عکس دیده نشده از طالقانی و رفقا در ایام جوانی

0

عکسی کمتر دیده شده از محمد رضا طالقانی را در ایام جوانی به همراه چند کشتی گیر دهه هفتاد تیم ملی کشتی آزاد را می بینید .

 در این عکس طالقانی را در زمانی که مسوولیت نایب رییسی فدراسیون کشتی را داشت به همراه ابراهیم جوادی ، مجید ترکان ، کریم سوری و یکی از عکاسان زحمتکش ورزشی می بینید .
محمد رضا طالقانی سوابق محمد رضا طالقانی بیوگرافی محمد رضا طالقانی

محمدرضا طالقانی فرزند کاظم متولد ۱۳۳۱ در محله گذر مستوفی در منطقه درخونگاه از محلات قدیمی تهران است. تحصیلات خود را در مدرسه جعفری اسلامی و سپس هنرکده امیر طی کرد و از پانزده سالگی به کشتی روی آورد و تا ۱۳۶۰ شمسی که کشتی را کنار گذاشت هشت مدال بین‌المللی کسب نمود. سه سال پهلوان پایتخت شد و هفت سال نیز قهرمان تیم ملی بود.

او در سال ۱۳۵۷ در مخالفت با رژیم پهلوی برگزاری جام بین‌المللی آریامهر را بر هم زد و این کار وی با تشویق حاج مهدی عراقی مواجه شد. به تشویق شهید عراقی به پاریس نزد امام خمینی رفت و پس از حدود سه هفته اقامت به ایران بازگشت. بهمن ماه ۵۷ ایران شاهد حوادثی بود که بر اثر ممانعت دولت بختیار از ورود امام خمینی به ایران روی داد و منجر به کشتار مردم و تحصن روحانیون  وعلما در مسجد دانشگاه تهران شد.

با قطعی شدن ورود امام به ایران در ۱۲ بهمن ۱۳۵۷ قرار شد رهبر انقلاب در مدخل ورودی دانشگاه سخنرانی کنند و برای حفاظت از ایشان نیز تعدادی افراد از جمله آقای محمدرضا طالقانی انتخاب شدند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ