“خانه مد ایران” یا خانه شو ابتذال غرب در قلب تهران + عکس

4
وجود انواع لباس ها، مدل های کیف و کفش و پوشش هایی که کاملا با فرهنگ ایرانی اسلامی منافات دارند، تنها گوشه ای از تلاش های ضدفرهنگی این نهاد به ظاهر فرهنگی می باشد.
راه اندازی و تاسیس انواع کارگروه و بنیاد و خانه و شورای ساماندهی برای پیش بردن کارهایی که باید به صورت عادی و طبق رویه طبیعی دستگاه های حاکمیتی کشور انجام شود، ترفندی است برای سر کار گذاشتن ملت و منحرف کردن ذهن ها و فرستادن من و شما پی نخود سیاه.پشت پرده این نمایش هم هدف های دیگر و رویکردهای دیگر پیگیری می شود و من و شما متحیر می مانیم که چه می خواستیم؛ چه شد!
مدل مانتو 2018 مدل لباس مد روز مد جدید مانتو ورزشی خانه مد ایران
چندی پیش، رونمایی از مانتوهای ورزشگاهی خانه مد خبرساز شد.مانتوهایی که کوچکترین انطباقی با معیارهای دینی و فرهنگی ما ندارد، به عنوان «مد ایرانی اسلامی در چارچوب جمهوری اسلامی ایران» و تحت نظارت مستقیم «بنیاد ملی مد و لباس» معرفی شده است.همه جنبه های منفی غیر قابل چشم پوشی این (به اصطلاح) مانتوها یک طرف؛ توهین به کلمه مقدس «الله» و پرچم مقدس کشور هم یک طرف! برداشتن نشان «الله» از روی پرچم و گذاشتن عکس جانوری که گفته می شود یوزپلنگ ایرانی است و درست کردن لباسی جلف و نازیبا با این پرچم تحریف شده که برای تبرج و جلب توجه نامحرمان کاربرد دارد، حرفی برای گفتن باقی نمی گذارد.
در صفحه خبر رونمایی از این مانتوها در سایت خانه مد ایرانی نوشته شده است: «پوشش های ارائه شده همگی کد شیما را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرده اند» و برای توجیه تولید و عرضه این لباس نوشته است: «عواید حاصل از تولید و فروش این مانتوها برای حمایت از تیم ملی فوتبال کشورمان در بازی های آسیایی اختصاص خواهد یافت!»
نکته طنز این قصه غم انگیز اینجاست که در همین سایت، در صفحه ای با عنوان «قاچاقچیان لباس، مشکل بزرگ طراحی و تولید پوشاک ملی» اینگونه نوشته شده: «ظرف هفته گذشته، خانه مد ایرانی با همکاری گروهی از طراحان و دوزندگان داخلی، از طرح های مانتوهای ایرانی اسلامی تحت عنوان «مانتوهای ورزشگاهی» رونمایی کرد.
مدل مانتو 2018 مدل لباس مد روز مد جدید مانتو ورزشی خانه مد ایران
این پوشش ها که با الهام گرفتن از پرچم پر افتخار جمهوری اسلامی ایران، تصاویری از یوز ایرانی و نماد هایی از توپ جام جهانی تهیه و به صورتی نوین ارائه شد، به سرعت مورد هجوم قاچاقچیان پوشاک قرار گرفت. این گروه با استفاده از امکانات گسترده خود سعی کرده اند چراغ هایی را که در حال روشن کردن فضای مد و لباس کشور هستند(!) با تند باد سرمایه های حاصل از درآمد های نامشروع خود خاموش کنند. در این راه متأسفانه برخی رسانه های داخلی نیز بدون آگاهی از واقعیت های پشت پرده، دیدگاه های یکسویه و هدفدار آنها را منعکس ساخته اند!»
نگاه کوتاهی به سایت خانه مد ایرانی و بررسی عقبه و سوابق قبلی این سایت می تواند ابعاد دیگری از این گروه به اصطلاح مد ایرانی و اسلامی را برای هر مخاطبی روشن می نماید.
در صفحه خانگی این سایت ، عکسی با عنوان «مهمانی رنگ ها» قرار دارد که وقتی روی آن کلیک می کنید ، تصویر زنی با لباس تحریک کننده و آرایش زننده در سطح شهر را می بینید که در مقابل آن نوشته شده:«بهار از راه رسید و با خود کلکسیونی از رنگ ها را به همراه آورد. رنگ های تیره و سرد را از تن برکنید واز رنگین کمان برای لباس هایتان رنگ انتخاب کنید!»
باز در صفحه خانگی، عکس یک خانم طراح لباس با عنوان «بازگشت به بهشت با مد جذاب زنانه سیب» به نمایش گذاشته شده که در این عکس، این خانم روسری بر سر ندارد و وقتی روی آن کلیک می کنید، تصاویری می بینید که متاسفانه در شان فرهنگ اسلام و ایران نیست.
مدل مانتو 2018 مدل لباس مد روز مد جدید مانتو ورزشی خانه مد ایران
در این عکس ها پوشیدن مانتوی کوتاه و ساپورت و باز بودن یقه و نمایش دادن موها و پوشیدن کفش نامناسب و بدون جوراب در فضای عمومی، با عنوان «بازگشت به بهشت»(!) تبلیغ شده است.
مدل مانتو 2018 مدل لباس مد روز مد جدید مانتو ورزشی خانه مد ایران
در صفحه کیف و کفش زنانه ، انواع کفش های پاشنه بلند و روبازی که صرفاً برای خودنمایی و جلب توجه کاربرد دارد و آسیب های جسمی شدیدی هم برای زنان در پی دارد، به عنوان مد کفش معرفی شده است.خانه مد ایرانی مبلغ و مروج مدهای خارجی است؛ نه طراح و سازنده و سامان دهنده مد ایرانی اسلامی. بخش «لباس های مجلسی زنانه» این سایت هم نماینده همین واقعیت است.
مدل مانتو 2018 مدل لباس مد روز مد جدید مانتو ورزشی خانه مد ایران
در بخش لباس های خاص و متفاوت هم یک سری لباس عجیب و نامتعارف بر تن مانکن هایی در شکل و هیئت دیوها(!) به نمایش گذاشته و ادعا شده که این طرح ها، «ایستادگی و پایداری را به مخاطب نشان می دهد»! چنین سخن گزافی در محضر ملتی که اسوه مقاومت و پایداری است، هم خیلی خنده دار است و هم خیلی گریه دار!
مدل مانتو 2018 مدل لباس مد روز مد جدید مانتو ورزشی خانه مد ایران
خوشبختانه به قدری فعالیت های خانه مد ایرانی ضعیف و شرم آور است که نگران بیشتر شناخته شدن آن با انتشار این اخبار نیستیم. نگرانی ما همان نکته ایست که در بند اول این متن ذکر آن رفت.اینکه برای حل و فصل هر مشکل و معضلی یک گارگروه یا شورای ساماندهی یا خانه یا بنیاد تشکیل می دهند، کلاه گشادی است که سر ملت می گذارند و به این شکل، از مسئولیت و پاسخگویی فرار می کنند و گاهی هم مقاصد و منافعی غیر از خواست ملت و رهبری را پیگیری می کنند.
برای بهبود وضعیت حجاب و عفاف و پوشش و نزدیک شدن به معیارهای تمدن ایرانی اسلامی، نیازی به تشکیل انواع کارگروه و خانه و بنیاد نیست! همه دستگاه ها باید به وظیفه خود عمل کنند؛ یعنیهمان چیزی که درقانون ۲۶ ماده ای عفاف و حجاب تصریح شده است!
تــــوضیــــــحات:
۱- عکس هایی از صفحات سایت خانه مد ایرانی مستند و در متن آورده شده است.
۲- وجود ده ها غلط نگارشی در متون سایت خانه مد نیز نشانه دیگری بر عدم توامندی گروهی است که ادعای فرهنگ سازی تمدن ایرانی اسلامی، آن هم در پوشش (راهبردی ترین کالای فرهنگی)را دارند.
منبع:فرهنگ نیوز
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 4 )
  1. ابی می گوید

    خداوکیلی رنگاش قشنگه ولی اینارم میشه توی خیابون پوشید؟
    آدم یاد دلقکای سیرک می افته… ولی رنگ های استفاده شده بی نظیره.. از این رنگ های ثابت تکراری خسته شدیم ولی مرده شبیه شیطونه… این چه مانکنیه؟ کی این لباس پایداری رو می پوشه آخه طراح جون؟ به قول خارجی ها از چی الهام گرفتید ؟ از شیطون؟
    یه لباسی طراحی کنید بشه توی خیابون پوشید اخه لامصب …. در ضمن برید تحقیق کنید توی فرهنگ اقوام بینید چقدر لباس های سنتی خوشگلی داریم از همونا الهام و الهه بگیرید !!!!!

    1. Ashkan می گوید

      خوب وقتی عادت کرده باشی به بدبختی و نوحه و عزا و سیاه پوشی بایدم برات عجیب باشه رنگ دیگری جز مشکی ببینی تقصیر خودت نیست

      1. یاس می گوید

        اینها همش برای اینه که ما را از اسلام دور کنند بدون این که بفهمیم یعنی ذره ذره کسانی که این کارا رو میکنند معلومه که دشمن ما هستند

  2. حسين می گوید

    به قول کیمرکارداشیان او مای گاد