دو میلیون دختر ایرانی برای ازدواج کم می‌آید

1
مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور براساس نمودارهای جمعیتی پیش‌بینی کرد که تا سال ۹۶ و ۹۷ اختلاف پسران در سن ازدواج که در طیف سنی ۲۰ تا ۳۴ سال قرار دارند نسبت به دختران در سن ازدواج که در طیف سنی ۱۵ تا ۲۹ سال قرار دارند، به دو میلیون نفر می‌رسد.
علی اکبر محزون با اشاره به اینکه براساس نمودارهای جمعیتی قبل از سال ۸۸ تعداد دختران در سن ازدواج که در طیف سنی ۱۵ تا ۲۹ سال قرار داشتند از تعداد پسران در سن ازدواج که در طیف سنی ۲۰ تا ۳۴ سال قرار داشتند بیشتر بود،‌ گفت: این روند بعد از سال ۸۸ تا سال ۹۲ روند نزولی داشت و هرم سنی در نمودار به شکل متقارن درآمد، به این معنا که جمعیت دختران و پسران در سن ازدواج تقریبا برابر شد.
همسریابی شوهر یابی سن ازدواج دوست یابی دانستنی های ازدواج

او با اشاره به سال‌های پس از ۹۲، گفت: به مرور تعداد پسران در سن ازدواج نسبت به دختران در سن ازدواج افزایش خواهد یافت به گونه‌ای که بر اساس نمودار پیش‌بینی می‌شود که اختلاف پسران نسبت به دختران در سن ازدواج تا سال ۹۶ و ۹۷ به دو میلیون نفر می‌رسد.

به گفته مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور، گفت: منظور از افراد در سن ازدواج، کلیه افراد ازدواج کرده و ازدواج نکرده در طیف‌های سنی ۲۰ تا ۳۴ سال برای آقایان و ۱۵ تا ۲۹ سال برای خانم‌هاست.

محزون با تاکید به اینکه افراد در سن ازدواج شامل کلیه طیف سنی ۲۰ تا ۳۴ سال برای آقایان و ۱۵ تا ۲۹ سال برای خانم‌ها می‌شود، گفت: کلیه آقایان در سن ازدواج کشور با طیف سنی ۲۰ تا ۳۴ شامل ۱۲ میلیون و ۷۰ هزار نفر می‌شوند که از این تعداد ۵ میلیون و ۵۷۰ هزار نفر هرگز ازدواج نکرده‌اند.

او گفت: بنابراین ۴۶ درصد آقایان در سن ازدواج کشور هرگز ازدواج نکرده‌اند.

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور همچنین با بیان اینکه کلیه خانم‌های در سن ازدواج کشور با طیف سنی ۱۵ تا ۲۹ سال شامل ۱۱ میلیون و ۷۹۰ هزار نفر می‌شوند، گفت: از این تعداد ۵ میلیون و ۶۷۰ هزار خانم هرگز ازدواج نکرده‌اند.

محزون ادامه داد: بنابراین ۴۸ درصد خانم‌های در سن ازدواج کشور هرگز ازدواج نکرده‌اند.

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۱۰۰ هزار خانم در سن ازدواج که هرگز ازدواج نکرده‌اند بیشتر از آقایان در سن ازدواج که هرگز ازدواج نکرده‌اند وجود دارد، گفت: بنابر آمار ارائه شده فوق همچنین تعداد ۲۸۰ هزار آقا در سن ازدواج (شامل افراد ازدواج کرده و ازدواج نکرده) بیشتر از خانم‌های در سن ازدواج وجود دارد.

او در پاسخ به اینکه تعداد دختران و پسران ازدواج نکرده در سن ازدواج کشور با توجه به اختلاف دو میلیون نفری آنها طی سال‌های ۹۶ و ۹۷ به چه میزان خواهد رسید، گفت: تنها اختلاف دو میلیون نفری تعداد پسران نسبت به دختران در سن ازدواج طی سال‌های ۹۶ و ۹۷ قابل پیش‌بینی است، بنابراین مشخص نیست که چه تعداد دختر و پسر ازدواج نکرده در سن ازدواج طی آن سال‌ها وجود خواهد داشت و تنها تعداد دختران و پسران در سن ازدواج کشور در سال‌های آتی قابل پیش‌بینی است.

محزون همچنین در پاسخ به علل ایجاد اختلاف دو میلیون نفری پسران نسبت به دختران در سن ازدواج بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده طی سال‌های ۹۶ و ۹۷، عنوان کرد:‌ علت اختلاف مربوط به دوره‌ها و گروه‌های سنی قبلی است و به هر میزان که تاخیر در سن ازدواج بیشتر باشد خطر تجرد قطعی و نیز اختلاف‌های ایجاد شده مربوط به تعداد پسران و دختران در سن ازدواج بیشتر می‌شود.

منبع:خبرگزاری ایسنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. ع ت می گوید

    عوضش در متولدین ۶۰- ۶۱ -۶۲ -۶۳ دختران بیشتر از پسران پسرا میتونن با دخترای خارجی هم ازدواج کنن کمااینکه همین الانم تو همین دهه شصتیا مواردی داشتیم ولی دخترا میمونن