مقایسه دستمزد “کی‌روش” با سایر مربیان جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل

0

فدراسیون فوتبال در دور جدید مذاکراتش با کارلوس کی‌روش مواضعی دارد که از آن کوتاه نمی‌آید.یکی از نکاتی که قطعا علی کفاشیان در دیدار با سرمربی تیم ملی روی آن اصرار دارد، بحث دستمزد کی‌روش است.

فدراسیون فوتبال برنامه‌ای برای افزایش دستمزد کی‌روش ندارد و کی‌روش باید همان ۲.۵ میلیون دلاری که تا سال گذشته به او و دستیارانش پرداخت می‌شد را قبول کند و خبری از موافقت با درخواست ۴ میلیون دلاری او نیست. این موضوع وقتی جالب‌تر می‌شود که عضو کمیته فنی فدراسیون به شیوه خودش کی‌روش را تهدید می‌کند که در صورت عدم توافق با او مربیان بزرگ دیگری را هم می‌توان به ایران آورد.

احسانی عضو کمیته فنی فدراسیون گفته:  با این دستمزدی که فدراسیون حاضر است بابت سرمربی و سایر اعضای کادر فنی بپردازد، ما می‌توانیم مربیان خوب و بزرگی را به ایران بیاوریم. امثال سرمربی تیم‌های مکزیک، الجزایر و کاستاریکا تا پکرمن (که یک مربی فوق‌العاده حرفه‌ای در تیم ملی کلمبیا است و تاثیرات عمیقی در این تیم گذاشته) جزو مربیانی هستند که احتمالا حاضرند با این مبالغ در تیمی چون ایران کار کنند. این صحبت‌های احسانی باعث شد تا نگاهی به رقم قراردادهای گزینه‌های موردنظر عضو کمیته فنی بیندازیم.

بنا به گزارش سایت معتبر فوربس که قبل از جام‌ جهانی منتشر شد، دستمزد سالانه کارلوس کی‌روش و تیمش ۰۶۰/۰۹۸/۲ دلار برای یک‌سال است تا او سیزدهمین مربی گرانقیت جام‌جهانی باشد. خوزه پکرمن که این روزها منتقدان کی‌روش مانور زیادی روی نتایج و عملکرد او دارند، سالانه ۴۵۰/۶۷۸/۱ دلار از فدراسیون فوتبال کلمبیا دریافتی دارد و پانزدهمین مربی گرانقیمت جام بوده. سرمربی مکزیک ارزانترین مربی‌ای بوده که به برزیل رفته و رقم قرارداد میگوئل هررا با فدراسیون فوتبال مکزیک سالانه تنها ۲۱۰ هزار دلار بوده است (اصل این مبلغ ۲۰۹۸۱۰ دلار است). سرمربی کاستاریکا سالانه ۴۴۰ هزار دلار دریافتی دارد و فدراسیون فوتبال الجزایر هم به سرمربی اروپایی‌اش، سالی ۰۷۰/۰۰۷/۱ دلار پرداخت می‌کند.

منبع: وطن امروز

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ