حواشی حضور زنان در استادیوم / غذام به روی گازه، تیم حریف می بازه!

1
صحبت از حضور بانوان در ورزشگاه ها با حواشی همراه بوده است که در ادامه به ابعاد مختلف این موضوع پرداخته شده است

 این روزها و بعد از این‏که همگان بانوان برزیلی را در حین بازی والیبال ایران و برزیل در لیگ جهانی والیبال ۲۰۱۴ دیدند، برخی باز دوباره فیلشان یاد هندوستان کرد و یاد حضور بانوان در ورزشگاه ها افتادند!

نتایج لیگ ملتهای والیبال کاریکاتور ورزشی عکس لیگ ملتهای والیبال طنز ورزشی بانوان در ورزشگاه اخبار لیگ ملت های والیبال

***
برایشان این شعارها طبیعی است!
در همین زمینه در ابتدا لازم است پاسخی بدهیم به این سئوال که چرا خانم های برزیلی توانستند به ورزشگاه بیایند، اما خانم های ایرانی موفق به کسب چنین افتخاری نشدند!
دلیل اول: خانم های برزیلی زبان فارسی را متوجه نمی شوند! به همین خاطر اگر یک‏وقت داور خلاف میل تماشاگران سوت بزند و آقایان تصمیم بگیرند یادی از خانواده داور و بازیکنان تیم حریف کنند، خانم ها متوجه نمی شوند!
دلیل دوم: این خارجی ها که عفت کلام حالی‏شان نمی شود! اصلا نگاهی به سریال‏های برزیلی و کلمبیایی بیندازید! واقعا فکر می کنید آنها همین حرف هایی را می زنند که دوبله شده؟! … نگاهی به نسخه اصلی این سریال ها بیندازید تا متوجه شوید کلا برایشان این شعارها و حرف ها طبیعی است!
***
غذام به روی گازه، تیم حریف می بازه!
در همین زمینه گروه طنز فرهنگ نیوز؛ اقدام به بررسی حضور بانوان در ورزشگاه ها کرد و به این نتیجه رسید با آمدن خانم ها به استادیوم های ورزشی، شاهد اتفاقات زیر خواهیم بود:
۱– تنوع شعارها در ورزشگاه ها: احتمالاً با حضور بانوان در ورزشگاه ها با شعارهای جدیدی از سوی تماشاچیان روبرو شویم؛ از جمله: “غذام به روی گازه، تیم حریف می بازه!”
این تنوع شعار باعث خواهد شد دیگر از دست شعارهای خسته کننده قدیمی همچون “روبرو آماده باش!” و “چیکارش می کنه؟! سوراخ، سوراخش میکنه!” و … راحت باشیم!
۲– افزایش اختلافات خانوادگی: احتمالا بعد از هر فوتبال در خانه، فوتبالیست ها با همسرانشان دعواهایی اینچنینی داشته باشند.
خانم فوتبالیست: خودم از توی پخش زنده دیدم! چرا وقتی گل زدی رفتی به سمت تماشاچی های خانم و خوشحالی کردی؟! چرا اون خانومه که مانتوی قهوه ای داشت اینقدر محکم برات دست می زد؟! اسمش چیه؟! … اصلا چرا امروز اینقدر خوب فوتبال بازی کردی؟! دلیل ۳تا گل زدنت چی بود؟! … نکنه می خواستی جلوی همون خانومه خودشیرین بازی در بیاری!
۳– افزایش پرتاب اشیا به وسط زمین چمن: با ورود خانم ها به ورزشگاه ها، احتمالا نظم بازی ها دچار مشکل خواهد شد. هر چند خانم ها اهل ترقه و امثالهم نیستند، اما پیش بینی می شود با ورودشان به استادیوم ها شاهد پرتاب ملاقه و بشقاب به داخل زمین چمن باشیم!
شاید با خودتان بگویید می شود در جلوی درهای استادیوم آنها را بازرسی بدنی کرد؛ منتها این کار هم نمی تواند مانعی برای بانوان باشد! اگر ملاقه و بشقاب نداشته باشند، در نهایت از لنگه کفششان می گذرند و آنها را به سمت بازیکن تیم حریف یا داوری که به ضرر تیمشان سوت زده، پرتاب می کنند … در قدرت خانم ها شک نکنید، هم ضرب دستشان خوب است و هم هدف گیریشان عالی است! …فکر می کنید برآمدگی روی سرمن چطور اتفاق افتاده است؟!
***
نتایج لیگ ملتهای والیبال کاریکاتور ورزشی عکس لیگ ملتهای والیبال طنز ورزشی بانوان در ورزشگاه اخبار لیگ ملت های والیبال
راهکارهایی برای حضور بانوان در ورزشگاه ها
چسب زدن دهن آقایان!
همانطور که می دانید و یا شاید هم نمی دانید، در ورزشگاه ها برخی مواقع شعارهای مثبت هجده داده می شود که خوبیت ندارد خانواده بشوند! همین مورد باعث شده است که حتی برخی خانواده ها وقتی بازیها را از تلویزیون هم تماشا می کنند صدای تلویزیون را کم کنند!
البته برخی برای این معضل پیشنهادهایی اینچنینی دارند:
۱– بالا بردن فرهنگ تماشاگران: خوشبختانه این مورد با قدرت در حال انجام است و بودجه بسیار زیادی هم برایش در نظر گرفته شده است! اخیرا گروهی هنرمند هم به برزیل رفته اند و با شلوارک از آنجا عکس های خودشان را برایمان فرستاده اند! با چنین کارهای فرهنگی ای مطمئنا در آینده ای نه چندان دور شاهد بالا رفتن فرهنگ تماشاچیان در ورزشگاه ها و در نهایت ریشه کن شدن الفاظ ناپاک از فوتبالمان خواهیم شد!
چند روز پیش هم دومین نمایشگاه فرهنگی ایران در برزیل برگزار شد تا شاید باعث کاهش اختلافات فرهنگی ما با برزیلی ها شود! … کلا همه چیز به هم ربط دارد، شما خواننده گرامی هم اینقدر گیر ندهید که چگونه با چنین کارهایی می شود باعث افزایش فرهنگ در میان تماشاگران شد!
۲- زنانه، مردانه: راهکار دیگر این است ورزشگاه را زنانه، مردانه کنیم! بدین ترتیب که یکی از نیمه ها مردان به ورزشگاه بیایند و از دیدن مسابقه لذت ببرند و در نیمه بعدی مردان بروند و زنان بیایند!
۳- پاک کردن صورت مسئله: راهکار دیگر هم این است که یا در هنگام ورود آقایان به دهان آنها چسب بزنیم و یا اینکه در هنگام ورود خانم ها در گوششان پنبه فرو کنیم! البته اگر هر دو کار را با هم انجام بدهیم مطمئن تر است! شاید اینطوری کمی فضای استادیوم های ورزشی برای حضور بانوان مناسب تر شود!
*شرلوک هولو
فرهنگ نیوز
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. سوگند می گوید

    همیشه همه چیزو به مسخره بازی می گیرید. واقعا چرا نباید خانم ها بتونن وارد استادیوم بشن. همیشه یه تعداد تماشاگر نما برای هر بازی وجود داره. تازه این مخصوص ایران نیست در همه جای دنیا این مسئله وجود داره. واقعا یک ذره فکر کنید ببینید آیا این کار اصولیه؟ پس ما از نظر زورگویی با عربستان چه فرقی داریم ما هم به اندازه خودمون عقاید مربوط به دوره جاهلیت داریم.