بررسی اوضاع شرکت سرمایه گذاری گروه صنایع بهشهر ایران با نماد “وصنا”

0

شرکت سرمایه گذاری گروه صنایع بهشهر ایران حدود ۸۳۲ میلیون سهم از سهام بانک اقتصادنوین را دراختیاردارد . امروز بانک اقتصادنوین گزارش ۱۲ ماهه ۹۲ خود را ارائه کرد که درآن سود هرسهم سال ۹۲ را ۴۸۵ ریال اعلام نموده است که نسبت به آخرین پیش بینی (۴۰۱ریال) با افزایشی ۲۱ درصدی همراه بوده است . که این موضوع می تواند اثرات مثبتی بر وصنا داشته باشد.

این شرکت همچنین صورت وضعیت پورتفوی یک ماهه اردیبهشت خود را ارائه نموده است که خلاصه اطلاعات آن به شرح زیر است:

شرکت در اردیبهشت ماه ۳۷۶۱ میلیون ریال سهام تحصیل کرده (که قسمت عمده آن مربوط به تحصیل مارگارین می باشد ) و ۱۵۱۱۵ میلیون ریال ازسهام موجود درپرتفوی خودرا واگذار نموده است که ازآن محل سودی ۹۵۱میلیون ریالی نیزشناسایی نموده است. باتوجه به این خرید و فروش ها بهای تمام شده پرتفوی به مبلغ ۱.۰۲۲.۸۶۱ میلیون ریال رسیده است . ارزش بازار پرتفوی شرکت در پایان اردیبهشت با کاهشی ۲۴۰۲۰میلیون ریالی به مبلغ ۲.۷۴۵.۰۲۴میلیون ریال رسیده است که ۸۴ درصد آن مربوط به سهام بانک اقتصادنوین می باشدکه شرکت مالکیت ۷درصدی آن را داراست. ارزش افزوده پرتفوی بورسی شرکت درپایان ماه ۱.۷۲۲.۱۷۳ میلیون ریال است و ذخیره کاهش ارزش سرمایه گذاریها نیز ۴۰.۱۰۲ میلیون ریال می باشد .

از لحاظ تکنیکال نیز اولین حمایت سهم درمحدوده قیمتی ۲۳۰تومان می باشد و در صورت شکسته شدن حمایت بعدی محدوده قیمتی ۲۱۵ تومان است.

اولین مقاومت پیش روی سهم نیز قیمت ۲۵۵ تومان است که درصورت عبور احتمال رشد تا محدوده قیمتی ۲۷۰ تومان وجود خواهد داشت.

پرشین تحلیل

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ