفا حکایت دارد.

به گزارش صراط، عبدالمجید رکنی تهیه کننده سابق برنامه “سمت خدا” اخیرا مدعی شده صداوسیما او را از کار برکنار کرده و دلیل این برکناری نیز “نهی از منکر آقای ماندگاری در چهاردهم اسفند بود که این تذکرات را در ۲۷ فروردین ماه در قالب نامه‌ای که ایشان در برنامه خواند، به آقای ضرغامی در قالب امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد”.

مجری سمت خدا عبدالمجید رکنی سوابق عبدالمجید رکنی برنامه سمت خدا

البته رکنی به این مورد اشاره نکرده است که در صورت صحت ادعای وی، بر چه اساسی حجت الاسلام ماندگاری که نامه انتقاد آمیز به رییس رسانه ملی را قرائت کرده بود همچنان به عنوان کارشناس در برنامه به سمت خدا حاضر می شود؟

تذکرات مذکور به دو مورد پخش آگهی در برنامه کودک و نیز برگزاری مسابقات با جوایز غیرمتعارف مربوط می‌شود و برد رسانه‌ای “اخراج به خاطر انتقاد از ضرغامی” باعث شد تا ادعاهای او در میان رسانه ها جایگاه خود را باز کند. این در حالی است که واقعیت امر مساله دیگری است.

بر خلاف این ادعا، اخبار رسیده حکایت از آن دارد که این تهیه کننده، در ۲۱ اسفند سال گذشته استعفای خود را خطاب به عزت الله ضرغامی نوشته و تقدیم او کرده بود. با این وجود، گروه معارف شبکه سه از او خواسته تا پایان قرارداد خود به فعالیت به عنوان تهیه کننده ادامه دهد. این در شرایطی است که این تهیه کننده سابق اصرار دارد تا استعفای خود در اسفندماه را اخراج در فروردین ماه وانمود کند!

از سوی دیگر، رکنی اولین تهیه کننده برنامه “سمت خدا” نیست. پیش از او، ماندگاران تهیه کنندگی این برنامه را بر عهده داشت که بعد از مدتی فعالیت، جای خود را به رکنی داد. اما معلوم نیست که چرا رکنی با وجود استعفای پیشین و نیز پایان مدت قرارداد خود، تا کنون حاضر نشده است بدون حاشیه این صندلی را به تهیه کننده بعدی واگذار کند؟

یک مقام مسئول در صداوسیما که نخواست نامش فاش شود، درباره حواشی تغییر تهیه کننده “سمت خدا” گفت: “اگر قرار بود پایان همکاری با آقای رکنی، به خاطر نامه حجت الاسلام ماندگاری باشد، طبیعی این بود که خود ایشان یعنی آقای ماندگاری از برنامه حذف شوند اما این ادعا درست نیست و به همین دلیل آقای ماندگاری همچنان به عنوان کارشناس به همکاری با برنامه ادامه می دهند.”

بر اساس اطلاعات رسیده به صراط، رکنی تهیه کننده سابق “سمت خدا” دارای حاشیه‌هایی بود که از آن جمله می توان به ارتباط با برخی چهره های تندرو اشاره کرد.

تهیه کننده سابق برنامه مذکور، از خویشاوندان مدیر سابق حوزه علمیه قم و نماینده فعلی مجلس خبرگان رهبری است و گفته می شود ایشان در خصوص پایان همکاری با رکنی، مخالفتی نکرده است.

گفتنی است در حال حاضر برنامه سمت خدا با رویه پیشین خود با تهیه سید محسن مناجاتی به کار خود ادامه می دهد. تا کنون نزدیک به هزار و ۲۰۰ قسمت از این برنامه روی آنتن شبکه سوم سیما رفته و به عنوان یکی از پرمخاطب ترین برنامه های سیما و نیز یکی از باکیفیت ترین برنامه های مذهبی رسانه ملی شناخته شده است.

صداوسیما برای هر قسمت از این برنامه مبلغ بالایی نسبت به استاندارد برنامه‌های مشابه تلویزیونی در نظر گرفته بود که در اختیار تهیه کننده قرار می‌گرفت.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 2 )
  1. زازا می گوید

    سلام.موندم چرا شما ها خام این حرفهای پوچ در مورد آقای رکنی می شید؟؟
    همه می دونن اخراج ایشان به خاطر انتقاد است.مسولین جنبه انتقاد ندارن ادعای انتقادپذیری نکنن
    حرفهای سمت خدایی ها و آقای رکنی کاملا درست بود
    آقای ماندگاری را برای عوام فریبی آوردند.بعداز برنامه چهارشنبه ایشان هم ممنوع تصویر شدند.
    آقایون از خدا شرم نمی کنن چه برسه از مردم وبندگان خدا!!!

  2. نصیب می گوید

    واقعا براتون متاسفم بااین کارنامه پراز دروغ …………..
    آقای رکنی رو اخراج کردید به بهانه ای کودکانه و حالا که صداش دراومده نمیدونید چه دروغی سرهم کنید