عکس دیده نشده از رئیس قوه قضائیه در دوران جوانی

0

آیت الله صادق آملی لاریجانی در کنار برادر

فرزند صادق آملی لاریجانی صادق آملی لاریجانی زندگینامه صادق آملی لاریجانی خانواده صادق آملی لاریجانی بیوگرافی صادق آملی لاریجانی برادر صادق آملی لاریجانی

صادق اردشیر لاریجانی (زادهٔ ۱۳۳۹ در نجف) بیشتر شناخته‌شده با عنوان صادق آملی لاریجانی یا صادق لاریجانی رئیس قوه قضاییه ایران و از اعضای فقهای شورای نگهبان است. او یکی از پنج برادر لاریجانی است. او از اعضای مجلس خبرگان رهبری در دوره سوم و چهار از استان مازندران بوده‌است.

صادق لاریجانی همچون دیگر برادران و خواهرش علاوه بر اینکه از کودکی با مسایل دینی آشنا شد، علوم جدید را نیز فراگرفت. وی دوران دبستان را در سال ۱۳۴۵ آغاز کرد و دوره دبیرستان رااز دبیرستان صدر اوحدی در سال ۱۳۵۶ به پایان رساند و در همین سال وارد حوزه علمیه شد. او در دوره‌ی دبیرستان با علاقه‌ی بسیار به کتب ریاضی روی آورد و بسیاری از آنها را با مطالعه فرا گرفت. وی در سالهای تحصیل خود در اکثر مواقع حائز رتبه اول بود و هنگام وارد شدن به سال چهارم دبیرستان با فراهم آمدن بورس تحصیلی از دانشگاه صنعتی شریف عازم تحصیل در یکی از کشورهای غربی بود که ناگهان زندگی‌اش دگرگون شد و با تأسی به راهنمایی پدر به دروس دینی رو آورد. این در حالی بود که برادران بزرگتر او محمدجواد و علی در مسیر علوم جدیده چون ریاضیات و فیزیک و فلسفه گام برداشتند.

وی در سالهای تحصیل، از محضر استادان بسیاری بهره برد. از جمله رسائل و مکاسب را نزد اساتید برجسته‌ای همچون آقایان صلواتی، سیدکاظم حائری، سید مهدی نبویِ‌اشرفی و کرباسی فرا گرفت که عمده‌ی این درس‌ها به شکل خصوصی بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ