عاقبت قتل دختر جوان توسط مرد متاهل / قتل به دلیل سوءظن به خواهر

1

مردی جوان که متهم به قتل دختر موردعلاقه‌اش است با تایید حکم قصاص توسط دیوانعالی کشور یک گام دیگر به مرگ نزدیک شد.

این پرونده پس از آن گشوده شد که کارآگاهان جنایی استان فارس مطلع شدند جنازه دختری جوان در خیابان‌‌ رها شده است. آن‌ها وقتی به محل حادثه رفتند مشاهده کردند این دختر مانتو، روسری و کفش دارد بنابراین در خیابان فوت شده است. آن‌ها در بررسی‌های اولیه هیچ نشانه‌ای از جراحت و درگیری روی پیکر متوفی پیدا نکردند به همین دلیل مشخص نشد وی به چه دلیل جان باخته و آیا مرگ او طبیعی است یا اینکه او را به قتل رسانده‌اند.

کارآگاهان بعد از آنکه جسد را برای انجام آزمایش‌های تخصصی به پزشکی‌قانونی منتقل کردند به تحقیق برای پی بردن به هویت متوفی پرداختند و فهمیدند او دختری ۲۲ساله به‌نام می‌ناست. اعضای خانواده مینا در بازجویی‌ها گفتند او روز حادثه برای انجام کاری از خانه خارج شد و دیگر بازنگشت. آن‌ها نیز نمی‌توانستند درباره علت مرگ مینا حدسی بزنند. در ‌‌نهایت متخصصان پزشکی‌قانونی بعد از انجام آزمایش‌های سم‌شناسی اعلام کردند این دختر به‌دلیل مسمومیت دارویی جان باخته است. آن‌ها خاطرنشان کردند داروی مورداستفاده، یکی از قرص‌های قلب است.

ماموران در گام بعدی به بررسی وضعیت سلامت مینا پرداختند و فهمیدند او هیچ بیماری خاصی نداشت و داروی قلب نیز مصرف نمی‌کرد به همین دلیل فرضیه به قتل رسیدن وی قوت گرفت و کارآگاهان به این نتیجه رسیدند که قاتل روابط نزدیکی با مینا داشته و به همین دلیل توانسته به او دارو بخوراند. آن‌ها همچنین به این اطمینان رسیدند که قتل به دلیل خصومت شخصی و با انگیزه انتقام‌جویی صورت گرفته است.

بررسی‌های تخصصی درباره زندگی خصوصی مینا پلیس را به این نتیجه رساند که او با مردی به نام مجید در ارتباط بود. شواهد نشان می‌داد این رابطه مدتی به طول انجامیده اما مینا قصد داشت آن را خاتمه بدهد. تحقیقات نامحسوس پلیس فاش کرد مجید با اینکه مردی متاهل است بعد از آشنایی با مینا خود را مجرد معرفی کرده و به‌عنوان خواستگار پا پیش گذاشته و توانسته بود اعتماد دختر جوان را به دست بیاورد اما مینا بعد از مدتی متوجه اسرار زندگی این مرد شده و با اطلاع از متاهل‌بودن او گفته بود قصد دارد به این رابطه پایان بدهد.

مجید که نمی‌خواست مینا را از دست بدهد بار‌ها از او خواهش کرد در تصمیمش تجدیدنظر کند اما وقتی موفق نشد به خواسته‌اش برسد تهدید را در دستور کار خود قرار داد و بعد از آن چند باری برای مینا مزاحمت ایجاد و حتی تهدید کرده بود بلایی سر او می‌آورد. مینا نیز در واکنش به این رفتار‌ها گفته بود اگر مجید از کار‌هایش دست نکشد تمام ماجرا را با همسر وی در میان خواهد گذاشت.

کارآگاهان به این نتیجه رسیدند که کشمکش‌های این دو احتمالا زمینه‌ساز قتل شده است به همین دلیل مجید را بازداشت کردند. او در بازجویی‌های اولیه به کشتن دختر موردعلاقه‌اش اعتراف کرد و گفت: «روز حادثه با مینا قرار گذاشتم تا با او حرف بزنم. از اینکه ماجرا را به همسرم بگوید به‌شدت می‌ترسیدم به همین دلیل در نوشابه او مقدار زیادی داروی قلب ریختم و او بعد از خوردن آن از حال رفت. من هم جسدش را کنار خیابان‌‌ رها و فرار کردم.»

متهم در مراحل بعدی تحقیقات اعتراف خود را پس گرفت و گفت در قتل مینا بی‌گناه است. با این وجود پرونده با صدور کیفرخواست در اختیار قضات دادگاه کیفری استان فارس قرار گرفت. نماینده دادستان در این جلسه جرم متهم را با توجه به شواهد و مدارک موجود محرز دانست. اولیای دم مقتول نیز اعلام کردند خواستار صدور حکم قصاص برای مجید هستند. مرد جوان در دادگاه نیز منکر قتل شد و گفت نمی‌داند مینا چگونه فوت شده است. با این وجود هیات قضات تحقیقات تکمیلی را انجام دادند و بالاخره بعد از چند جلسه به این نتیجه رسیدند که مجید گناهکار است به همین دلیل رای خود را مبنی بر قصاص صادر کردند.

مجید بعد از دریافت این حکم به آن اعتراض کرد و پرونده برای بررسی دوباره در اختیار قضات دیوانعالی کشور قرار گرفت. آن‌ها نیز پس از مطالعه پرونده حکم را مطابق قانون تشخیص دادند به این ترتیب حکم قصاص تایید شد و مجید اکنون در میان محکومان به مرگ قرار گرفته است و در صورتی که نتواند رضایت اولیای دم مینا را جلب کند باید به‌زودی پای چوبه‌دار برود.

قتل به دلیل سوءظن به خواهر

مردی که به‌دلیل سوء‌ظن به خواهر خود او را به قتل رسانده است در جریان تحقیقات تخصصی پلیس دستگیر شد و به جرمش اعتراف کرد.

کارآگاهان جنایی پلیس آگاهی استان لرستان بعد از اینکه از مرگ مشکوک زنی جوان در خانه‌اش مطلع شدند به آنجا رفتند و تحقیقات خود را آغاز کردند. آن‌ها فهمیدند این زن که شهره نام داشت بر اثر سوختگی شدید جان خود را از دست داده است. اعضای خانواده شهره ادعا کردند این زن خودسوزی کرده و به زندگی‌اش پایان داده است.

مادر شهره به کارآگاهان گفت: «دخترم بعد از ازدواج با شوهر خود دچار اختلاف شد به‌گونه‌ای که نتوانست این وضعیت را تحمل کند و پنج‌سال قبل طلاق گرفت. بعد از آن به خانه ما برگشت اما از نظر روحی اصلا شرایط خوبی نداشت. او به‌شدت افسرده بود و حالش روزبه‌روز بد‌تر می‌شد تا اینکه بالاخره خودش را در حمام خانه به آتش کشید و ما هم نتوانستیم هیچ کمکی به او بکنیم.»

اظهارات این زن مطابق با واقعیت به نظر نمی‌رسید زیرا در محل حادثه هیچ نشانه‌ای که بر خودکشی دلالت کند وجود نداشت به همین دلیل کارآگاهان به مادر شهره ظنین شدند و او را بازداشت کردند. زن می‌انسال ابتدا بر ادعای اولیه‌اش اصرار کرد اما وقتی دید نمی‌تواند پلیس را قانع کند گفت خودش دخترش را کشته است. این زن گفت: «از زمانی که دخترم به خانه ما بازگشت با هم دچار اختلاف شدیم و مرتب مشاجره و درگیری داشتیم به همین دلیل روز حادثه به کمک عروس‌هایم به‌زور دست‌وپای او را بستیم، شهره را به حمام بردیم و در آنجا وی را با استفاده از بنزین به آتش کشیدیم بعد هم قرار شد ادعا کنیم او خودسوزی کرده است.»

مادر شهره چندبار دیگر تحت بازجویی قرار گرفت اما در گفته‌های او تناقضاتی وجود داشت که نشان می‌داد وی هنوز واقعیت را پنهان می‌کند به همین دلیل تحقیقات از زن می‌انسال ادامه یافت تا اینکه او بالاخره پسرش به نام نیما را به عنوان قاتل معرفی کرد.

کارآگاهان در ادامه تحقیقات سراغ نیما رفتند و او را بازداشت کردند. مرد جوان وقتی دید مادرش واقعیت را بازگو کرده است انکار را بی‌فایده دید و به کشتن خواهرش اقرار کرد. او گفت: «از وقتی خواهرم طلاق گرفته بود در خانه مادرم زندگی می‌کرد و مشکل خاصی وجود نداشت اما مدتی بود رفتار‌هایش تغییر کرده بود طوری که مردم پشت‌سرش حرف می‌زدند و شایعاتی سر‌زبان‌ها افتاده بود. این موضوع مرا به‌شدت ناراحت می‌کرد. به این نتیجه رسیده بودم که خواهرم با مردی رابطه دارد. برای اینکه به این موضوع پایان دهم با شهره صحبت کردم و به او گفتم باید از کار‌هایش دست بکشد و حق ندارد از این به‌بعد بدون اجازه من از خانه خارج شود. شهره مرا به بدبینی متهم کرد و گفت هر کاری دلش بخواهد انجام می‌دهد. او به توصیه‌های من عمل نکرد همین مساله مرا به‌شدت عصبانی کرده بود تا اینکه در ‌‌نهایت تصمیم گرفتم او را بکشم.»

متهم ادامه داد: «آبروی خود و خانواده‌ام را در خطر می‌دیدم به همین دلیل به فکر قتل افتادم. روز حادثه با استفاده از طناب دست‌وپای شهره را بستم. او در برابرم هیچ مقاومتی نکرد. سپس وی را به حمام بردم و در آنجا با بنزین به آتش کشیدم. بعد از اینکه از مرگ شهره مطمئن شدم با مادرم صحبت کردم و قرار شد مرگ او را خودسوزی جلوه بدهیم.»

بنا بر این گزارش متهم‌ به‌ قتل اکنون در بازداشت به‌سر می‌برد و تحقیقات از وی همچنان ادامه دارد.

شرق

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. محمد می گوید

    واقعا به اینها میشود گفت برادر ومادر ؟حیوان از اینها بهتر است اینها ابریشان را از خواهر ودخترشان بیشتر دوست دارند توف به رویشان وقتی ازدواج بدون عشق وبچه دارشدن فقط برای رفع شهوت مردان هست بچه ای که به دنیا میاید بهتر ازاین سرنوشت ندارد چون اون مادر اصلا بچه دوست نداشته