نگاهی به چشم انداز “شاوان” در سال ۹۳

0
تاکنون ابلاغیه شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران در مورد میزان نرخ فروش محصولات نیامده است اما مقرر گشته طی یک الی دو روز آینده این ابلاغیه به دست شرکت پالایش نفت لاوان برسد.
براساس آخرین اطلاعات درج شده بر روی سایت کدال، درآمد هر سهم برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه سال ۹۳ به میزان ۳۱۶۲ ریال برآورد شده این در حالی است که درآمد هر سهم برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه سال ۹۲ به میزان ۳۰۲۳ ریال بوده است و در نتیجه درآمد هر سهم برای سال جاری به میزان پنج درصد افزایش داشته است.

در همین راستا، دادور، مدیر عامل پالایش نفت لاوان در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: بنده چشم انداز “شاوان” را طی سال ۹۳ مثبت ارزیابی می کنم. بطوریکه شرکت پالایش نفت لاوان در نظر دارد در صورت تأمین نقدینگی مورد نیاز خود، ارزش جایگزینی “شاوان” را برای سهامداران بالا ببرد.

دادور تصریح کرد: به نظر بنده ارزش سهم “شاوان” با توجه به پروژه هایی که اجرایی شده و همچنین با توجه به افزایش سهم این شرکت در تولید فرآورده های نفتی صنعت سوخت کشور، بسیار بالاتر از قیمت کنونی است.

مدیر عامل پالایش نفت لاوان عنوان کرد: همچنین تاکنون ابلاغیه شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران در مورد میزان نرخ فروش محصولات نیامده است اما مقرر گشته طی یک الی دو روز آینده این ابلاغیه به دست شرکت پالایش نفت لاوان برسد.

دادور بیان کرد: “شاوان” در نظر دارد در صورت تأمین نقدینگی مورد نیاز، طرح کیفی سازی را به صورت کامل طی سال جاری اجرایی کند که این طرح منجر به افزایش قدرت رقابتی “شاوان” خواهد شد. همچنین هزینه تمام شده “شاوان” با توجه به صرفه جویی های صورت گرفته در بخش تولید به طور قابل توجهی کاهش خواهد یافت. شایان ذکر است که سیاست شرکت پالایش نفت لاوان در سال ۹۳ حفظ بازار رقابتی نیزمی باشد.

وی در خاتمه عنوان کرد: پالایش نفت لاوان در نظر دارد افزایش سرمایه حدوداً ۲۰۰ درصدی را از محل هزینه اجرایی پروژه ها تا پایان سال جاری اعمال کند. این افزایش سرمایه احتمالاً در نیمه دوم سال اجرایی خواهد شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ