بانوان طلبه ایرانی در آمریکا + عکس

1

خبرگزاری “ال- مانیتور” (al-monitor) نوشت: هیأت نمایندگی زنان ایرانی، متشکل از دانشجویان “جامعه الزهرا” (بزرگترین مدرسه مذهبی بانوان ایران) برای اولین بار وارد آمریکا شدند تا در همایش دانشگاه “ویرجینیا” شرکت کنند.

 این هیئت متشکل از ۹ زن که فارغ التحصیل قم هستند، از “واشنگتن” و “پنسیلوانیا” دیدن کردند.

محمد شمالی سوابق محمد شمالی جامعه الزهرا بانوان طلبه ایرانی

 در مصاحبه ال-مانیتور با این بانوان، آنها نسبت به نتیجه مذاکرات و آینده روابط ایران- آمریکا خوش بین هستند. آنها همچنین تحث تاثیر ارزش های خانواده و روش زندگی و مهمان نوازی مردم منطقه آمیش در “پنسیلوانیا” قرار گرفتند.

 یکی از بانوان که “زهرا” نام دارد، می گوید: «شما آمریکایی ها زنان ایرانی را دست کم می گیرید، زنان در ایران تمام چیزهایی که یک زن عادی در جهان دارد را دارند. زنان در ایران دارای، تحصیلات، شخصیت، آزادی و عشق هستند و زمانی که بحث از دانش و تقوا شود هیچ محدودیتی برای زنان در ایران وجود ندارد و حتی می توانند از مردان هم کامل تر باشند.»

 ال-مانیتور در این گزارش مدعی شد: «در ایران زنان جایگاه زیادی در حکومت مردسالاری که در درست روحانیت است ندارند و حتی نمی توانند برای ریاست جمهوری کاندید شوند.»

  این پایگاه تحلیلی آمریکایی افزود: «بانوان طلبه ایرانی در پاسخ به این سوال که بزرگ ترین مشکل ایران چه چیزی است؟ جواب دادند تحریم ها به اقتصاد کشور لطمه زده است و باعث شده است که دارو و تجهیزات پزشکی به سختی وارد ایران شود.»

  ال-مانیتور در ادامه گزارش نوشت: «”محمد شمالی” رئیس بخش فارغ التحصیلان جامعه الزهرا می گوید: باید مطالعاتی در ارتباط با تشابهات قرآنی و مسیحی درباره اهمیت صلح صورت گیرد و مسائل خیلی زیادی است که دو کشور آمریکا و ایران می توانند از هم یاد بگیرند.

وی اضافه کرد: مردم ایران مردمی منطقی هستند و زمانی که شما منطقی باشید به مذاکره و  مباحثه روی خواهند آورد.

 محمد شمالی درخواست کرد: تبادل اساتید و پژوهشگران میان ایران و آمریکا در زمینه های علمی و دانش های مختلف، می تواند در رفع سوء تفاهم ها و تشویق به صلح موثر باشد.

 باربارا اسلاوین، خبرنگار المانیتور که این گزارش را تهیه کرده است یادآور شد: این بانوان طلبه ایرانی برای تحصیلات تکمیلی خود به دانشگاهی در ایالت ویرجینیا آمده اند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. الناز می گوید

    موفق و موید باشید . شیرزنان باابهت و غیرتمند