شفاف سازی “فولاد ارفع” در خصوص سود سال ۹۲ و پیش بیتی ۹۳

0

اطلاعیه شفاف سازی “فولاد ارفع” در خصوص سود سال ۹۲ و پیش بیتی ۹۳

۱-       افزایش هزینه های مالی در عملکرد نسبت به پیش بینی بودجه از مبلغ ۱۰۳ میلیارد ریال به ۲۰۰ میلیارد ریال ناشی از تغییر نرخ بهره قرار داد تسهیلات ارزی واحدهای فولاد سازی و احیا مستقیم از حدود ۲.۳۴ درصد (لایبور شش ماهه یورو بعلاوه ۲ درصد) به ۷ درصد می باشد.

۲-       نرخ ارز هر یورو ۳۴,۲۶۰ ریال پیش بینی شده در بودجه به ۳۴,۹۴۶ ریال در پایان سال افزایش یافته عمده تغییر در هزینه های غیر عملیاتی ناشی از تغییر نرخ ارز بوده است که تاثیر ریالی آن حدودا ۱۲۱ میلیارد ریال بوده است . تغییر ایجاد شده در نرخ ارز بعلت پیش بینی ثبات نسبی در بازار ارز در نظر گرفته نشده بود ، لیکن متاسفانه طی یک ماه اسفند ۱۳۹۳ نرخ یورو مبادله ای به ازای هر واحد ۶۸۶ ریال افزایش یافته است .

۳-       در ارتباط با سود عملیاتی،میزان فروش، تولید و قیمت تمام شده عملکرد واقعی در مقایسه با بودجه ۹۲ نشانگر پوشش حدود ۹۹ درصدی می باشد.

لذا با اعمال تغییرات در نرخ بازپرداخت تسهیلات مالی فوق هزینه های مالی و غیر عملیاتی ناشی از تغییر نرخ بهره و نرخ ارز ، حدودا ۲۱۳ میلیارد ریال در سال ۹۳ افزایش خواهد یافت . لیکن با توجه به برنامه شرکت در کاهش ۶ درصدی مصرف قراضه آهن حدود ۷۰ میلیارد ریال صرفه جویی در هزینه تولید قابل پیش بینی است . مجموعا در شرایط فعلی تغییرات با اهمیتی در مورد پیش بینی سال ۹۳ متصور نیست و اثر تغییرات ذکر شده فوق بر پیش بینی سود و زیان سال ۹۳ حدودا ۱۴ می باشد.

چنانچه در مفروضات با اهمیت شرکت از جمله قرارداد فروش اقساطی تغییراتی رخ دهد یا سود تسهیلات ارزی با بانک مورد توافق قرارداد گیرد ، مراتب در اسرع وقت به سازمان بورس اوراق و بهادار منعکس خواهد شد .

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ