باور نکردنی ترین مرگ های جهان!

0
همه آمارهای عمده مرگ‌ومیر را می‌شناسیم. برخی بر اثر بیماری، تصادف، سکته یا عوامل طبیعی می‌میرند، بعضی‌ها هم بر اثر کهولت سن و خیلی عادی از دنیا می‌روند اما بعضی دیگر به دلایل عجیب و غریب و شگفت‌آور این دنیا را ترک می‌کنند. سالانه عده زیادی در سراسر جهان در اثر حوادث عجیب و غریبی چون افتادن از تخت. هنگام تفریح در شهربازی، برخورد قندیل و… جان خود را از دست می‌دهند. آمار چنین مرگ‌ها یا بهتر است بگوییم حوادث غیرمنتظره‌ای که منجر به مرگ افراد می‌شود. آنقدر زیاد شده که به‌طور رسمی در لیست آماری مرگ‌ومیر قرار گرفته‌اند. در این مطلب برخی از عجیب‌ترین و شایع‌ترین عوامل مرگ‌های غیرطبیعی را برای شما جمع‌آوری کرده‌ایم که بسیار جالب و در عین حال باور نکردنی هستند.
سقوط از تخت
براساس گزارشی از سازمان «مرکز کنترل بیماری‌ها»، هر ساله ۸/۱ میلیون مورد اورژانسی و ۴۰۰ هزار مراجعه به بخش پذیرش بیمارستان‌ها بر اثر افتادن از تخت ثبت می‌شود. کودکان و افراد مسن بیشتر در معرض این خطر قرار دارند و از آنجا که با کهولت سن، تعادل و ثبات بدن هم کاهش می‌یابد، افرادی که بالای ۶۵ سال سن دارند با افتادن از تخت در بدترین شرایط جسمانی قرار می‌گیرند و حتی براثر این سقوط غیرمنتظره به‌راحتی جان خود را از دست می‌دهند. ۲۷ فوریه سال ۲۰۱۲، «هربرت وارد» ۷۰ ساله که به خاطر ناراحتی قلبی در بیمارستان بستری شده بود از تخت سقوط کرده و جان خود را از دست داد. نیمه‌های شب بود که پرستاران بخش، صدای مهیبی از اتاق آقای وارد شنیدند و سراسیمه به اتاق رفتند و او را بیهوش روی زمین پیدا کردند.
اقدامات اولیه برای نجات جان مرد بیمار انجام شد اما او هیچ‌یک از علائم حیاتی را نداشت و براثر ضربه وارده به سرش، جان خود را در دم از دست داده بود ظاهراً این مرد ۷۰ ساله برای استفاده از دستشویی می‌خواست نیمه‌شب از تخت پایین بیاید، اما به دلیل تاریکی و خواب‌آلودگی سقوط کرده و جان باخته بود
طبق آمار، هر ساله ۴۵۰ نفر در آمریکا بر اثر افتادن از تخت جان خود را از دست می‌دهند.
مرگ غذایی!
هر ساله تعدادی از ماشین‌های خودکار فروش مواد غذایی واژگون شده و خریدارها را له می‌کنند. این ماشین‌ها هر کدام بسته به اندازه‌شان بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ کیلوگرم وزن دارند و مطمئناً زمانی که روی کسی بیفتند مرگ شخص قطعی است. بین سال‌های ۱۹۷۸ تا ۱۹۹۵ دست‌کم ۳۷ مورد مرگ در آمریکای شمالی براثر له شدگی زیر این ماشین‌ها گزارش شده. در این حوادث معمولا مقصر خود خریدار است که سعی می‌کند با لگد زدن یا تکان دادن ماشین سکه یا نوشابه‌ای مجانی دریافت کند.
کوچولوهای کشنده، مورچه‌های آدمخوار
بیش از ۲۸۰ نوع مورچه وجود دارد که می‌توانند جان انسان را بگیرند. مورچه‌های آتشی و مورچه‌های سیافو که آفریقایی هستند از مرگ‌آورترین مورچه‌ها هستند. اکثر گزارش‌های مرگ در اثر خواب رفتن فرد نزدیک تپه مورچه‌ها و به علت گازهای زهری آنها گزارش شده، گازهای ریزی که شوک در بدن ایجاد کرده و مرگ را به همراه دارند. سال ۲۰۰۶ در کالیفرنیای جنوبی گزارش‌های زیادی از مرگ براثر شوک و گازگرفتگی مورچه‌ها منتشر شده، یکی از این گزارش‌ها درباره «جانت والاس رودل شیانسکی» بود، زنی ۶۸ ساله در حیاط خانه‌اش مشغول باغبانی بود که مورد حمله یک دسته مورچه آتشی قرار گرفت. جانت در حال زیرورو کردن تکه‌ای از خاک زمین بود تا در آن گل بکارد که ناگهان همسرش او را دید که به‌طرز عجیبی بالا و پایین می‌پرد. وقتی هری شیانسکی به او رسید دسته‌ای مورچه قرمز رنگ توجهش را جلب کرد که روی قوزک پای جانت راه می‌رفتند، هری خیلی سریع مورچه ‌ها را جدا کرده و همسر نیمه هوشیارش را به درون خانه برد تا روی زخم‌هایش آمونیاک بمالد. در همین فاصله که هری تا کابینت داروها برود و برگردد جانت هوشیاری خود را کاملاً از دست داد؛ او را به بیمارستان منتقل کردند و بعد از چند ساعت شوک آلرژیک در بدن او آغاز شده و بر اثر تب بالا، تورم و بسته شدن رگ‌ها جانت جان خود را از دست داد.
تفریح مرگبار
به‌طور کلی خطر مرگ یا زخمی شدن هنگام سواری گرفتن از ترن‌های هوایی بسیار کم است. مردم در آمریکا سالانه ۹۰۰ میلیون بار سوار این ترن‌ها می‌شوند و از هر ۱۲۴ هزار نفر تنها یک نفر زخمی می‌شود. با این حال گزارش‌هایی نیز از مرگ هنگام تفریح با این وسایل منتشر شده. بین سال‌های ۱۹۹۴ تا ۲۰۰۴، ۴۰ مورد مرگ بر اثر سقوط از ترن هوایی‌ها گزارش شده و در حال حاضر این آمار تا ۴ نفر در سال کاهش یافته است.
در یکی از روزهای سال ۲۰۰۴، استنلی جی موربارسکی ۵۵ ساله به همراه خانواده‌اش برای تفریح به شهر بازی «فلگ» در ایالت نیوانگلند رفته بودند، آنها سوار یکی از پرطرفدارترین ترن‌های هوایی پارک شدند تا هیجانی وصف نشدنی را تجربه کنند، اما درست در آخرین دور، اتفاقی ناگوار برای این خانواده رخ داد.
در آخرین پیج که به ایستگاه منتهی می‌شد ناگهان قفل کمربند پدر خانواده باز شده و هنگامی که قطار با سرعت ۱۲۸ کیلومتر در ساعت در حال پیچیدن بود استنلی ۵۵ ساله از واگن به بیرون پرتاب شده و به شدت زخمی شد. او را سریعاً به بیمارستان منتقل کردند اما پیش از رسیدن به بخش اورژانس در آمبولانس جان خود را از دست داد. این ترن هوایی یکی از بلندترین و سریع‌ترین ترن‌های هوایی است و پیش از این هم بارها دچار سانحه شده بود.
قندیل یخی مرگبار است!
هر ساله عده زیادی بر اثر افتادن قندیل‌های تیز یخی روی سرشان جان خود را از دست می‌دهند. تا به حال سقوط این بلورهای یخی زیبا از سقف‌های برفی، جان ده‌ها هزار نفر را در روسیه گرفته است. بنابر گزارش‌ها، این آمار به‌طور متوسط سالانه ۱۰۰ نفر است. بعد از روسیه، شیکاگو بیشترین آمار مرگ بر اثر سقوط قندیل را دارد. «مارینا کاشتانووا» دختر ۲۱ ساله‌ای بود که سال ۲۰۱۱ قربانی این خنجرهای یخی شد و تا دم مرگ پیش رفت. او مانند هر روز ار پیاده‌روی یکی از خیابان‌های سن‌پترزبورگ قدم‌زنان به سمت محل کارش می‌رفت که ناگهان یک قندیل بزرگ شکست و روی سرش افتاد. او را به بیمارستان منتقل کردند، مارینا ماه‌ها در کما با مرگ دست و پنجه نرم می‌کرد اما خوشبختانه زنده ماند.
زیبایان دریایی
یکی از مخلوقات خطرناک دریایی با زیبایی سحرآمیز، عروس دریایی است. این موجودات حتی از کوسه‌ها هم خطرناکترند و بدون داشتن آرواره‌های قوی یا دندان‌های تیز از کشنده‌ترین موجودات دریایی به حساب می‌آیند، چرا که تنها یک گزش کوچک آنها کافی است تا انسان در کمتر از ۳ دقیقه از پا درآید. اکثر عروس‌های دریایی سمی و مرگ‌آور نیستند اما نیش گونه‌هایی از آنها می‌تواند باعث واکنش آلرژیک در بدن شده و مرگ را به همراه داشته باشد. شناگرانی که در آب‌های فیلیپین، تایلند و استرالیا به آبتنی می‌روند باید مراقب این عروس‌های دریایی خطرناک باشند. آخرین مورد گزارش شده از این نوع مرگ مربوط به زوجی استرالیایی است که ماه می امسال برای تفریح به همراه دو فرزند ۱۰ و ۱۳ ساله خود به یکی از سواحل استرالیا رفته بودند.
اوتیلیا و اورنالدو روی شن‌های گرم ساحل در حال شن بازی بودند که پدر و مادرشان برای آبتنی به داخل آب رفتند، حدود نیم ساعت بعد موج‌های دریا، بدن بی‌جان کاترین ریکتسون، ۴۱ ساله را با خود به ساحل آورد.
کودکان با دیدن جسد مادرشان دچار وحشت شده و گارد ساحلی را خبر کردند و بعد از اقدامات اولیه و انجام کالبد شکافی مشخص شد این زن ۴۱ ساله با نیش عروس دریایی جان خود را از دست داده اما امدادگران هرقدر کشتند نتوانستند اثری از پدر خانواده پیدا کنند.
با بی نتیجه ماندن تلاش‌های امدادگران، غواصان نیروهای کمکی به داخل آب رفتند و چند هفته بعد جسد این مرد را ۵۵ کیلومتر دورتر پیدا کردند. نیش عروس دریایی سالانه جان ۲۰ تا ۴۰ نفر را فقط در فیلیپین می‌گیرد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ