اولین استیضاح وزیر دولت یازدهم کلید خورد

0
نماینده تهران در مجلس از ارائه طرح استیضاح وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به هیأت رئیسه مجلس با ۵۰ امضا خبر داد.

الیاس نادران نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز خانه ملت اعلام کرد: طرح استیضاح رضا فرجی‌دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری روز گذشته با ۵۰ امضا تقدیم هیأت رئیسه مجلس شد.

وی افزود: طبق ماده ۲۲۳ آئین‌نامه داخلی مجلس در اولین جلسه‌ای که طرح استیضاح وزیری تقدیم هیأت رئیسه مجلس شود، هیأت رئیسه موظف است آن را اعلام وصول کند و متن استیضاح را چاپ و برای وزیر مربوطه بفرستد.

نماینده تهران در مجلس در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: روز گذشته طرح استیضاح رضا فرجی‌دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری روز گذشته با ۵۰ امضا تقدیم هیأت رئیسه مجلس شد اما آقای ابوترابی‌فرد که ریاست جلسه را بر عهده داشت این طرح را اعلام وصول نکرد. امروز با توجه به اینکه یک روز از زمان ارائه طرح گذشته، از هیأت رئیسه مجلس می‌خواهیم طرح استیضاح وزیر علوم را اعلام وصول کند تا این طرح فرایند خودش را طی نماید.

نادران همچنین تاکید کرد: البته نمایندگانی که طرح استیضاح وزیر علوم را امضا کرده‌اند، آمادگی دارند در جلسه غیرعلنی مسائلشان را با آقای فرجی‌دانا مطرح کنند ولی نمایندگان استیضاح کننده به هیچ عنوان از حق خودشان در استیضاح وزیر کوتاه نمی‌آیند.

در ادامه محمدرضا باهنر نائب رئیس دوم مجلس که ریاست جلسه را برعهده داشت در پاسخ به نادران گفت: فعلا اجازه دهید بررسی دستور جلسه را ادامه دهیم البته آقای ابوترابی‌فرد‌ گفت که آقای نادران طرح استیضاح وزیر علوم را به او ارائه داده و گفته که فعلا این طرح دست وی باشد.

باهنر ادامه داد: آقای ابوترابی به ما اینگونه گفته‌اند اما فعلا برخی آقایان رفته‌اند با رئیس مجلس در این زمینه مشورت کنند.
اخبار سیاسی –  فارس

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ