بررسی وضعیت بنیادی “فولای” / تثبیت سهم بازار فعلی و افزایش روند فروش

0
شرکت فولاد آلیاژی یزد سود به ازای هر سهم خود برای سال مالی ۹۳ را با سرمایه جدید ۸۲۰۰۰ میلیون ریالی مبلغ ۳۸۷ ریال پیش بینی کرده است که این مبلغ نسبت به سرمایه سال گذشته شرکت نشان از رشد ۱۶ درصدی پیش بینی سود هر سهم در سال جاری دارد.

مدیر عامل شرکت فولاد آلیاژی یزد در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: با توجه به بودجه پیشنهادی شرکت برای سال ۹۳ که به تصویب رسیده است اهم دلایل تغییرات در تولید و فروش شرکت عنوان شده است لذا برای سال ۹۳ تولید و فروش ۳۰۶۷۵ هزار تن فولاد با توجه به عملکرد سال مالی گذشته پیش بینی شده است.

گلشن در خصوص فروش شرکت ابراز داشت: نرخ فروش شرکت اندکی تغییر کرده است ولی تأثیر چندانی بر روی حاشیه سود شرکت ندارد بلکه در سال ۹۳ افزایش ۲۷ درصدی مقدار فروش است که می تواند بر روی روند سودآوری شرکت اثرگذار باشد.

وی افزود: تمام تلاش ما در این شرکت همواره در جهت پوشش و افزایش بودجه برآوردی و بهبود وضعیت سودآوری شرکت است لذا از همه ابزارهای موجود در جهت حصول این نتیجه استفاده خواهیم نمود.

مدیر عامل شرکت فولاد آلیاژی یزد با اشاره به وضعیت پروژه نورد گرم شرکت ابراز داشت: این پروژه بنام شرکت صنایع مفتول کاران یزد که ۱۰ درصد آن تحت تملک شرکت است با ظرفیت تولید ۴۰۰ هزار تن کلاف و شاخه فولادی در دست اقدام است و در حال حاضر از پیشرفت فیزیکی در حدود ۴۰ درصد برخوردار می باشد و در مرحله انتخاب ماشین آلات و تجهیزات قرار دارد که به نظر می رسد تا یکماه آینده در این خصوص جمع بندی صورت گیرد.

وی افزود: در حال حاضر با چند شرکت سازنده تجهیزات در خارج از کشور مذاکراتی انجام شده است که امیدواریم به زودی به نتیجه برسد و با توجه به بزرگی پروژه مذکور، در صورت اجرا و بهره برداری می تواند شرکت “فولای” را متحول نماید.

گلشن افزود: برای تأمین مالی این پروژه عظیم در شرکت اقدامات مناسبی برای اخذ تسهیلات ریالی و ارزی صورت گرفته است که امیدواریم ادامه مراحل آن با سرعت بیشتری طی سال جاری انجام گیرد و طی مذاکراتی که با بانک صنعت و معدن در خصوص تصویب پرداخت این وام داشتیم بزودی به نتیجه نهایی برسد.

این مقام مسئول ابراز داشت: مراحل ساخت این طرح توسط شرکت صنایع مفتول کاران یزد که توسط شرکت “فولای” تأسیس و افزایش سرمایه آن اجرایی شده است در حال اجراست تا بتوان از معافیت های مالیاتی که برای توسعه این منطقه محروم وجود دارد استفاده کند به این صورت که تمام طرح هایی هایی که تاریخ بهره برداری آنها پایان سال ۹۴ باشد از تاریخ بهره برداری به مدت ۲۰ سال از معافیت مالیاتی برخوردار خواهند شد.

لذا از آنجایی که دولت جدید نشان داده است سعی در بهبود وضعیت تولید در کشور را دارد به نظر می رسد حتی اگر این پروژه تا پایان سال ۹۴ به بهره برداری نرسد در جهت کمک به توسعه و اشتغال زایی در منطقه این مزایا را در اختیار شرکت قرار دهد.

مدیر عامل “فولای” پیرامون مجمع شرکت و افزایش سرمایه اعمال شده ابراز داشت: در مجمع سالیانه سال ۹۲ شرکت که در خرداد ماه برگزار شد پرداخت ۱۵۰ تومان به ازای هر سهم به تصویب مجمع رسید که سهامداران می توانند در افزایش سرمایه ۱۰۵ درصدی شرکت که از محل مطالبات و آورده اجرا شد شرکت نمایند و در غیر این صورت شرکت طبق برنامه پرداخت سود مجامع خود از شهریور ماه اقدام به پرداخت مبلغ تصویب شده خواهد نمود.

وی تصریح کرد: با توجه به مهلت ۶۰ روزه سهامداران برای شرکت در افزایش سرمایه مذکور به نظر می رسد ظرف یکی دو روز آینده نماد حق تقدم شرکت در بازار سرمایه بازگشایی شود.

گلشن در خصوص استراتژی شرکت برای افزایش سهم خود در بازار اظهار داشت: سهم عمده ای از بازار ما به صنعت خودرو ارتباط دارد لذا از نیمه دوم سال گذشته با افزایش حجم تولید و مصرف از جانب شرکت های قطعه ساز و خودروساز رو به رو شدیم و با توجه به چشم انداز مثبتی که در خصوص افزایش تیراژ تولید این صنعت در سال ۹۳ وجود دارد به نظر می رسد شرکت ما بتواند در راستای کسب سهم بیشتری از سال گذشته کارایی خود را افزایش دهد.

وی خاطر نشان کرد: با وجود رکودی که طی چند سال گذشته در صنعت خودرو کشور به واسطه مسایل بین المللی به وجود آمد ما توانستیم سطح تولید و فروش خود را مدیریت کنیم و در صنایع کشاورزی و نظامی و نفت و گاز و پتروشیمی فعالیت خود را افزایش دهیم و توانستیم بازار خود را حفظ کنیم و افت تولید محصوسی را نداشته باشیم.

گلشن در مورد تأمین مواد اولیه شرکت نیز ابراز داشت: تمرکز شرکت تأمین مواد اولیه از بازار داخلی است ولی اگر بنا به هر دلیلی نتوانیم مواد اولیه بعضی محصولات را از بازار داخلی تأمین کنیم. اقدام به تأمین از بازار خارجی خواهیم نمود لذا برای سال ۹۳ نیز برنامه ریزی لازم برای خرید از خارج کشور در حالی انجام گیری است تا با افزایش منابع تأمین ریسک تأمین مواد اولیه کاهش پیدا کند.

در خاتمه مدیر عامل شرکت فولاد آلیاژی یزد در خصوص چشم انداز شرکت اظهار داشت: با توجه به اینکه به نظر می رسد دولت جدید در مسیر صحیحی برای حمایت و ایجاد یک تحول و رونق در تولید کشور است بنابراین چشم انداز اقتصاد کلان کشور و همینطور وضعیت سیاسی کشور مثبت ارزیابی می شود که می تواند باعث ارتقاء وضعیت اقتصاد کشور گردد و به تناسب آن شرکت ها و صنایع می توانند از وضعیت مناسب تری در آینده برخوردار گردند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ