آشنایی با لوکس ترین خودروی BMW + عکس

0

لوکس به معنای مدرن و خودرویی از آینده عباراتی درخور کانسپت (مفهومی) جدید بی. ام. و است. این مدل کانسپت که Vision Future Luxury نام دارد همان طور که از نامش پیداست نگاه کمپانی بی. ام. و را به کلاس لوکس در آینده نمایان می سازد. در حقیقت ویژن بشارت یک سواری لوکس، منحصربفرد و پراز حس را در خودرویی متفاوت با امکانات بدیع می دهد.

مشخصات بی ام و مشخصات BMW 9 Series قیمت BMW 9 Series خودرو لوکس Vision Future Luxury Specification BMW 9 Series BMW 9 SeriesBMW 9 Series Previewed in Vision Future Luxury Concept

طراحی برجسته داخلی و خارجی در کنار ساختار بسیار سبک وزن، مهندسی پیشرو و رابطه ای عمیق بین راننده و خودرو از دیگر خصوصیات آن هستند. در مجموع ویژن آفریده شده تا کلاس لوکس را به اوج برساند.

مشخصات بی ام و مشخصات BMW 9 Series قیمت BMW 9 Series خودرو لوکس Vision Future Luxury Specification BMW 9 Series BMW 9 Series
فناوری های نوآورانه و ویژگی های لوکس و مدرن جزیی جداناپذیر از دی. ان. ای بی. ام. و هستند. کمپانی هدف از ساخت این کانسپت را ایجاد انگیزه و ایده بین کارکنان و همچنین نمایش فناوری بدیع در کلاس لوکس بی. ام. و در آینده می داند. این هدف درون کابین هم به خوبی محسوس است. درون کابین فرم و عملکرد مورد توجه خاصی قرار گرفته اند.

هر جزء هر چند کوچک در راستای هدفی مشخص طراحی شده است. مواد پایه ساختار درون کابین را فیبرکربن و آلومینیوم تشکیل می دهند. در لایه های سطحی تر نیز چوب و چرم به کار گرفته شده و فضایی گرم و راحت را به وجود آورده اند. هر جزیی در صورت نیاز به وجود آمده و کاهش وزن قابل ملاحظه ای ایجاد شده است. در آخر نتیجه دست یابی به سطوحی صیقلی و حکم رانی یک سادگی شیک در کابین است. استفاده از فیبرکربن به عنوان لایه زیرین زیر صندلی ها، درون درها و در ستون B قابل مشاهده است.

مشخصات بی ام و مشخصات BMW 9 Series قیمت BMW 9 Series خودرو لوکس Vision Future Luxury Specification BMW 9 Series BMW 9 Series Specification Vision Future Luxury Concept

در قسمت جلو خطوط و سطوح دقیق حس پویایی منحصر به فردی ایجاد کرده اند. راننده با مجموعه ای از سه صفحه نمایش درهم تنیده روبرو است. با استفاده از این نمایش گرها فضای جامد درونی عمقی بی سابقه پیدا می کند و به گونه ای وسعت مکان حاصل می شود.

نمایش گر سمت چپ به طور عمده اطلاعات مربوط به خودرو را ارائه می کند در حالی که در مرکز یک صفحه نمایش قابل برنامه ریزی قرار گرفته که اطلاعات مربوط به سرعت، دور موتور و اطلاعاتی تکمیلی را با توجه به موقعیت نمایش می دهد. در این بین نمایشگر سمت راست یا نمایشگر اطلاعات راننده بیشتر موجبات سرگرمی او را فراهم می آورد. راننده همچنین از امکان کنترل صوتی تمام این اطلاعات را برخوردار است.

مشخصات بی ام و مشخصات BMW 9 Series قیمت BMW 9 Series خودرو لوکس Vision Future Luxury Specification BMW 9 Series BMW 9 SeriesSpecification BMW 9 Series
کابین با ارائه سیستم HUD یا نمایش اطلاعات درست روی شیشه جلو، توجه راننده را به مسیر پیش رو جلب می کند. این سیستم در این مدل موجب افزایش دید راننده از دنیای واقعی می شود؛ بدین ترتیب که اطلاعات به طور مستقیم در خط دید راننده طرح ریزی می شوند و راننده می تواند ساختمان ها، علائم راهنمایی و رانندگی و یا خطرات را به طور مستقیم در محیط واقعی هایلایت شده (برای تاکید بیشتر) مشاهده کند.

در صورت ضرورت روی یک شیء تاکید بیشتری خواهد شد تا توجه راننده بیشتر به آن معطوف شود. این فناوری بعد جدیدی به عملیات کمک راننده از قبیل اطلاعات حدود سرعت می دهد. در جایی که لازم است علایم جاده یا تغییر رنگ چراغ راهنمایی برجسته می شوند.

به جای یک نمایش گر مشترک مرکزی حالا راننده و سرنشین سهم خود را جداگانه و در مقابل خود مشاهده می کنند. در صورت تمایل با حرکت انگشت روی این نمایش گرهای مجزا راننده یا سرنشین جلو می توانند اطلاعات موردنظر خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

در قسمت عقب هم سرنشینان بی بهره نخواهند بود. دو صندلی بزرگ و مجزا دو قلمروی جداگانه را برای آن ها به ارمغان آورده اند. یک میز تاشو، نمایش گرهای زاویه دار و فضای کافی تا صندلی جلو راحتی کامل را تضمین می کند.

چراغ های ال. ای. دی ظریفی نیز در درها تعبیه شده و حس و حال این فضای دل نشین، دنج و مدرن را دوچندان کرده اند. استفاده از رنگ های تیره در قسمت های بالاتر و رنگ های روشن تر در قسمت های پایین احساس گرما و حس لوکسی از فضا ایجاد کرده است.

مشخصات بی ام و مشخصات BMW 9 Series قیمت BMW 9 Series خودرو لوکس Vision Future Luxury Specification BMW 9 Series BMW 9 SeriesBMW 9 Series Previewed in Vision Future Luxury Concept
طراحی خارجی از نمای نیم رخ دقیق، منظم و زیبا است. فاصله طولانی دو محور جلو و عقب و شیشه های باریک که در مجموع به عقب مایل شده اند، دینامیک چشم گیری به این جسم زیبای طویل بخشیده اند. این طراحی کار دست چنان روحی در کالبد ویژن دمیده که از عهده هر کامپیوتری خارج است. انتخاب رنگ هوشمندانه بدنه نیز به این امر کمک می کند.

یک ویژگی بارز و منحصربفرد بدنه در این زاویه، آینه بغل های آن است که گویی به صورت طبیعی از گوشه شیشه ها به بیرون رشد کرده اند. درها در جهت مخالف یکدیگر و به اطراف باز می شوند و حسی کلاسیک به بدنه تزریق می کنند.

طراحی خارجی به خوبی آیرودینامیک پیشرفته و مهندسی نوآورانه این خودرو را که در جهت یک طراحی سبک وزن بی. ام. و انجام شده، به نمایش می گذارد.

برای مثال سقف کوپه مانند و انحنای ظریف در صندوق به طور قابل توجهی مقاومت در برابر هوا را کاهش می دهند. در سطوح خارجی نیز راه حل هایی به همان اندازه موثر اندیشیده شده اند. آن ها جریان هوا را به خوبی هدایت می کنند و آیرودینامیک ویژن را ارتقا می دهند.

در قسمت جلو با جلو پنجره و چراغ های آشنای بی. ام. و روبرو می شویم که شناسنامه آن به حساب می آیند. چراغ های جلو اما این بار فناوری نوآورانه ای را به همراه دارند که بدون شک در مدل های آینده بی. ام. و به کار گرفته می شود.

نور این چراغ های لیزر نه تنها مسیر را مانند چراغ های گرد بی. ام. و به صورت یکنواخت روشن می کند بلکه استانداردهای جدید برای کیفیت نور، دامنه و شدت آن تعریف می کند. پرتوهای نور متمرکز و موازی چراغ های لیزر تا ده برابر شدید تر از یک چراغ ال. ای. دی هستند. کاهش مصرف انرژی نیز از ویژگی های دیگر این چراغ ها است.

در قسمت پایین چراغ های جلو سپر جسور ویژن خودنمایی می کند. استفاده از فیبرکربن و آلومینیوم در بخش های مختلف آن یادآور هدف مهندسین و طراحان برای دستیابی به کاهش وزن هر چه بیشتر است.

سطح صیقلی و چراغ های باریک عقب هر یک به تنهایی بیننده را از خود بیخود می کند. در این جا برای نخستین بار در یک خودروی بی. ام. و چراغ های ارگانیک ال. ای. دی (OLED) به عنوان چراغ های عقب مورد استفاده قرار گرفته اند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ