مأموریت کجا ان‌شا‌ءالله؟ می‌‌روم برزیل!

0

یقین بدانید به جز کادر تیم ملی که شامل بازیکنان و مربیان و پزشکان و تدارکات تیم است، بقیه کسانی که به هر نحوی از انحا وارد خاک برزیل می‌شوند برای تفریح و خوش‌گذرانی به آنجا می‌روند. حالا البته یک دلایلی مثل حمایت از تیم ملی و یا مبارزه با فساد برای سفرشان می‌تراشند اما دلیل واقعی‌اش همان بود که عرض کردم. عیب هم ندارد به هر حال یک‌سری خودشان دارند می‌روند، یک‌سری با پول دیگری می‌روند و یک‌سری هم دست می‌کنند توی جیب ملت و چندهراز دلار ناقابل برمی‌دارند و می‌روند برزیل استخوان می‌ترکانند و برمی‌گردند و احتمالا یک چیزی هم به عنوان حق ماموریت می‌گیرند که همان‌طور که از نامش پیداست، حق مأموریت است و چون حق است حلال است.

حالا لابد برای شما هم سؤال شده که مگر در برزیل ممکن است چه فسادی اتفاق بیافتد که نیاز به بازرس ویژه داشته باشد. عرض به خدمت‌تان که اصلا خود غرب، آن هم غربی که گرم باشد یعنی فساد! به هر حال همه جا فساد است. شما یادتان نمی‌آید سال ۷۶ که شبکه‌های اجتماعی وجود نداشت و بحث بهشتی شدن مردم وارد فاز زور و شلاق نشده بود، یکی دو عکس از ابراز احساسات بازیکنان ایرانی نسبت به جایگاه تماشاگران در ملبورن نزدیک بود دودمان‌شان را بر باد بدهد. حالا با این فیس‌بوک و موبایل‌های دوربین‌دار اگر فسادی سر تمرین تیم‌ ملی رخ بدهد و یا ابراز احساسی رخ بدهد، به سرعت رسانه‌یی می‌شود.

پس بهتر است کسی آنجا باشد که بازیکنان و تماشاگران حساب کار دست‌شان بیاید. در ضمن چون برخی از بازیکنان تیم ملی در خارج بازی کرده‌اند و یا در خارج بزرگ شده‌اند گاهی حواس‌شان نیست چه می‌کنند و تا خارج را می‌بینند رفتار خارجکی می‌کنند. برای کنترل این‌گونه فسادها هم نیاز به بازرس ویژه است. واقعا که فساد در برزیل بی‌داد می‌کند. یعنی این‌قدر فساد آنجا هست که اگر کل مجلس هم برود برزیل، خالی از لطف نیست. راستی آنها که به برزیل می‌روند، دل‌شان برای بی‌فسادی وطن تنگ نمی‌شود؟

ایسنا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ