زیباترین خودرویی که تا بهحال دیدهاید + عکس
عرضه یک لامبورگینی جدید همواره یک خبر خوب برای طرفداران این غول خودروسازی میباشد، ولی این قضیه زمانی جالبتر میشود که این مدل جدید قرار است تا جای پرفروشترین خودروی این خودروساز ایتالیایی یعنی گایاردو را بگیرد که از سال ۲۰۰۳ تاکنون بیش از ۱۴ هزار دستگاه از آن تولید شده است. این خودرو که چند هفته پیش به طور رسمی در نمایشگاه خودروی ژنو معرفی شد چشماندازی از خودروهای نسل جدید این کمپانی بوده و هدف آن ادامهی موفقیتهای گایاردو در تمامی زمینهها میباشد.
۲۰۱۴ Lamborghini Huracan LP610-4
هم اکنون وقت آن فرا رسیده است که شما را کمی بیشتر با این خودروی سوپر اسپرت فوقالعادهی لامبورگینی آشنا کنیم. این موارد ۱۰ نکتهای هستند که باید در مورد لامبورگینی اوراکان بدانید:
۲۰۱۴ Lamborghini Huracan LP610-4
۱- موتور آن قویتر از موتور گایاردو میباشد
برخلاف ۶۱۰ اسب بخار نیرویی که در روی کاغذ در مورد قدرت موتور آن گفته میشود، موتور ۵.۲ لیتری ۱۰ سیلندر اوراکان در واقع ۶۰۱ اسب بخار نیرو در ۸۲۵۰ دور در دقیقه تولید میکند. این میزان نیروی موتور با در نظر گرفتن ۵۶۰ نیوتن بر متر گشتاور در ۶۵۰۰ دور در دقیقه، باعث میشود تا خروجی موتور معادل ۴۹ اسب بخار نیرو و ۲۰ نیوتن بر متر گشتاور بیشتر از خروجی موتور گایاردو باشد. این افزایش نیرو و گشتاور به کمک استفاده از سیستم تزریق سوخت جدید Iniezione Diretta Stratificata یا IDS به دست آمده که با ترکیب سیستمهای تزریق پورت و تزریق مستقیم به منظور افزایش قدرت موتور و کاهش مصرف سوخت طراحی شده است.
lamborghini-huracan-lp610-4
۲- میانگین مصرف سوخت آن کمتر شده است.
این مورد به لطف سیستم خاموش-روشن موتور و همچنین غیر فعال سازی سیلندر به دست آمده است که لامبورگینی برای نخستین بار این دو قابلیت را بر روی موتور ۱۲ سیلندر آونتادور امتحان کرد. اگر چه هر دوی این قابلیتها پس از عرضهی این خودرو به بازار در اواخر امسال بر روی بسیاری از مدلها ارائه خواهد شد، مدلهای اولیهای که وارد بازار آمریکا میشوند به دلیل آن چه که لامبورگینی مشکلات بوروکراتیک قوانین ایالات متحدهی آمریکا مینامد فاقد قابلیت غیر فعال سازی سیلندر خواهند بود. آیا این خودروهای اولیه به مدلهای کلکسیونی آینده تبدیل خواهند شد؟ در حالی که لامبورگینی میانگین مصرف این خودرو در اتحادیهی اروپا را معادل ۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام کرده است، به احتمال خیلی زیاد میانگین مصرف اوراکان در آمریکا بیشتر از این میزان خواهد بود.
۲۰۱۴ Lamborghini Huracan LP610-4
۳- وزن آن سبکتر از گایاردو میباشد.
با توجه به معماری مدولار جدید خودروهای سوپر اسپرت گروه خودرو سازی فولکس واگن، اوراکان عمدتاً از آلومینیوم ساخته شده است، و کنسول و تونل مرکزی خودرو و تیغههای پشت صندلیها از جنس مواد فیبر کربنی میباشند. اگر چه سازهی آن به اندازهی بدنهی فیبر کربنی آونتادور عجیب و غریب نیست، طبق اعلام لامبورگینی وزن این خودرو معادل ۱۴۰۶ کیلوگرم میباشد که چندین کیلوگرم سبکتر از گایاردو میباشد. لامبورگینی همچنین ادعا میکند که اوراکان ۵۰ درصد محکمتر و سختتر از گایاردو است.
۲۰۱۴ Lamborghini Huracan LP610-4
۴- اوراکان باهوشتر از گایاردو میباشد
اوراکان از مجموعهای از تکنولوژیها مختلف استفاده میکند تا رانندگی روزانه با آن را به اندازهی رانندگی با آن در پیست راحتتر و لذت بخش تر نماید. در میان این تکنولوژیها میتوان به این موارد اشاره کرد: کمک فنرهایی مخصوص با مایعاتی مغناطیسی درون آنها در چهار گوشهی خودرو، سیستم فرمان دینامیکی لامبورگینی (LDS) و یک مجموعهی الکترومکانیکی همراه با نسبتهای مختلف میباشد که وابسته به حالتهای رانندگی متفاوت خودرو است. سیستم تمام چرخ متحرک استاندارد این خودرو (مدلهای محور عقب آن نیز در آینده عرضه خواهند شد) نیز بسیار باهوش بوده و میتواند تا گشتاور را به میزان ۳۰/۷۰ برای محورهای جلو و عقب تقسیم کند و قادر است تا ۱۰۰ درصد نیروی موتور را به محور عقب و تا ۵۰ درصد آن را به محور جلو اختصاص دهد. سیستم فرمان دهندهی همهی اینها، به علاوهی پارامترهای موتور و گیربکس، سیستم Lamborghini Piattaforma Inerziale یا LPI میباشد که با بهرهگیری از یک شتاب سنج و ژیروسکوپ نصب شده روی شاسی نیروهای مؤثر بر روی سیستمهای مختلف خودرو را آنالیز مینماید. دستهی انتخاب کنندهی نصب شده بر روی فرمان که از آن با نام ANIMA به معنای مدیریت تطبیقی شبکهی هوشمند یاد میشود، با همکاری با سیستم LPI حالتهای رانندگی Strada (خیابان)، اسپرت و Corsa (مسابقه) را در اختیار راننده قرار میدهد.
۵- سریع تر از گایاردو میباشد
با داشتن نسبت قدرت به وزن بهتر در مقایسه با گایاردو و یک گیربکس هفت دندهی دو کلاچه جدید با نام Lamborghini Doppia Frizione و با استفاده از سیستم کنترل استارت و امکان انتخاب دنده قبل از اقدام برای دندهی معکوس و همچنین وجود تایرهای Pirelli P Zero Corsa بر روی رینگهای ۲۰ اینچ آن، طبق اعلام لامبورگینی سرعت اوراکان در ۳.۲ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسیده و حداکثر سرعت آن ۳۲۵ کیلومتر در ساعت میباشد. برای باور کردن این ادعاها باید منتظر انجام یک تست مناسب بر روی این خودرو باشیم، با این حال رانندهی تست کنندهی اصلی لامبورگینی میگوید که رکورد این خودرو در پیست ناردوی ایتالیا ۲ ثانیه سریعتر از گایاردو بوده است. ترمزهای سرامیکی کربنی قدرتمند این خودرو به طور کاملاً مؤثر و با حداقل مشکل کاهش نیروی ترمز میتوانند سرعت اوراکان را کاهش دهند.
۶- طراحی بهتری در مقایسه با گایاردو دارد
یک لامبورگینی همواره به جای کیفیت عملکرد و قدرت فنی بیشتر از نظر طراحی ظاهری و زیبایی بصری خریداران را به خود جذب میکند و اوراکان قطعاً میتواند ادامه دهندهی این مسیر باشد. با داشتن طراحی ظاهری نرمتر و لطیفتر در مقایسه با گایاردو که به کمک جریان خطوط روی بدنه توانسته است عمقهای زیبایی را بدون از دست دادن ظاهر خشن و تهاجمی که از خودروهای سوپر اسپرت ایتالیایی انتظار میرود به انحناهای بدنه اضافه کند. عناصر شش ضلعی لامبورگینی در همه جای اوراکان و به خصوص در پنجرههای کناری و سطوح اطراف آنها دیده میشوند. فیلیپو پرینی طراح این خودرو به این نکته اشاره میکند که شکل و ترکیب بدنهی این خودروی جدید کشش کمتری در مقایسه با گایاردو داشته ولی با این حال نیروی محوری رو به پایین آن ۵۰ درصد بیشتر میباشد و همچنین تعادل آئرودینامیکی آن در جلو و عقب خودرو بدون استفاده از هیچ گونه فلپ یا باله بهتر از گایاردو است.
۷- فضای داخلی آن بهتر از گایاردو است
برخلاف داشتن ارتفاعی بسیار کم، سوار شدن و پیاده شدن از اوراکان بسیار راحت است و حتی رانندههای درشت هیکل نیز در این زمینه مشکلی نخواهند داشت. کیفیت مواد اولیه و جزئیات کلی طراحی داخلی فوقالعاده میباشند. فرمان جدید چند منظورهی آن طراحی زیبایی داشته و همانند مدلهای فراری کنترلهای مختلفی مانند چراغهای راهنما، چراغهای خودرو، داشبورد الکترونیکی و سیستم ANIMA بر روی آن قرار گرفتهاند. به جز چند دستهی بزرگ و ثابت که در پشت فرمان قرار گرفتهاند، هیچ دستهی دیگری به ستون فرمان متصل نشده است. یک صفحهی نمایش TFT 12.3 اینچی بزرگ در پشت فرمان به عنوان داشبورد الکترونیکی آن قرار گرفته است و میتواند طوری تنظیم شود که یک سرعت سنج بزرگ در وسط و سایر اطلاعات ضروری در کنار آن، یک صفحهی نمایش عریض یا ترکیبی از این دو را نمایش دهد. کنسول مرکزی به خوبی در جای خود قرار گرفته، ترکیب بهتری در مقایسه با کنسول گایاردو داشته و تأثیر ارگونومیک آشکاری از آئودی گرفته است. با وجود دکمهی استارت فوقالعاده زیبا، ترکیب مربع شکل کنسول مرکزی و وجود در پوشهای قرمز رنگ مشابه دریچههای کنترل آتش موشکهای کروز زیبایی طراحی داخلی خودرو به اوج خود رسیده است.
۸- در مقایسه با گایاردو بیشتر بر روی کیفیت تمرکز کرده است
لامبورگینی علیرغم بهتر و قویتر بودن روند تولید اوراکان، کنترل کیفیتهای اضافی را در خط تولید این خودرو به کار گرفته است که مرکز کارشناسی بدنه در کارخانهی سنت آگاتا یکی از این موارد میباشد. طبق اعلام لامبورگینی مونتاژ کلی خودرو در مقایسه با گایاردو ۲۰ درصد بازدهی بیشتری دارد، به گونهای که خط تولید قادر است در اوج فعالیت خود روزانه ۱۳ دستگاه از این خودرو را تولید نماید.
۹- همانند گایاردو، به آئودی R8 مرتبط است
برخلاف تفاوتهای آشکار بین این لامبورگینی جدید و خودروی سوپر اسپرت آئودی، مدل نسل آیندهی R8 و اوراکان دارای پلتفرم مشابهی خواهند بود و حتی R8 جدید از برخی از تکنولوژیهای اوراکان بهره خواهد برد. آئودی همچنان سازهی اصلی خودروهای خود را در کارخانهی خود واقع در نکازاولم آلمان تولید میکند، و موتور و سیستم انتقال نیرو از سایر کارخانههای گروه فولکس واگن تأمین میشود.
۱۰- یک لامبورگینی به تمام معنا میباشد
برخلاف خطوط نرمتر و ظاهری آرامتر، اوراکان صدای اگزوز بسیار قوی همانند صدای یک گاو نر خشمگین دارد. داشتن ظاهری عضلانی و تهاجمی، چراغهای Y شکل و کابین رانندهی مشابه کابین جتهای جنگنده، اوراکان را به یک لامبورگینی تمام عیار تبدیل میکند.
هوراکان به معنی طوفان می باشد
نوع موتور | ۱۰ سیلندر V شکل |
حجم موتور (cc) | ۵۲۰۴ |
نسبت تراکم | ۱۲.۷:۱ |
حداکثر اسب بخار | ۶۱۰ @ ۸۲۵۰ |
حداکثر گشتاور (N.m) | ۵۶۰ @ ۶۵۰۰ |
استانداد آلایندگی | EURO 6 |
شتاب ۰ تا ۱۰۰ | ۳.۲ |
شتاب ۰ تا ۲۰۰ | ۹.۹ |
حداکثر سرعت (Km) | ۳۲۵ |
نوع گیربکس | ۷ دنده اتوماتیک دو کلاچه |
نوع دیفرانسیل | ۴ چرخ محرک AWD |
مصرف شهری (L) | ۱۷.۸ |
مصرف جاده ای (L) | ۹.۴ |
مصرف ترکیبی (L) | ۱۲.۵ |
طول (mm) | ۴۴۵۹ |
عرض (mm) | ۱۹۲۴ |
ارتفاع (mm) | ۱۱۶۵ |
سلام
اگر مایل بودین یه ایمیل من مراحعه کنید وببینید لامبورگنی ۲۰۱۱ منو ، درست خود منو ، که خودم طراحی کردم و فیلم کوتاه طراحی این ماشین رو برای شما ارسال میکنم
بابا ما چیزی از اون طرفی ها کم تداریم باور کنید
البت باید این رو هم اضافه کنم که این ماشین در کامپیوتر من مونده و من توانایی تیدیل این ماشین رو به واقعیت ندارم