مجوز دولت به نهاد ریاست جمهوری برای خرید ۲۰ شاسی بلند خارجی + سند

0
این مجوز شامل ۴۰ دستگاه خودروی مگان و پژوپارس سال، ۲۰ تویوتا لندکروز و سوزوکی گرند ویتارا به عنوان دو خودروی شاسی بلند، ۸ دستگاه وانت تویوتا هایلوکس و کاپرا، ۶ عدد سواری ون از نوع تویوتا هایس و بنز ویتو و نیز ۱۰ عدد مینی بوس هیوندای می باشد.
یکی از مجوزهای همیشگی که دولت های مختلف برای دستگاههای اجرایی صادر می کنند، اجازه خرید خودرو است که بسته به نیازهای جدید دستگاهها یا از رده خارج شدن وسائط نقلیه آنها، این مجوزها صادر و ابلاغ می شود.

بر اساس بررسی های صورت گرفته و ابلاغیه های به دست آمده، تاکنون هیئت دولت یازدهم، تنها یک مجوز خرید خودرو برای قوه مجریه را صادر کرده بود که مربوط به خرید ۲ دستگاه خودروی شاسی بلند خارجی برای معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری بوده است.

اما طی روزهای اخیر مجوز دیگری نیز صادر شده است که بر این اساس، هیئت وزیران در جلسه ۸ تیرماه خود به پیشنهاد شماره ۱۰۸۳۲ نهاد ریاست جمهوری و به استناد مجوزهایی که اصل ۱۳۸ قانون اساسی به دولت داده است، مقرر شده نهاد ریاست جمهوری مجاز باشد نسبت به خرید خودروهای مورد نیاز خود اقدام کند.

اولین نکته قابل تامل در این مصوبه آن است که دولت مجوز داده است این خودروها یا از مبادی تولیدی یا نمایندگی های مجاز یا سایر مبادی عرضه کننده با رعایت صرفه و صلاح و از محل اعتبارات مصوب مربوط خریداری شود

نگاهی به جدول مصوب دولت نیز نشان می دهد این مجوز شامل ۴۰ دستگاه خودروی مگان و پژوپارس سال، ۲۰ تویوتا لندکروز و سوزوکی گرند ویتارا به عنوان دو خودروی شاسی بلند، ۸ دستگاه وانت تویوتا هایلوکس و کاپرا، ۶ عدد سواری ون از نوع تویوتا هایس و بنز ویتو و نیز ۱۰ عدد مینی بوس هیوندای می باشد.

قیمت تویوتا لندکروز سوابق اسحاق جهانگیری

مجوز مذکور به شماره ۴۰۳۵۰ /ت۵۰۵۴۱هـ توسط اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور ابلاغ و رونوشت آن برای دستگاههای چون معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور، معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور، معاونت اجرایی رییس جمهور، دیوان محاسبات کشور و دیوان عدالت اداری ارسال شده است.

مرجع : صبحانه
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ