کاهش قیمت خوراک پتروشیمی‌ها غیرقانونی است / پتروشیمی‌ها درپی سوءاستفاده از آشفتگی بورس

0
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی کاهش قیمت خوراک پتروشیمی ها را بر اساس مصوبه هیات دولت غیر قانونی خواند و گفت: کاهش شاخص ارزش سهام در بازار بورس تحت تاثیر افزایش قیمت خوراک پتروشیمی ها نبوده است، بازار بورس در سال گذشته به صورت حبابی رشد کرده بود که همین علت موجب کاهش شدید ارزش سهام در این بازار شد.

موید حسینی صدر در گفتگو با  مهر در واکنش به اظهارات اخیر فعالان بورس مبنی بر اینکه افزایش قیمت خوراک پتروشیمی ها طبق مصوبه مجلس موجب سقوط شدید ارزش سهام در بورس شده است، گفت: قیمت سوخت پتروشیمی ها منطقی است.

نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سهام پتروشیمی ها تنها ۱۰ درصد در بورس تاثیر دارد در حالی که قیمت همه سهام های بورس کاهش یافته است، پتروشیمی ها هم می خواهند از وضعیت آشفته بازار بورس به نفع خود استفاده کنند.

وی کاهش قیمت خوراک گاز پتروشیمی ها بر اساس مصوبه دولت را غیر قانونی خواند و گفت: قیمت خوراک پتروشیمی ها طبق مصوبه مجلس باید ۱۳ سنت باشد که الان به ۷ سنت کاهش یافته است. پیش از این قیمت خوراک پتروشیمی ها تنها ۳ سنت بود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در مورد علل اصلی کاهش ارزش سهام بورس گفت: قیمت سهام در بورس به صورت حبابی رشد کرده بود و طبیعی است که این رشد ناپایدار باشد، به نظر می رسد از این به بعد ارزش سهام در بورس به صورت منطقی رشد کند.

به گزارش مهر موید حسینی صدر و احمد توکلی نماینده مردم تهران در زمان بررسی لایحه بودجه ۹۳ بر لزوم افزایش قیمت خوراک پترو شیمی ها تاکید داشتند و به شدت پیگیر این امر بودند. پس از کاهش شدید قیمت سهام در بورس برخی کارشناسان بورس علت این امر را افزایش قیمت خوراک پتروشیمی ها بر اساس مصوبه مجلس دانستند. در همین راستا احمد توکلی با تاکید بر اینکه افزایش نرخ خوراک پتروشیمی ها تاثیری در کاهش شاخص های بورس نداشت، اعلام کرد: سیاست دولت در کنترل تورم بوسیله ایجاد رکود در بازار و نیز اجرای مبهم و نامشخص فاز دوم هدفمندسازی یارانه‌ها را از علل اساسی سقوط بازار در هفت ماه گذشته بوده است. وی پیشنهاد داد که مسئولان اقتصادی، فعالان بازار سرمایه را به صورت واقع‌بینانه از فرصت‌ها و تهدیدهای حضور در این بازار آگاه سازند.

بر این اساس چندی پیش هیات وزیران طی مصوبه ای قیمت خوراک پتروشیمی ها را کاهش داد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ