قیمت قبر در بهشت‌ زهرای تهران چقدر شده ؟

0

شورای شهر تهران لایحه تعیین بهای خدمات سازمان بهشت زهرا (س) را تصویب کرد.براساس این لایحه که بررسی آن بخش زیادی از زمان جلسه علنی روز گذشته را به خود اختصاص داد، سقف بهای خدمات قابل عرضه در قطعات مختلف آرامستان بهشت زهرا از سوی سازمان بهشت زهرا تعیین شد.

به این ترتیب قیمت قبور وابسته به قطعه‌ای که در آن قرار گرفته‌اند متفاوت خواهد بود. طوری که جدا از بهای خدمات کفن و دفن، قیمت قبر از حالت رایگان تا ۴ میلیون تومان در نوسان است.

بر این اساس واگذاری هر قبر در تمامی قطعات فاز سوم آرامستان بهشت زهرا(س) تا سقف هفتاد درصد ظرفیت آن فاز رایگان است و در صورتی که وابستگان متوفی تمایل به در اختیار گرفتن قطعه بالای این قبر را داشته باشند به ازای هر قطعه باید ۳۵۰ هزار تومان بپردازند.

البته واگذاری هر قبر در این فاز پس از پرشدن ۷۰ درصد ظرفیت تغییر می‌کند. بر این اساس در ظرفیت ۷۰ تا ۸۰ درصد، قیمت هر قبر ۷۰۰ هزار تومان، در ظرفیت پذیرش ۸۰ تا ۹۰ درصد یک میلیون تومان و در ظرفیت ۹۰ تا ۱۰۰ درصد معادل ۵/۱ میلیون تومان را باید پرداخت کنند.
بر اساس تصمیم‌گیری اعضای شورای‌شهر قیمت قبور در فاز دوم آرامستان بهشت زهرا(س) تعیین شد. بر این اساس قیمت قبور تا سقف ۷۰ تا ۸۰ درصد ظرفیت این قطعات ۲ میلیون تومان و سقف ۸۰ تا ۹۰ درصد ۳ میلیون تومان خواهد بود. علاوه بر این قیمت قبور در قطعات فاز دوم با ظرفیت ۹۰ تا ۱۰۰ درصد معادل ۴ میلیون تومان تعیین شد.

گرانی در قطعات قدیمی

اعضای شورای شهر تهران در بررسی این لایحه قیمت قبور قطعات قدیمی را نیز تعیین کردند. در قیمت‌گذاری برای قبور به جا مانده از قدیم (بخشی از فاز دوم و فاز اول آرامستان بهشت زهرا) بر اساس توافق با سازمان بهشت زهرا(س) قیمت تعیین شده بین  حداقل ۱۰ میلیون و حداکثر ۲۰ میلیون تومان مشخص شد. علاوه بر این در صورتی که قبوری بالای ۳۰ سال باشد و شرع مقدس نیز ایرادی بر آن نگیرد؛ افراد می‌توانند نسبت به خرید این قبور اقدام کنند. تعرفه‌ در نظر گرفته برای این قبور برای هر طبقه ۵ میلیون تومان است.

قیمت قبر بهشت‌ زهرا

دریافت مبلغ بیشتر از نرخ مصوب؟

در این جلسه همزمان با بررسی این لایحه مواردی از سوی برخی از اعضای شورای شهر مطرح شد. رسول خادم رییس کمیسیون برنامه و بودجه نسبت به قطعات قدیمی (فاز یک از قطعه یک تا ۱۱۲) گفت: با وجود اینکه ما قیمت این قبور را ۱۳ میلیون تومان تعیین کرده بودیم شاهد آن بودیم که برخی از آنها تا سقف ۱۷ میلیون تومان و در برخی موارد بیش از این به فروش می‌رسید. امیدواریم با این لایحه نسبت به قیمت این فاز نیز تعیین تکلیف نهایی شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ