در مجمع سهامداران “شرکت کارخانجات داروپخش” چه گذشت؟

0

تصویب تقسیم سود ۱۱۰۰ ریالی برای هر سهم 

 ترکیب هیات رییسه مجمع با حضور آقای دکتر محمدرضا شانه ساز پور شوشتری به عنوان رییس مجمع، نظارت آقایان فرشاد ملک وند فرد و محمد حسین ملک و دبیری آقای دکتر ناصر نقدی (مدیرعامل شرکت) تشکیل شد.

در این مجمع پس از تصویب صورت‌های مالی از سوی سهامداران تصویب مبلغ یک هزار و یکصد ریال سود به ازای هر سهم تصویب شد. در ادامه این جلسه آقای دکتر ناصر نقدی ضمن ارائه گزارش هیات مدیره و تشریح عملکرد سال مالی منتهی به پایان اسفند ۹۲ به سوالات سهامداران نیز پاسخ داد.


معرفی شرکت کارخانجات داروپخش (سهامی عام)

کارخانه داروسازی داروپخش به عنوان بزرگترین و با سابقه ترین شرکت داروسازی کشور ، با همکاری شرکت داروسازی انگلیسی A&H در تابستان ۱۳۴۲ به طور رسمی افتتاح گردید. در سال ۱۳۷۱ سهام شرکت توسط سازمان تامین اجتماعی از وزارت بهداشت و درمان خریداری و در تاریخ ۲۴/۰۱/۱۳۷۷با منفک شدن از شرکت داروپخش(سهامی عام) به شماره ثبت ۱۳۹۲۸۱ اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری تهران تحت عنوان شرکت کارخانجات داروپخش(سهامی خاص) به فعالیت خود ادامه داد  در تاریخ ۲۱/۰۷/۱۳۸۱ بعنوان سیصد و بیست و ششمین شرکت پذیرفته شده و در فهرست سازمان بورس اوراق بهادار تهران درج گردید.

بیانیه چشم‌انداز

کسب جایزه برتر داروسازی کشور و منطقه خاورمیانه، حوزه آفریقا و آسیای میانه و قرارگیری در زمره ۱۰۰ شرکت اول کسب و کار ایران (رتبه بندی سازمان مدیریت صنعتی) تا سال ۱۴۰۴ با دستیابی به اهداف کلان داروپخش.

جایگاه شرکت در صنعت دارو و بورس اوراق بهادار

 در حال حاضر این شرکت جایگاه اول را از نظر فروش ریالی طبق آمارنامه دارویی ۹ ماهه اول سال ۹۲،  ۳/۶ درصد را به خود اختصاص داده و همچنین از لحاظ شفافیت ارائه اطلاعات رتبه اول بورس را کسب نموده است.

محصولات جدید تولیدی در سال ۱۳۹۲

محصولات جدید تولیدی وارد شده در بازار در سال ۹۲ شامل ۱۲ قلم ویال گادوپنتتات ۲۰میلی لیتر، آیوپک ۲۴۰ میلی گرم ۲۰ سی سی، آیودیکسانول ۲۷۰ و ۳۲۰ میلی گرم ۵۰ سی سی، آمپول گرانیسترون ۳ میلی لیتر و لیدوکائین هیدروکلراید۲درصد، قرص دی پیکس ۷۵ میلی گرم، کوتریموکسازول و سوماتریپتان ۱۰۰، پماد زینک اکساید۲۵درصد و کلسی پوتریول ۰۰۵/۰درصد ۳۰ گرمی و ژل آداپالن ۱/۰درصد ۳۰ گرمی می باشد.

طرح‌ها و پروژه‌های تکمیل شده در سال ۱۳۹۲

۱- پروژه بازسازی اساسی بخش مایعات

۲- پروژه اصلاحات کلی بخش کنترل کیفیت و تحقیقات

پروژه‌های اجرایی در سال ۱۳۹۳

۱- پروژه بازسازی اساسی بسته‌بندی قرص

۲- پروژه بازسازی اساسی توزین مرکزی

گواهینامه‌ها و تقدیر نامه های اخذ شده در طی سال ۱۳۹۲

* گواهی استقرار اصول بهینه تولید بخش قرص، کپسول و پودر خوراکی

* کارت زرین رتبه بندی کارت‌های بازرگانی از سازمان صنعت، تجارت و معدن

* لوح تقدیررتبه دوم تحقق استراتژی‌های بسیار مهم از شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین

* لوح تقدیر رتبه اول هم افزایی در توزیع در گروه دارویی تامین از شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین

* گواهینامه ۳۰۰ شرکت برتر ایران از سازمان مدیریت صنعتی

* تندیس دیموند از جشنواره توزیع و پخش کشور

* گواهینامه ایزو ۹۰۰۱

ارزیابی شاخص‌های سودآوری

در سال مالی مورد گزارش میزان فروش شرکت مبلغ ۳،۰۷۸ میلیارد ریال در مقایسه با سال قبل به میزان ۸۰درصد افزایش داشته است و سود ناخالص به مبلغ ۱،۳۲۳ میلیارد ریال و سود خالص بمبلغ ۶۱۲ میلیارد ریال تحقق پیدا کرده است که نسبت به فروش به ترتیب ۴۳درصد و ۲۰درصد بوده است.

بررسی نسبت بهای تمام شده کالای فروش رفته به فروش به عنوان یکی از عوامل مؤثر برحاشیه سود ، نشان می‌دهد که این نسبت در سال ۱۳۹۲ به‌رغم افزایش هزینه های تولیدی با برنامه ریزی انجام شده و کنترل هزینه‌ها در مقایسه با سال ۱۳۹۱ معادل ۶درصد کاهش داشته است در نتیجه متناسب با افزایش فروش، سود ناخالص و سود خالص شرکت نسبت به مدت دوره مشابه سال قبل به ترتیب ۱۱۲ و ۱۲۹ درصد افزایش یافته است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ