اجرای گسترده طرح بیمه سهـام، از شنبه / جزئیات طرح و فهرست سهام

0

با انتشار اوراق اختیار فروش تبعی برای سهام ۲۹ شرکت از روز شنبه، هفتم تیر ۹۳، حداقل بازده سالیانه ۲۰ درصدی روزشمار برای سهام این شرکت ها توسط ناشر اوراق تضمین میشود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، با اعلام آمادگی سهامداران عمده حقوقی، شرکت های تابعه ناشر، صندوق های اختصاصی بازارگردانی و صندوق توسعه بازار سرمایه برای انتشار اوراق اختیار فروش تبعی، این اوراق برای سهام ۲۹ شرکت، به شرح جدول ذیل، از روز شنبه منتشر می شود:

براساس این گزارش، قیمت فروش اوراق اختیار فروش تبعی به گونه ای خواهد بود که سهامداران با خرید آن و در اختیار داشتن سهام مربوطه، به میزان حداقل ۲۰ درصد سالیانه (به صورت روزشمار و متناسب با تعداد روزهای باقیمانده تا تاریخ اعمال) بازدهی کسب می­کنند، بدیهی است این میزان، حداقل بازدهی تضمین شده سهام خواهد بود و در صورت وجود بازده مازاد (افزایش قیمت سهم به بالاتر از قیمت اعمال)، آن نیز به سرمایه گذاران تعلق خواهد گرفت.

لازم به ذکر است با توجه به اعلام آمادگی سهامداران عمده، شرکتهای تابعه ناشر، صندوق های بازارگردانی اختصاصی و صندوق توسعه بازار سرمایه و براساس برنامه ریزی صورت گرفته، اوراق اختیار فروش تبعی برای سایر نمادهای معاملاتی نیز متعاقباً با هماهنگی سهامداران عمده حقوقی و ناشران عرضه خواهد شد.

همچنین حجم عرضه روزانه با هماهنگی سهامداران حقوقی و ناشران، متناسب با تقاضای بازار قابل افزایش خواهد بود.

سایر شرایط عرضه اوراق اختیار فروش تبعی به شرح ذیل می باشد:

۱- تاریخ اعمال: برای کلیه اوراق فوق ۹۳/۱۰/۰۳ است.

۲- دوره معاملاتی: از ۹۳/۴/۰۷ تا ۹۳/۹/۳۰

۳- روش محاسبه قیمت فروش اوراق اختیار فروش تبعی در هر روز :

۴– سهامداران باید در پایان هر روز معاملاتی حداقل به میزان اوراق اختیار فروش تبعی هر سهم که تحت مالکیت دارند، مالکیت سهام مربوطه را نیز در اختیار داشته باشند. در غیر اینصورت مازاد اوراق اختیار فروش تبعی نسبت به تعداد سهام مربوطه باطل خواهد شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ