زن ۶۷ ساله ایرانی، سرکرده باند قاچاق انسان به آلمان

0

پلیس آلمان یک باند قاچاق انسان را متلاشی کرد. این باند به سرکردگی یک زن ۶۷ ساله ایرانی، آگهی‌هایی را با مضمون «سفر به آلمان» در روزنامه‌های ایران منتشر می‌کرده است.

دادستانی شهر کلف (Kleve) در مرز آلمان و هلند در اطلاعیه‌ای مشترک با پلیس فدرال آلمان، از شناسایی و انحلال یک باند ایرانی – آلمانی قاچاق انسان خبر داده است.

دویچه وله نوشت، در این اطلاعیه که روز سه‌شنبه (۱۳ مه/۲۳ اردیبهشت) منتشر شده، ذکر شده که این باند در روزنامه‌های ایران برای سفر به آلمان با مدارک غیرقانونی تبلیغ می‌کرده است.

سرکردگی این باند را یک زن ایرانی ۶۷ ساله اهل شهر کلف بر عهده داشته است.

پلیس در بازرسی از چندین آپارتمان واقع در ایالت نوردراین وستفالن و شهر فرانکفورت، موفق به کشف و ضبط شواهد قابل توجهی شده است. قاچاقچیان انسان معمولا فعالیت‌های خود را به طور مخفیانه انجام می‌دهند، اما طبق اطلاعیه پلیس این باند خلافکار، آشکارا برای ارائه خدمات غیرقانونی خود دست به انتشار آگهی در روزنامه‌ها می‌زده است.

در این آگهی‌ها به متقاضیان وعده صدور ویزا و اقامت جعلی آلمان در قالب «سازمان‌دهی اسناد و مدارک آنان» داده می‌شده است.

طبق این اطلاعیه پیش از اقدام پلیس، نزدیک به ۲۵ «مشتری» در ظرف دو ماه برای دریافت این خدمات ثبت‌نام کرده بوده‌اند.

در بازرسی از آپارتمان‌های مظنونین شمار زیادی کپی مدارک، ۱۰ یورو پول نقد و تعداد قابل توجهی حافظه‌های جانبی کامپیوتری یافته و ضبط شده‌اند. پلیس هم اینک در حال بررسی داده‌های ذخیره شده روی این حافظه‌هاست.

شهر کلف در ایالت نوردراین وستفالن واقع شده و نزدیک به ۴۸ هزار نفر جمعیت دارد.

خبرآنلاین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ