نامه تهیه کننده «من روحانی هستم» به وزیر ارشاد

0

تهیه کننده مستند «من روحانی هستم» در نامه ای خطاب به وزیر ارشاد نوشت: «جناب آقای وزیر! ساخت مستند توسط چند جوان دانشجو براساس کتاب خاطرات آقای هاشمی‌رفسنجانی ذنب لایغفر نیست».

واقعیت مک فارلین من روحانی هستم مک فارلین قضیه مک فارلین دانلود من روحانی هستم خاطرات هاشمی‌رفسنجانی

متن کامل این نامه بدین شرح است:

در رسانه‌ها خواندیم جنابعالی طی روندی که در هفته‌های گذشته پیرامون برخورد قضایی و پلیسی با یک اثر فرهنگی دانشجویی پیموده‌اید باز هم درباره مستند «من روحانی هستم» نظراتی را بیان کرده‌اید. بی‌تردید ما وظیفه داریم همه نظرات را درباره آثارمان با سعه‌صدر بشنویم و از بهترین نظرات در کارهای بعدی خود استفاده کنیم و برخورد ما با نظرات حضرتعالی نیز استثنا از دیگران نیست.

جناب آقای جنتی!
در نگاه ما تامین منافع ملی همواره از اولویت‌های نخست بوده است. بنابراین مشی ما در همه کارها و آثارمان و همچنین به‌صورت ویژه درباره این مستند این بود که با توجه به هدف برخی از رسانه‌های زنجیره‌ای و غوغازیست برای تبدیل این مستند به موضوع اول کشور و به حاشیه رانده‌شدن مسائل کلان جاری، فعالیت‌های ما در راستایی نباشد که برای دولت حاشیه درست شود و این رسانه‌ها به اهداف خود دست یابند. مستندی که تا ۴ ماه پس از تولید آن بدون هیچ جنجالی در دانشگاه‌های کشور اسلامی‌مان اکران شد ولی به ناگاه بدون هیچ مقدمه به دلیل دستوری که از فرماندهی اتاق عملیات روانی به برخی رسانه‌ها رسیده بود به تیتر یک برخی رسانه‌های زنجیره‌ای بدل شد.

با توجه به این دغدغه سعی کرده‌ایم درباره دروغ‌ها و تهمت‌هایی که درباره این مستند، عوامل سازنده آن و گروه چندرسانه‌ای شفق بیان شد بدون موضع‌گیری رسانه‌ای (مگر در صورت ضرورت) مسائل را فقط از طریق روال تعریف شده آن و بدون جنجال پیگیری کنیم. اما اظهارات روز گذشته شما اینقدر تعجب‌برانگیز بود که ضرورت احساس کردیم تا مطالبی را خدمت جنابعالی عرض کنیم. لازم به‌ذکر است جنابعالی به دلیل سوابق انقلابی‌تان و همچنین نسبت‌تان با آیت‌الله احمد جنتی، روحانی انقلابی و مجاهد، نزد ما عزیز و محترم می‌باشید و از اینکه بالاخره و پس از اظهارنظرهای متعدد و البته عجیب! «مستند من روحانی هستم» را دیدید و اظهارنظر این بار شما پس از دیدن مستند می‌باشد واقعا خوشحال هستیم.

جناب آقای جنتی! جنابعالی فرموده‌اید: «مستند «من روحانی هستم» دروغ‌های فاحشی دارد که از میان آنها دروغ‌هایی که به امام نسبت داده شده قابل بخشش نیست.» این جمله شما برای ما که خود را نسل سوم انقلاب و فرزندان امام خمینی می‌دانیم بسیار سنگین و غیرقابل پذیرش است. اما این جمله شما به ما نشان داد شما به‌رغم اینکه مستند را دیده‌اید، ظاهرا هنوز کتاب خاطرات آقای هاشمی‌رفسنجانی را نخوانده‌اید.
جنابعالی ۳ دروغ نسبت داده شده از این مستند را به امام خمینی بیان کرده‌اید که در ادامه توضیحاتی در رابطه با این ادعاهای شما مطرح می‌شود.

۱ـ جنابعالی فرموده‌اید: «در رابطه با حضور آقای روحانی در قضیه «مک فارلین» که چنین چیزی نبوده و دروغ است» همانطور که قبلا هم بیان شد این قسمت از مستند عینا از کتاب خاطرات جناب آقای هاشمی رفسنجانی نقل شده است. برای مشاهده این موضوع می‌توانید به کتاب خاطرات آقای هاشمی در روزهای چهارم تا ششم خرداد سال ۱۳۶۵ مراجعه کنید.

۲ـ جنابعالی فرموده‌اید: «آنچه در رابطه با برخورد امام(ره) با شورای سرپرستی سازمان صدا و سیما گفته شده کذب است.» جناب آقای جنتی! لطفا کتاب خاطرات آقای هاشمی‌رفسنجانی از روز ۳۰ تیرماه تا روز یکم مردادماه سال ۱۳۶۲ را مطالعه کنید تا برای‌تان مشخص شود آنچه که در این مستند بیان شده است عینا از کتاب خاطرات ایشان ذکر شده است.
۳ـ جناب آقای جنتی! جنابعالی فرموده‌اید: «در این مستند گفته شده «این جمع عقلا را که در مجلس تشکیل شده تعطیل کنند» این در زمره دروغ‌هایی است که به امام نسبت داده شده و قابل بخشش نیست.» آقای جنتی! شما مطمئنید مستند من روحانی هستم را دیده‌اید؟! در هیچ جای این مستند چنین ادعایی که شما مطرح کرده‌اید بیان نشده است. به نظر می‌رسد مشاوران شما به جنابعالی اطلاعات غلط داده‌اند.
جناب آقای جنتی!
اگر علم دارید که مسائلی که گفتید دروغ‌هایی است که به امام نسبت داده شده به جای سرزنش‌کردن مستندسازان، شجاعانه بیان کنید که خاطرات آقای هاشمی رفسنجانی ایراد دارد و این کتب را در دستور کار ممیزی وزارت ارشاد قرار دهید تا دیگر چنین دروغ‌هایی به امام نسبت داده نشود و اگر علم ندارید که سخن گفتن درباره شنیده‌ها خلاف اخلاق است.
آقای جنتی!

ای کاش اندکی از این عزم جدی که در بین مدیران وزارتخانه متبوع جنابعالی شکل گرفته است برای برخورد با یک مستند روایی که قسمت‌هایی از آن به مذاق دولت خوش نیامده، در برخورد با آثاری صورت می‌گرفت که به راحتی و در سکوت مسؤولان به مرزهای فرهنگی و اعتقادی ما تعدی می‌کنند. در این مدت مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دست به کارها و روش‌های متعددی زده‌اند، از فشار بر قوه قضائیه برای برخورد با عوامل سازنده شروع شد و در آخر هم این مدیران برای برخورد با عوامل سازنده دست به دامان نیروی انتظامی شدند. آقای جنتی! آیا واقعا این روش‌های قضایی و پلیسی با شعارهای شما و دولت در حوزه فعالیت‌های رسانه‌ای و فرهنگی تناقض ندارد؟! با همه آثار فرهنگی قرار است برخورد پلیسی شود؟! آقای جنتی آیا تعدی به مرزهای عقیدتی و فرهنگی مهم‌تر است یا ناراحتی چند نفر از بیان تاریخ؟! بی‌تردید افکار عمومی متوجه این تناقض‌ها خواهد شد و درباره آنها قضاوت خواهد کرد.
جناب آقای وزیر! ساخت مستند توسط چند جوان دانشجو براساس کتاب خاطرات آقای هاشمی‌رفسنجانی ذنب لایغفر نیست بلکه بازی با افکار عمومی توسط رسانه‌هایی که بیشترین حمایت‌های دولتی و بیشترین بهره از بیت‌المال را دارند غیرقابل بخشش است! (خبرآنلاین به نقل از وطن امروز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ