قبر ۷۰۰ میلیون تومانی در تهران / بوستان ولایت قبرستان می شود

0

تسنیم نوشت، در هفتاد و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران گزارشی درباره وضعیت گورستان های شهر تهران از سوی معاون خدمات شهری تهران ارائه شد و در پایان آن اعضای شورا نقطه نظرات خود را بیان کردند.

معصومه آباد عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران درباره این موضوع، اظهار داشت: بر اساس گزارشی که عبدالهی ارائه کرد شهروندان علاقه ای به ایجاد گوستان در محله هایی که بافت مسکونی، اجتماعی و فرهنگی آن تغییر کرده، ندارند بنابراین می توانیم ایجاد گورستان در پارک ها و اماکن تفریحی را در دستور کار داشته باشیم.

غلامرضا انصاری عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران نیز در ادامه اظهارات آباد، گفت: طبقاتی کردن گورها می تواند در کوتاه مدت برای افزایش ظرفیت گورستان ها در دستور کار قرار گیرد در دراز مدت نیز می توان اماکن عمومی را با حفظ شرایط عمومی مورد استفاده قرار دهیم به عنوان مثال بوستان ولایت می تواند در این زمینه مد نظر قرار گیرد.

* چه کسی توانایی خرید قبر ۷۰۰ میلیونی در امامزاده صالح را دارد؟

مجتبی شاکری عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران نیز در جریان این بحث، اظهار داشت: شورای شهر تهران از سال ها قبل درباره ساماندهی گورستان ها دغدغه داشته است اما هنوز مکان های جدید جانمایی نشده است.

وی با اشاره به اینکه قیمت یک قبر در امامزاده صالح ۷۰۰ میلیون تومان است، تصریح کرد: چه کسی توانایی چنین خریدی دارد بنابراین باید ضرب الاجلی تعیین شود تا حرف هایی که سال ۸۳ در این زمینه عملی نشده، دوباره تکرار نشود.

مرتضی طلایی نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز اظهار داشت: آرامستان هایمان در نقطه هشدار قرار دارند، ۴ سال زمان برای دفن در بهشت زهرا زمان وجود دارد و ۴ سال فرصت است تا یک مکان جدید برای کفن و دفن ها ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: تنها نقطه ای که می تواند مد نظر قرار گیرد، جنوب و حوالی اتوبان قم است زیرا ایجاد این امکان در محدوده ورودآورد و تلو وجود ندارد و دوستان می دانند این کار شدنی نیست.

* یک فوریت طرح رسیدگی به وضعیت معیشتی کارکنان بهشت زهرا (س)

علیرضا دبیر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران نیز گفت: مدیریت هر یک از ۸۰ گورستان جدیدی که در ارتباط با آنها صحبت هایی مطرح می شود، با دیگری فرق دارد و باید در این زمینه بدانیم که چگونه تصمیم گیری می کنیم.

وی همچنین از یک فوریت طرح سخت و زیان آور محاسبه شدن شغل تطهیر کنندگان مردگان در سازمان بهشت زهرا خبر داد و گفت: این فوریت در کمیسیون برنامه و بودجه مدنظر قرار گرفته و باید بار مالی آن دیده شود.

* شهرداری برنامه خود برای توسعه آرامستان شهر تهران را ارائه نکرده است

رحمت الله حافظی رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران نسبت به عدم ارائه برنامه شهرداری تهران برای توسعه آرامستان شهر تهران نیز انتقاد کرد و گفت: بر اساس برنامه پنج ساله دوم، شهرداری باید برنامه خود را ارائه می کرد اما تاکنون عملی نشده است متاسفانه شهرداری در ارائه برنامه پنج ساله اول نیز کوتاهی کرده است.

مهدی چمران عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران نیز اظهار داشت: گورستان های قدیمی متناسب با زمان خودشان بوده است اگر بتوانیم از ظرفیت گورستان های متروکه یا امامزادگانی که داخل شهر هستند استفاده کنیم، می توان تصمیمات بهتری اخذ کرد.

* شورای شهر از شهرداری گزارشی درباره جانمایی گورستان های جدید می خواست

اسماعیل دوستی عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران نیز تصریح کرد: گزارش ارائه شده از سوی معاون شهردار درباره وضعیت موجود بود در حالی که درخواست ما ارائه گزارش درباره جانمایی گورستان جدید بوده است. شما باید می گفتید دو نقطه مکا ن یابی شده است یا خیر که این موضوع را هم می شد تلفنی به اعضای شورا اطلاع دهید و نیاز نبود وقت شورای شهر گرفته شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ