بازیهای رایانه ای دخترانه ابزاری جدید برای ترویج سبک زندگی غربی + عکس

0
این بازی علاوه برایجاد این فضاها ،القائات سایر بازیها را نیز با خود دارند از جمله اینکه مرتبا فرد برای شرکت در مهمانی ها و موقعیتهای مختلف باید لباس مناسب را انتخاب کند، آرایش خاصی داشته باشد و…
اغلب بازیهای رایانه ای موجود در بازار به دلیل محتوای اکشن و اغلب خشن خود معمولا به سختی می توانند دختران را به خود جلب کنند. همین امر باعث شده است که سازندگان این گونه بازیها تمهیداتی بیندیشند تا این بخش از گیمرها را نیز از دست ندهند.
یکی از کارهایی که در ورژن ۱۰ از سری بازیهای ندای وظیفه یعنی بازی call of duty :Ghosts انجام شده است قابلیت تعیین جنسیت گیمر بازی است. به اذعان سازندگان این بازی، مهمترین هدف آنان از این کار جذب جنس مونث به این بازی بوده است.
بازیهای آنلاین دخترانه:
اما بخش دیگری از این بازیها که اغلب به صورت آنلاین و با نام بازیهای دخترانه ارائه می شوند، دقیقا باتوجه به علایق جنس مونث طراحی می شوند اما این بازیها و محتوای آنها کاملا همسو با همان فرهنگ و سبک زندگی است که غرب دوست دارد برای زن غربی، ملکه شود و او تنها خود را در همین چارچوب تصور کند. ازجمله بازیهای آنلاین می توان به موارد زیر اشاره کرد :
آرایش ومدل مو:
بازیهایی که در آن فرد باید نوع آرایش را تعیین کند. اصلاح مو انجام دهد و مدل موی خاصی را برای دختر موجود بازی طراحی کند که از این جمله بازیها می توان به موارد زیر اشاره کرد :
مدل مو مدل آرایش دانلود The Sims بازیهای رایانه ای بازیهای آنلاین دخترانه باربی The Sims
آرایش باربی – اصلاح موی باربی- آرایش دختر آب نباتی
اما گاه حتی این مدلها جنبه خاص دیگری از زندگی غربی را شامل می شوند که از آن جمله می توان به Hollywood style و Halloween hair اشاره کرد.
مدل مو مدل آرایش دانلود The Sims بازیهای رایانه ای بازیهای آنلاین دخترانه باربی The Sims
بخش دیگری از این بازیها به لباس و مد می پردازند که از آن جمله می توان به بازیهای زیر اشاره کرد :
بازی برای انتخاب مدل لباس مادر برای شرکت در مجلس رقص
خرید لباس برای فصل تابستان
مدل مو مدل آرایش دانلود The Sims بازیهای رایانه ای بازیهای آنلاین دخترانه باربی The Sims
اما این پایان کار نیست. در برخی از این بازیها ،گیمر با شماره گیری یک گوشی موبایل به دنبال عشق خود می گردد و قرار است بااین شماره گیری، عشق خود را بیابد!
علیرغم وجود این بازیها، بازهم به نظر می رسد سازندگان بازیهای کامپیوتری هنوز نتوانسته اند بخش زیادی از گیمرهای مونث را جذب کنند پس از طرق دیگر به این کار پرداخته اند.
سازندگان بازی The Sims که خیلی زود توانست طرفداران بسیاری را از اقصی نقاط جهان به خود جلب کند با اشاره به عدم جذب کافی دختران، از تلاش برای جذب این قشر از طریق محتواهایی با مضمون ایجاد ارتباط با جنس مخالف سخن به میان آورده است و این سری بازیها را برای جذب این قشر، بسیار موفق دانسته است.
اما بازی the sims چگونه بازی است:
دراین سری بازیها ،گیمر کاملا در یک فضای مجازی زندگی می کند. یعنی چیزی شبیه زندگی دوم؛در این فضا کار می کند، خانه اش را طراحی می کند، ازدواج می کند، بچه دار می شود، خانه داری می کند ، پارتی می رود و …
مدل مو مدل آرایش دانلود The Sims بازیهای رایانه ای بازیهای آنلاین دخترانه باربی The Sims
اما گیمر برای ازدواج، باید با افراد مختلفی از جنس مخالف دوست شود، مرتبا به مهمانی های مختلف برود، باافراد زیادی از جنس مخالف ارتباط بگیرد تادرنهایت قلب یک نفر را ۱۰۰% کند و او همسرش شود.
یکی از سازندگان این سری بازیها عامل موفقیت این بازیها برای جلب مخاطبان دختر را همین موضوع عنوان می کند :”ما تا به حال درجذب خانمها موفق نبوده ایم اما در سیمز با ایجاد شرایطی برای ارتباط بیشتردختران با پسران توانستیم این قشررانیز جذب کنیم.”
مدل مو مدل آرایش دانلود The Sims بازیهای رایانه ای بازیهای آنلاین دخترانه باربی The Sims
در واقع او میزان جذب مخاطب انواع بازیهای آنلاین دیگر را مناسب ندانسته و علتش را نبود فضای ارتباطی باجنس مخالف بر می شمرد.
اشاره به این نکته ضروری است که این بازی علاوه برایجاد این فضاها ،القائات سایر بازیها را نیز با خود دارند از جمله اینکه مرتبا فرد برای شرکت در مهمانی ها و موقعیتهای مختلف باید لباس مناسب را انتخاب کند، آرایش خاصی داشته باشد و…
اهداف پشت پرده:
باقدری تامل در سخن رهبری می توان به اهداف غربی ها در ارائه چنین بازیهایی دست یافت:
“آنها (غربی ها) برای اینکه از زن، آنچنان موجودی به وجود آورند که مورد نظر خودشان است محتاج این هستند که دائما مد درست کنند و چشم ها و دلها و ذهنها را به همین چیزهای ظاهری و کوته نظرانه مشغول کنند. کسی که به این کارها مشغول شود کی به ارزشهای واقعی خواهد رسید؟” رهبر معظم انقلاب
همانگونه که در بالا به آن اشاره شد، غربی ها برای معطوف کردن زن به ظواهر ظاهری، از انواع ابزارها از جمله بازی استفاده می کنند ازجمله این اهداف می توان به موارد زیر اشاره کرد:
۱. ایجادسبک زندگی متناسب بااهداف غرب
۲. مشغول داشتن زن به ظواهر
۳. مشغول کردن زنان به انواع مد، لباس و…
۴. معطوف کردن زن به ارتباط با جنس مخالف
منبع: سراج۲۴
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ