تیم‌های قطری بتوانند داور را می‌خرند!/ حرف‌های در گوشی کمالوند به مجیدی را لب‌خوانی کردم

0

استقلال نیوز – تیم استقلال پس از دو برد پر گل روبروی الاهلی عربستان و الشرطه عراق باید در سومین مصاف به دیدار الدحیل قطر بروند. بیژن طاهری در گفت‌وگو با استقلال نیوز از نتایج مطلوب استقلال در دو دیدار ابتدایی خود در لیگ قهرمانان ۲۰۱۱ آسیا و همچنین دیدار بعدی با الدحیل قطر گفت. متن این پرسش و پاسخ در ادامه می‌آید:

توقع داشتید استقلال در دو بازی اول ۸ گل به ثمر برساند؟

به هر حال ما از خط حمله استقلال این توقع داشتیم چون مایه‌های این کار را داشتند که گل بزنند ولی وقتی محمد نادری به عنوان یک دفاع چپ با این شرایط فوتبال بازی می‌کند و در خط حمله حضور پیدا کرده، در دفاع وسط کارهای پوششی انجام می‌دهد، مشخص می‌شود که کادر فنی تا چه اندازه توانسته در تیم تحول ایجاد کند. همین مهاجمان چندی قبل در لیگ برتر و جام حذفی خیلی کم گل می‌زدند اما نقش کادر فنی مشخص می‌کند تا چه اندازه شرایط بهتر شده است. به طور مثال فرشید اسماعیلی این قدر سرحال و در خدمت تیم بازی می‌کند که مرا به یاد حضور موفقش در زمان وینفرد شفر می‌اندازد.

این دو برد پرگل به چه دلیل رخ داد؟

قطعاً اینها به تفکرات کادرفنی برمی‌گردد. این کادر فنی با این نتایج مشخص کرد برد چهار بر سه را به برد یک بر صفر ترجیح می‌دهد.

نقش هافبک‌های دفاعی تیم چقدر مثبت بوده است؟

من در دوران مربیگری فکری این انتقاد را به او داشتم که چرا از مسعود ریگی استفاده نمی‌کند. ریگی می‌تواند جلوی ۴ دفاع بازیسازی کرده، تخریب کند و بجنگد. من نه او را می‌شناسم و از نزدیک دیدم. ولی فوتبالش فوق العاده است. رضاوند هم کم کم در این پست جا می‌افتد و اوج می‌گیرد.

این دو نفر توانسته اند جای خالی علی کریمی‌ را پر کنند؟

علی کریمی‌هم وقتی به استقلال آمد در فصل اول مصدوم شد. یادم‌ هست مقابل السد در حین گرم کردن برای ورود به زمین مصدوم شد و یک فصل نبود اما کم‌کم بهتر شد. حالا هم کادر فنی استقلال می‌تواند از جوانان حاضر در تیم، بازیکنان خوبی را بسازد.

بازی با الدحیل را چطور پیش بینی می‌کنید؟

الدحیل هم مانند دیگر تیم های عربی به ویژه قطری وابسته به ستاره‌های پا به سن گذاشته و گرانقیمت خودش است. آنها دوست ندارند به تیم‌های ایرانی ببازند ولی خودشان قبول دارند که از ما ضعیف تر هستند و اگر بتوانند داور می‌خرند و یا برای ما سنگ‌اندازی می‌کنند. من مطمئنم تیممان اینقدر خوب است که جای نگرانی برای این دیدار وجود ندارد.

نقش فراز کمالوند در موفقیت‌های اخیر استقلال چقدر است؟

من هم با فراز کار کرده‌ام و هم فرهاد مجیدی. فراز کمالوند غیر از تراکتور که تیم پرتماشاگری است هرگز در تیم‌های مطرح استقلال و پرسپولیس کار نکرده بود. او تجربه حضور در شهرهای مختلف و شرایط دشوار را زیاد داشته و شک ندارم نقش او در این موفقیت‌ها بسیار زیاد است. من در دیدار با الشرطه از روی تصویر لب خوانی کردند و دیدم که او به فرهاد مجیدی نزدیک شد و در حالی که تیم ۳ بر صفر جلو بود به او گفت بازیکنان را تعویض کند.

اخبار فوتبال داخلی اخبار استقلال تهران (آخرین و جدیدترین خبرها)

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ