پیش بینی نرخ ارز ۲۸۰۰ تومانی برای صادرات / ورود پتروشیمی لاله به بازار سرمایه

0
پتروشیمی مارون به دلیل انجام تعمیرات دوره ای از تاریخ دهم ادریبهشت ماه سال جاری تا اوایل خرداد ماه به مدت یک ماه با توقف کامل تولید محصولات خود مواجه گردید.

مدیر مالی پتروشیمی مارون در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز ضمن بیان مطالب فوق اظهار داشت: شرکت پتروشیمی مارون محصولات صادراتی خود را با نرخ ارز دو هزار و ۸۰۰ تومان در نظر گرفته است ولی با توجه به شرایط موجود در بازار ارز می توان تا پایان سال جاری تعدیل مثبت را برای سهام شرکت در نظر گرفت و در سیستم کدال سود خوبی را به نمایش گذاشت.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر در سه ماهه اول سال جاری به دلیل تعمیرات دوره ای انجام شده در پتروشیمی مارون هیچگونه تعدیل مثبتی در نظر گرفته نخواهد شد.

سیاست عاملی برای افزایش نرخ فروش

احمدزاده در خصوص پیش بینی افزایش نرخ فروش گفت: با رفع تحریم ها و کاهش قیمت حمل و نقل می توانیم شاهد افزایش قابل توجه ای در افزایش سودآوری شرکت باشیم زیرا شرایط سیاسی بر شرایط اقتصادی غلبه خواهد کرد.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر صادرات محصولات پتروشیمی مارون در حدود ۳۸ درصد می باشد و با شرایط کنونی می توانیم تا پایان سال جاری افزایش شش درصدی را در این حوزه در نظر بگیریم.

رکود در بازار پتروشیمی

مدیر مالی پتروشیمی مارون شرایط نامطلوب حال حاضر شرکت های پتروشیمی بازار سرمایه را تمام شدنی دانست و گفت: در شش ماهه اول هر سال و خصوصاً در فصل تابستان بازار در رکود و افت قرار می گیرد ولی در شش ماهه دوم سال به دلیل کاهش دمای هوا و تأثیر مستقیم آن بر تولید محصولات پتروشیمی شاهد رونق خوبی در معاملات شرکت های پتروشیمی بورسی خواهیم بود.

ورود پتروشیمی لاله به بازار سرمایه

احمدزاده بر پتانسیل بالای پتروشیمی لاله اشاره کرد و گفت: پتروشیمی لاله تعمیرات دوره ای و اساسی را انجام داده است و هم اکنون امکان افزایش صادرات محصولات خود را دارد که با رفع تحریم ها انتظار می رود میزان صادرات پتروشیمی لاله به ۸۰ درصد افزایش یابد.

وی در ادامه از ورود پتروشیمی لاله به بازار سرمایه خبر داد و گفت: پتروشیمی مارون و شرکت پلیمر پوشینه از سهامداران پتروشیمی لاله می باشند و هیأت مدیره شرکت مارون با ورود زیرمجموعه مذکور به بازار سرمایه موافقت نموده و هم اکنون منتظر جواب شرکت پلیمر پوشینه می باشد که در صورت توافق دو طرفه تصمیم گیری های لازم در یک مجمع در خصوص میزان درصد عرضه اولیه انجام پذیرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ