ایرانی‌ها سالیانه چند دلار خرج می‌کنند؟

0
آمارهای منتشر شده از سوی نهادهای بین المللی نشان می دهد ایران در میان کشورهای جهان از نظر سطح مصرف خانوارها در رده متوسط به بالا قرار گرفته است. 
مصرف سرانه خانوار در ایران در سال ۲۰۱۲ بالغ بر ۳۹۳۵ دلار برآورد شده است.
مصرف سرانه خانوار میزان کالاهای مصرف شده هر خانوار در طی یک سال را نشان می دهد که مثل مواد غذایی، پوشاک، لوازم خانگی، خودرو و همچنین خدمات است.
به گزارش تسنیم، ایران در میان ۱۰۷ کشور جهان از نظر مصرف سرانه خانوار در سال ۲۰۱۲ در رتبه ۴۵ قرار گرفته است. بر این اساس مصرف اتباع ۴۴ کشور بیشتر از ایرانی ها و ۶۲ کشور کمتر از ایران است.
در میان این کشورها، سوئیسی ها بیشترین مصرف را به خود اختصاص داده اند. مصرف سرانه خانوارهای سوئیسی در سال ۲۰۱۲ بالغ بر ۳۲ هزار ۴۱۴ دلار اعلام شده است. پس از این کشور، نروژ با ۳۱ هزار و ۸۶۸ دلار و آمریکا با ۳۰ هزار و ۹۰۳ دلار به ترتیب در رتبه های دوم و سوم از این نظر قرار گرفته اند.
کمترین مصرف سرانه خانوار در جهان نیز به بروندی اختصاص دارد. مصرف سرانه خانوار در این کشور تنها ۱۲۵ دلار برآورد شده است.
از جمله کشورهایی که مصرف سرانه کمتری نسبت به ایران دارند عبارتند از: تاجیکستان ۳۲۳ دلار، پاکستان ۵۷۲ دلار، هند ۶۷۰ دلار، اندونزی ۱۰۳۰ دلار، مصر ۱۱۷۶ دلار، چین ۱۲۲۱ دلار،‌ اوکراین ۱۸۹۱ دلار، برزیل ۳۷۸۸ دلار و آفریقای جنوبی ۳۸۰۸ دلار.
کشورهایی که مصرف سرانه بیشتری نسبت به ایران دارند نیز عبارتند از: روسیه ۴۳۴۹ دلار، ترکیه ۵۷۵۵ دلار، پرتغال ۱۱۴۴۶ دلار، اسپانیا ۱۳۸۴۹ دلار،‌ امارات ۱۴۵۳۲ دلار، ایتالیا ۱۷۲۱۸ دلار، آلمان ۲۱۵۲۷ دلار،‌ و انگلیس ۲۴۰۰۲ دلار.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ