گزارش مجمع سهامداران “همکاران سیستم”

0
شرکت همکاران سیستم روز سه شنبه همزمان با برگزاری مجمع عمومی، مرکز سرویس جدید و مجهز خود را نیز افتتاح کرد.

 در مجمع عمومی همکاران سیستم که در تاریخ ۱۳ خرداد ۱۳۹۳، در محل مرکز مطالعات بهره وری و منابع انسانی برگزار شد، این شرکت از پوشش کامل سود خالص پیش بینی شده خبر داد.

همچنین مجمع عمومی همکاران سیستم، توزیع ۵۰ تومان سود نقدی به ازای هر سهم را نیز تصویب کرد.

در این جلسه که با حضور ۹۳.۲۲ درصد از سهامداران، نمایندگان سازمان بورس و مؤسسه حسابرسی بیات رایان برگزار گردید، اعلام شد که سود نقدی سهامداران، از روز دوشنبه ۱۹ خرداد از طریق مراجعه حضوری سهامداران به شعب بانک ملت در سراسر کشور قابل دریافت است.

رشد تصاعدی فروش محصولات جدید همکاران سیستم

هیات مدیره همکاران سیستم، در گزارش خود به مجمع، روند موفق فروشمحصولات جدید همکاران سیستم در بازار را، نشان از پتانسیل بالای آنها و انتخاب صحیح بازار هدف دانست.راهکاران همکاران سیستم، که محصول استراتژیک این شرکت برای شرکت های بزرگ و متوسط است، در سال ۹۲ رشد فروشی معادل ۲.۵ برابر را نسبت به سال ۹۱ تجربه کرده است.

همچنین سپیدار همکاران سیستم که محصول شرکت برای بازارهای کوچک است، توانست از مرز ۶۰۰۰ مشتری در سال ۹۲ عبور کرده و به رشد فروشی معادل ۲ برابر سال ۹۱، دست پیدا کند. علاوه بر این، “دشت همکاران سیستم” نیز که ویژه اصناف و فروشگاه هاست، در سال ۹۲ ورود موفقی به بازار را تجربه کرد.

اهم برنامه های همکاران سیستم برای سال ۹۳

در گزارش هیات مدیره همکاران سیستم به مجمع، ارتقای سطح رضایت مشتریان، حرفه ای گری و کیفیت محصولات و خدمات و همچنین افزایش درآمد گروه از محل محصولات جدید جزو اهم برنامه های این شرکت در سال ۹۳ اعلام شد.

گفتنی است براساس گزارش فوق، درآمد عملیاتی پیش‌بینی شده برای سال ۹۳، با ۳۳ درصد افزایش نسبت به سال ۹۲، معادل ۸۸.۵ میلیارد تومان خواهد بود. در این میان، ۵۲ درصد از درآمد فروش همکاران سیستم در ۹۳، از محل محصولات جدید این شرکت تامین خواهد شد.

افتتاح مرکز سرویس مدرن همکاران سیستم

در همین حال شرکت همکاران سیستم، همزمان با برگزاری مجمع عمومی و طی یک نشست خبری، از افتتاح مرکز سرویس جدید این شرکت برای ارایه خدمات پشتیبانی به مشتریان استان تهران خبر داد.

مهدی امیری، مدیر عامل شرکت همکاران سیستم، در این نشست در جمع خبرنگاران گفت: همکاران سیستم، برای ارتقای سطح رضایت مشتریان، گام های زیرساختی بزرگی را در سال ۹۲ برداشته است که انتظار می رود نتایج آن در سال ۹۳ مشاهده شود. با توسعه یک ابزار استاندارد و قوی در تمامی شرکت های ارایه کننده خدمات پشتیبانی، پایش مستمر مشتریان و برنامه ریزی برای بهبود کیفیت ارایه خدمات به آنها امکان پذیر شده است. با استفاده از این زیرساخت، تاریخچه سرویس ها و درخواست های مشتریان قابل ردیابی و تحلیل است.

مدیر عامل همکاران سیستم، ضمن معرفی ویژگی های مرکز سرویس جدید همکاران سیستم، افزود: طراحی مرکز سرویس همکاران سیستم که در ساختمان جدید این شرکت، آغاز به کار کرده است، با نگاه به مدل‌ شرکت‌های بزرگ نرم افزاری دنیا انجام شده و از استانداردهای خاص این حوزه تبعیت می کند.

وی افزود: با افتتاح مرکز سرویس همکاران سیستم در تهران، ارایه خدمات پشتیبانی به مشتریان همکاران سیستم در این استان، به صورت متمرکز و از طریق این مرکز انجام خواهد گرفت. در حال حاضر ۱۱۰ نفر از کارشناسان همکاران سیستم در این مرکز به صورت تخصصی و متمرکز، مشغول ارایه خدمت به مشتریان هستند.

پاسخ همکاران به سوال بورس نیوز

امیری با اشاره به اینکه برای محصول راهکاران به عنوان محصولی استراتژیک، افزایش سهم بازارهایی همچون پتروشیمی، پخش و هلدینگ ها مدنظر است، در پاسخ به سوال خبرنگار بورس نیوز پیرامون ورود به بازار صنایعی همچون خودرو و بانکداری گفت: برای افزایش سهم بازار به ویژه برای محصول راهکاران، صنایع مختلف در دست بررسی است و یکی از مهمترین آنها صنعت بانکی است. اما این امر نیازمند زمان و مطالعات بیشتری دارد و بایستی کشش بازار در این بخش ها وجود داشته باشد. گرچه صنعت خودرو به دلیل زیان ده بودن فعلا در این بررسی وجود ندارد؛ اما در صورتی که پتانسیل های لازم در این بخش نیز فراهم شود، می توان به صنعت مذکور نیز وارد شد.

وی افزود: برای گروه بانکی اما بررسی و مطالعات اولیه آغاز شده و مذاکرات با یک بانک نیز در حال پیگیری است؛ چراکه همکاران سیستم به دلیل دارا بودن برند و اندازه اقتصادی مطلوب، می تواند چنین فضای تعاملی را فراهم سازد. از این رو ورود به صنعت بانکداری از نظر شرکت عملیاتی بوده و می تواند ظرف سال های آینده به مرحله اجرا درآید. گرچه برای سال مالی جالی قدری زود است که در این رابطه و آثار درآمدی ناشی از آن بر بودجه مالی سال ۹۳ اظهار نظر کرد.

مدیرعامل شرکت همکاران سیستم در ادامه پاسخ خود تأکید کرد: هم اکنون نیز برخی محصولات و سیستم های پشتیبانی شرکت در برخی بانک ها مورد استفاده قرار دارد، اما ورود به عرصه بانکداری متمرکز الکترونیکی یا core banking نیازمند مطالعات دقیق تری است.

سال ۹۳، شکوفایی جوانه توسعه درآمدزایی سال های آتی

امیری در پاسخ به سوال دیگر خبرنگاران پیرامون ورود به بازارهای خارجی و عرصه های بین المللی اظهار داشت: مدل حضور در بازارهای منطقه ای نیز طراحی شده، اما آثار آن در رشد ۳۳ درصدی درآمدهای گروه لحاظ نشده است. بر همین اساس می توان گفت امسال شکوفایی جوانه های توسعه جدی در بحث درآمدزایی برای سال های ۹۴ و ۹۵ را شاهد هستیم. بطوریکه در خصوص بودجه درآمدی سال ۹۳ همکاران سیستم با احتیاط ارایه شده و امیدواریم در عملکردهای میان دوره ای بتوانیم با برآورد دقیق تری به بودجه سال مالی جاری نگاه کنیم.

www.systemgroup.net

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ