“بیل گیتس” ثروتمندترین فرد جهان در سکوت خبری به ایران آمد

0

چندی پیش بیل گیتس موسس شرکت مایکروسافت به تهران آمد و بعد از مدتی تهران را ترک کرد .

هنوز به طور رسمی اعلام نشده، بیل گیتس که ظاهرا اواخر مهرماه نیز به ایران آمده بود، این بار به چه دلیلی به کشورمان سفر کرده است .

سید مهدی میرمهدی بیل گیتس در ایران بیل گیتس چگونه پولدار شد

در همین ارتباط یکی از مسوولان وزارت ارتباطات در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا موسس شرکت مایکروسافت با هماهنگی قبلی برای انجام یکسری از مذاکرات به کشورمان سفر کرده است یا خیر؟ ضمن اظهار بی اطلاعی اما موضوع سفر وی و برگزاری جلسات فنی با وزارتخانه را رد نکرد .

اواخر مهرماه نیز که گفته شد بیل گیتس به ایران آمده است، یک مقام مسوول علت حضور وی را سوختگیری هواپیما عنوان کرد و گفت که علت اصلی حضور او در فرودگاه امام خمینی سفر وی به دوبی برای شرکت در نمایشگاه Gitex بوده که به دلیل سوختگیری هواپیما مجبور به توقف در کشورمان و در محدود پاویون فرودگاه امام خمینی شده است .

موسس شرکت مایکروسافت که مدتهاست از مدیرعاملی و قبول پست رسمی در این شرکت HighTech کناره کشیده است، این روزها بیشتر در کارهای بشردوستانه و عام المنفعه شرکت می کند .

*حضور پدر اینترنت و سخنرانی مدیرعامل آیکان در ولنجک تهران

همچنین اعلام شد که وینتون سرف که از او به عنوان پدر اینترنت یاد می ‎ شود، برای حضور در اجلاس بین المللی فناوری پارسی زبانان (Persian ICT Week) در شهریور ماه به ایران می ‎ آید .

 

سید مهدی میرمهدی بیل گیتس در ایران بیل گیتس چگونه پولدار شد
این اجلاس روزهای هشتم و نهم شهریور ماه (۳۰ و ۳۱ اوت ۲۰۱۴) در محل سالن اجلاس سران تهران با حضور نمایندگان و وزرای کشورهای منطقه و مقامات دولتی و خصوصی برگزار می ‎ شود .

علاوه براین فادی شهاده (FadiChehade) مدیرعامل شرکت اینترنتی (آیکان) در این همایش سخنرانی خواهد کرد .

آیکان (ICANN مخفف : Internet Corporation for Assigned Names and Numbers) یک شرکت اینترنتی است برای نامها و شماره‌های واگذار شده شرکتی غیرانتقاعی است که مقر آن در منطقه مارینا دِل رِی شهر لس آنجلس ایالت کالیفرنیا در ایالات متحده آمریکا واقع شده است .

همچنین وینتون سرف (Vinton Cerf) یک متخصص کامپیوتر آمریکایی است که به همراه باب کان به عنوان پدران اینترنت شناخته می‌شوند. این دو، بین سال‌های ۱۹۷۲-۱۹۷۶ در دانشگاه استنفورد آمریکا، پروتکل TCP/IP را که به موجب آن انتقال اطلاعات بین کامپیوترهای موجود در یک شبکه فراهم می‌شد، پایه گذاری کردند .

*راه اندازی نخستین نمایندگی رسمی شرکت اپل

چندی پیش رییس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران نیز با اشاره به راه اندازی نخستین نمایندگی رسمی شرکت اپل در کشور گفت: رییس شرکت درخواست کننده نمایندگی محصولات اپل مدارک لازم برای ثبت نام عضویت در اتحادیه صنف رایانه تهران را ارایه کرده است .

سید مهدی میرمهدی با اعلام این مطلب در مورد آغاز به کار این نمایندگی در کشور افزود: اولین فرآیند کاری این شرکت ایجاد یک فروشگاه ارایه اپلیکیشن های اپل «اپ.استور» و اختصاص یک شناسه (آی.دی) برای هر دارنده محصولات اپل و درمرحله بعدی ایجاد تعمیرگاه برای دارندگان این محصولات خواهد بود که محموله کالاهای مورد نیاز برای ایجاد این تعمیرگاه در راه رسیدن به ایران است .

*چرایی حضور غول های IT در کشور

باتوجه به فضایی که در کشور وجود دارد و وجود دیدگاه هایی رسمی و غیررسمی مبنی بر اینکه شبکه های اجتماعی نظیر فیسبوک و توییتر حتما باید فیلتر باشند و دیگر شرکت های High Tech همچون مایکروسافت قصد جاسوسی از کشورمان را دارند، بنابراین به نظر نمی رسد که حضور غول های فناوری پیشرفته دنیا که اکثرا دارای ملیت آمریکایی هستند بنابه دعوت مقامات دولتی رخ داده باشد .

اما دور از ذهن نیست که فضای باز ایجاد شده بعد از گفت و گوهای ژنو و همچنین بازار بکر فناوری ایران، عاملی باشد تا هرکدام از شرکت های یاد شده به دنبال کسب یک جای پا برای توسعه اقتصاد خود چمدان سفر را به مقصد ایران بسته باشند و قصد آمدن به کشورمان را کرده باشند .

این سناریو وقتی واقعی تر به ذهن می رسد که بدانیم شرکت های بسیاری در بخش خصوص هم اینک از چنان توانایی فنی و مالی برخوردار هستند که بتواند با پیوند خود با کارخانه های طراز یک دنیا،  برای حضور مدیران عامل و بزرگان صنعت IT در کشور عاملی باشند.

منبع: دانا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ