تعرض و تجاوز های جنسی گروهی به دختران بیخ گوش ملکه + عکس

0

انگلیسی ها در حالی علم مبارزه با خشونت جنسی در کشورهای جنگ زده را برافراشته اند که در این کشور روزانه به دختران عضو باندهای تبهکار آشکارا تجاوز گروهی می شود و کارشناسان وضعیت آنها را مشابه شرایط جنگی توصیف می کنند.

برگزاری اجلاس جهانی فعالان حقوق بشر و یافتن راه حلی مسالمت آمیز  برای پایان دادن به خشونت جنسی در جنگ ها در حالی در لندن برگزار می شود که تجاوزهای گروهی به دختران نه در زیر پوست شهر که در کف خیابان های بریتانیا و بیخ گوش این اجلاس، کام بسیاری از شهروندان این کشور را تلخ کرده است.

به گزارش بی بی سی فارسی، در اجلاسی جهانی در لندن سیاستمداران و فعالان حقوق بشر در مورد خشونت و بهره برداری جنسی در مناطق جنگی و کشورهای بحران‌زده به گفتگو نشسته‌اند. اما کارشناسان می‌گویند همین جا در بریتانیا تجاوزهای گروهی به دختران در باندهای خیابانی شباهت زیادی به آنچه در مناطق جنگی اتفاق می‌افتد دارد.

فرهنگ خشونت و تجاوز در باندهای خیابانی بریتانیا

تونی دختر شانزده ساله بریتانیایی به خاطر دوست پسرش عضو یکی از این باندها شد. دوست پسر نوزده ساله اش سردسته باند بود. تونی می‌گوید در اطرافش دختران خیلی کمی را می‌شناسد که به آنها تجاوز نشده باشد.

دوست پسر تونی در پانزده سالگی به او تجاوز کرد. او تونی را تهدید کرد که اگر به خواسته های او و باقی اعضای باند تن ندهد به خانواده اش آسیب خواهد زد.

تونی می‌گوید دختران در باندها دست به دست می‌چرخند. آنها عضو باند هستند و توان مقابله با همه را ندارند.

آمار دقیقی در مورد میزان و گستردگی این خشونت‌ها وجود ندارد ولی در سراسر بریتانیا باندهای خیابانی به دخترانی که عضو این باندها هستند، تجاوز می‌کنند.

کارشناسان می‌گویند تجاوزهای گروهی در باندهای خیابانی این دختران را در همان شرایط پیچیده و وحشتناکی قرار می‌دهد که در مناطق جنگی تجربه می‌شود. مهمترین شباهت این شرایط تکرار و عادی شدن این اتفاق است.

در این باندها که اعضای آن را بیشتر نوجوان‌ها و جوان‌ها تشکیل می‌دهند، دختران به طرز وحشتناکی توسط مردان باند تحقیر می‌شوند و مورد سوء استفاده جنسی قرار می‌گیرند.

پلیس لندن می‌گوید تنها در لندن بیش از ۲۰۰ باند خیابانی وجود دارد که تقریبا ۳۵۰۰ عضو دارند. دختران هم عضو این باندها هستند. ولی نقش دختران متفاوت از مسئولیت مردان عضو این باندها است. از این دختران مثل ابزار استفاده می‌شود.

هلن بکت محقق در زمینه خشونت جنسی در میان نوجوانان در دانشگاه برفوردشایر می‌گوید فرهنگ حاکم بر باندها مثل فرهنگ حاکم بر قبایل در مناطق جنگی است. جنگ بر سر قلمرو است. و دختران در باندهای خیابانی لندن خیلی راحت مورد استفاده در دعواهای بین باندها قرار می‌گیرند.

در خیلی از موارد ممکن است باند رقیب به خاطر انتقام به دوست دختر یا خواهر یکی از اعضای باند دیگر تجاوز کنند. گاهی هم ممکن است از دختران برای به دام انداختن استفاده شود. یکی از دختران پسر باند رقیب را به خیابانی خلوت می‌کشاند و بقیه او را به شدت کتک می‌زنند. اما در مرحله بعد خود این دخترهدف قرار می‌گیرد و اعضای باند رقیب ممکن است برای انتقام به او تجاوز کنند.

ریچل پانزده ساله بود که قربانی خشونت جنسی یکی از باندهای خیابانی لندن شد. پسرهای عضو باند روی بدنش ادرار کردند، لباس هایش را پاره کردند، و بعد او را تهدید کردند که عکس هایش را در شبکه های اجتماعی منتشر می‌کنند تا زندگی اش را به جهنم تبدیل کنند.

ریچل می‌گوید دختران در این باندها به برده های جنسی تبدیل می‌شوند. خیلی از آنها به این خاطر به ادامه این شرایط تن می‌دهند که پسران تهدید می‌کنند فیلم ها و عکس هایشان را در اینترنت منتشر خواهند کرد. خیلی از این دختران بارها دست به خودکشی می‌زنند یا همیشه به آن فکر می‌کنند.

کارلن فیرمین از یک موسسه غیردولتی برای پیشرفت تساوی جنسیتی میان نوجوانان می‌گوید آنچه در باندهای خیابانی بریتانیا اتفاق می‌افتد شباهت زیادی به شرایط در مناطق جنگی دارد.

فیلم تجاوز جنسی عکس تجاوز جنسی خشونت جنسی تجاوز جنسی به زور

“این حقیقت که تجاوز توسط چندین نفر و در ملا عام اتفاق می‌افتد و در نه خفا، شبیه آنچه است که در مناطق جنگی اتفاق می‌افتد.”

داستان ریچل و تونی مشابه داستان خیلی از دختران جوان دیگر عضو این گروه‌ها است.

گفتنی است مقارن با برگزاری این اجلاس در لندن، ملکه انگلیس در حرکتی تبلیغاتی لقب بانو را به آنجلینا جولی اعطا کرد این عنوان بخاطر آنچه مبارزه وی با خشونت جنسی در مناطق جنگی عنوان شد، اعطا گردید.

فیلم تجاوز جنسی عکس تجاوز جنسی خشونت جنسی تجاوز جنسی به زور

بزرگنمایی در قبال هند، مصر و افغانستان … سکوت در قبال خیابان های لندن

در واقع این اولین باری که بی بی سی چنین خبری درباره تجاوز گروهی به دختران در بریتانیا منتشر می کند در حالی که طی سال های اخیر رسانه دولتی انگلیس بطور مشخص اخبار دو کشور هند و مصر را در این زمینه به دفعات برجسته کرده است.

به تصاویر و تعابیر این رسانه در مورد هند توجه کنید:

خشونت علیه زنان مشکلی جدی در مصر به شمار می‌رود و پیشتر هم اتفاقات مشابه در جریان رویدادهای سیاسی این کشور افتاده بود.

در هند هر ساله ده‌ها هزار دختر ناپدید می‌شوند. آنها برای روسپی‌گری و بردگی خانگی به فروش می‌رسند.

موضوع خشونت جنسی علیه دختران و زنان در هند از دسامبر گذشته بالا گرفت.

داده‌های پلیس هند نشان می‌دهد که به طور میانگین هر ۱۸ ساعت یک مورد تجاوز در دهلی گزارش می‌شود.

بر اساس آمار در هر ۲۲ دقیقه یک نفر در جامعه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون نفری هند مورد تجاوز قرار می‌گیرد.

فیلم تجاوز جنسی عکس تجاوز جنسی خشونت جنسی تجاوز جنسی به زور

فیلم تجاوز جنسی عکس تجاوز جنسی خشونت جنسی تجاوز جنسی به زور

فیلم تجاوز جنسی عکس تجاوز جنسی خشونت جنسی تجاوز جنسی به زور

شاید علت اینکه بی بی سی گزارشی از عمق این ناهنجاری ها در بریتانیا را تاکنون به تصویر نکشیده این باشد که به گفته کارشناسان، تجاوزهای گروهی در باندهای خیابانی بریتانیا ( با شرایط پیچیده و وحشتناک مناطق جنگی) تکرار و عادی شدن این اتفاق هاست.

فیلم تجاوز جنسی عکس تجاوز جنسی خشونت جنسی تجاوز جنسی به زور

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ