نگاهی کوتاه به وضعیت “ایران ترانسفو”

0

بترانس هم در نرخ فروش محصولات و هم در مقدار و حجم فروش نسبت به سال قبل افزایش داشته

درآمد حاصل از سرمایه گذاری ها فقط ۵درصد افزایش داشته

درآمدهای متفرقه که بیشتر بخاطر افزایش نرخ ضایعات بوده حدود ۲۰ درصد افزایش داشته است.

ایران ترانسفوی ری ، زنگان ، کوشکن و عایق پارس مهمترین زیر مجموعه های شرکت می باشند که افزایش در سود تقسیمی آنها می تواند سود شرکت را بیشتر از قبل افزایش دهد و تعدیل مثبت شرکت از این ناحیه حتمی است.

سال ۹۲ سود شرکت ۴۳۱ ریال بوده که شرکت قصد دارد ۲۱۶ ریال آنرا در مجمع پیش رو تقسیم کند. اما برای سال ۹۳ با افزایش ۷۳ درصدی ، سود خود را به مبلغ ۷۳۹ ریال رسانده است یعنی قیمت به درآمد شرکت برای سال جاری حدود ۷ است نه ۱۳!

حاشیه سود شرکت بسیار خوب است بطوریکه ۳۷درصد از فروش شرکت سود است که با کسر هزینه ها و مالیات به ۲۷ درصد می رسد.

شرکت قبل از تحریم ها به بیش از ۸۰ کشور دنیا صادرات داشت اما با شروع تحریمهای غرب علیه کشورمان، این شرکت مورد تحریم مستقیم امریکا قرار گرفته است بنابراین با اندکی سازش درمذاکرات و رفع تحریم ها سودآوری شرکت بیش از پیش خواهد بود.

این شرکت مصرف کننده مس است و از کاهش قیمت این فلز متنفع می شود

درحال حاضر سهم روی قیمتهای ۵۶۰۰ تا ۵۷۰۰ ریال در حال معامله است . مهمترین مقاومت پیش روی قیمت سهم در ۶۲۰۰ ریال قرار دارد که با شکست آن قیمت تا ۷۰۰۰ ریال می تواند حرکت رشد کند.

حمایت های مهم سهم نیز در ۵۳۷۰ ریال و مرز روانی ۵۰۰۰ ریال قرار دارد.

ازلحاظ تکنیکی قیمت در میان مدت روند صعودی دارد و درکوتاه مدت نیز با حرکت قیمت به بالای ابرهای ایچی موکو در معاملات روزهای اخیر، روند صعودی سهم درحال شکل گیری و درواقع درحال قدرتمند شدن است..

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ