صرفاً جهت اطلاع / یک جای کار بازار سرمایه میلنگه

0

طی معاملات روز جاری به نظر می رسید حجم معاملات و رشد قیمت سهام شرکت ها بیش از آنچه که دیدیم باشد اما این اتفاق تنها برای دو گروه سیمانی و لیزینگی رخ داد که مهمترین عامل آن نیز اعلام افزایش نرخ محصولات سیمانی و نیز مصوبه شورای پول و اعتبار مبنی بر تجدید نظر در عقود مبادله ای و ابلاغ آن به شرکت های لیزینگی بود که می تواند این گروه را دچار تحولاتی مثبت نماید.

چند نکته صرفاً جهت اطلاع

ساختمانی ها: این گروه کلاً به دنبال سوپرایز سهامداراش هست، نه صف خرید آنها قابل اعتماد است و نه صف فروششون، امروز صف خرید میلیونی دارند و فردا نوسان چهار درصدی منفی جهت غافل گیری سهامداران. فعلاً بهترین گزینه برای نوسانگیری بازار شده اند و خبری هم از اطلاع رسانی و یا شفاف سازی هرچند کوچک مدیران آنها نیست، در یک کلام باید گفت که این گروه انتهای نااطمینانی به معنی واقعی است. فراموش نکنید که افزایش نرخ مسکن با افزایش قیمت محصولات سیمانی بدیهی است.

فولاد ارفع: به نظر می رسد سهامدار عمده به خودش آمده و فعلاً این سهم تحت حمایت همه جانبه قرار گرفته البته امروز سهامدار حقوقی در شکل گیری روند صعودی نقشی نداشت و همه خریداران حقیقی های بازار بودند بالاخره هرچی باشه استارت روند صعودی را سهامدار عمده زده، آقا دست راست شما روی سر بعضی ها.

پالایشی ها: آقا فعلاً خبری نیست بعضی از نوسانات مثبت این گروه را هم خیلی جدی نگیرید، تا اطلاع ثانوی نه از حمایت حقوقی ها خبری است و نه از حضور دسته جمعی بازار بر نمادهای این گروه شاید یک خبر یا یک اتفاق بتونه یه حرکتی به آنها بده ما هم تا اون حرکت کاری به کارشون نداریم.

سیمانی ها: خدا را شکر همین که چهره سهامداری یک گروه در این بازار داغون خندان باشه برای ما کافیه اما از حق نگذریم باید یک خسته نباشید جانانه به انجمن این صنعت گفت که با کلی جلسه و مذاکره و دوندگی تونست افزایش نرخ برای شرکت هاش بگیره، قابل توجه انجمن محترم صنعت خودرو به این میگن افزایش نرخ، بدون فرمول، بدون شرط، بدون خواهش و تمنا.

لپارس“: نماد به جهت تعدیل سود متوقف شد حالا از چه محلی مشخص نیست، تا زمان ارایه گزارش صبر می کنیم، اهالی تالار کاری با میزان تعدیل ندارند فقط محل آن مهم است، چرا؟ بعداً می گم.

در پایان باید اعتراف کرد که در شرایط فعلی سرگیجه اهالی تالار از یک موضوع است، شاید بهتر باشد بگوییم از یک سوال، چرا در بهترین شرایط وجود اخبار خوب داخلی و خارجی شاهد یکی از بدترین دوران های بازار سرمایه هستیم؟ آزاد شدن بخش قابل توجهی از نقدینگی بلوکه شده در بانک های خارجی، ایجاد تعاملات مثبت با کشورهای غربی و روند رو به جلو مذاکرات هسته ای، کاهش تورم در جامعه، افزایش نرخ برخی محصولات به جهت حمایت از تولید داخل و … به نظر می رسد یک جای کار میلنگه!

بورس نیوز

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ