تداوم فعالیت “مهرکام پارس” پس از سانحه آتش سوزی

0
سانحه آتش سوزی بخشی از سالن فوم صندلی سازی شرکت مهرکام پارس طی تاریخ ۱۲ خرداد ماه جاری بهانه ای شد تا با یکی از مقامات مسئول در این مجموعه قطعه ساز پیرامون وضعیت فعلی این شرکت پس از حادثه مذکور صحبت کنیم.

در همین راستا، قائم مقام معاونت مالی شرکت مهرکام پارس در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: آتش سوزی بخشی از سالن فوم صندلی سازی خسارت قابل توجهی به این شرکت وارد نکرده و با تلاش همکاران و آتش نشانی به سرعت حریق مهار شده است. بطوریکه قسمتی از سالن فوم سازی طی ساعاتی بعد از حادثه و بخش دیگر آن طی روز بعد، مجدداً آغاز به فعالیت کرده است.

راهنورد افزود: آتش سوزی مذکور، هیچ تأثیر منفی بر تولید محصولات “خمهر” در پی نداشته و با توجه به رقم ناچیز خسارت، بیمه مربوطه هزینه خسارت ناشی از آتش سوزی را تقبل کرده است.

در ادامه رییس حسابداری شرکت مهرکام پارس در خصوص وضعیت فعلی شرکت بیان کرد: با توجه به اینکه دیدگاه مدیریتی شرکت مهرکام پارس حرکت در مسیر رشد و شکوفایی می باشد،می توان چشم انداز مناسبی پیش روی این مجموعه متصور بود.

بیگلو تصریح کرد: سیاست و عملکرد “خمهر” عمدتاً تحت تأثیر برنامه های تولید و فروش محصولات در شرکت ایران خودرو می باشد این در حالی است که این مجموعه قطعه ساز برنامه هایی جهت تولید محصولات غیر خودرویی در نظر دارد.

به گونه ای که با توجه به ظرفیت بالای تولید “خمهر” و همچنین به دلیل دارا بودن تجهیزات پیشرفته و قابلیت انعطاف پذیری برای تولید سایر محصولات، “خمهر” برنامه ای جهت تولید محصولات جدید غیر خودرویی در قالب اجرای پروژه در نظر دارد.

وی به اقدامات انجام شده از سوی شرکت جهت اجرای این برنامه طی سال جاری اشاره کرد و افزود: اگرچه تولید محصولات غیر خودرویی منوط به اخذ مجوز از سهامداران عمده “خمهر” است، اما این شرکت برنامه خود را در راستای استفاده از ظرفیت اسمی تولید جهت تولید محصولات غیر خودرویی هدفگذاری کرده است.

رییس حسابداری “خمهر” در خاتمه پیرامون آثار بهبود وضعیت سیاسی کشور و گشایش روابط بین المللی بر وضعیت سودآوری قطعه سازان ابراز داشت: لغو یا برداشته شدن تحریم ها موجب رفع موانع موجود بر سرراه واردات قطعات اولیه مورد نیاز و کاهش بهای تمام شده محصولات می شود، بطوریکه می توان گفت رخداد این امر آثار مثبتی بر وضعیت سودآوری این گروه در پی خواهد داشت.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ