سفره افطاری ۲۴۰ میلیون تومانی از بیت المال

0

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: دادن افطاری در برج میلاد آن هم توسط دولت و دستگاه‌های اجرایی حرام است. چرا در برج میلاد که هزینه افطاری برای هر نفر از ۱۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومان است، به ۱۶۰۰ نفر از پول بیت‌المال افطاری می‌دهند.

 به گزارش تسنیم، نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز مجلس با انتقاد از برگزاری مراسم افطاری توسط دستگاه های اجرایی گفت: دستگاه اجرایی نباید از پول بیت المال افطاری بدهد و ما نمایندگان مجلس باید براساس سوگندی که خوردیم از حقوق مردم و بیت المال صیانت کنیم. بیت المال مال همه مردم و بازنشستگان است و دولت نباید از مال بازنشستگان افطاری بدهد.

وی با اشاره به حذف مراسم افطاری نمایندگان مجلس از سوی هیئت رئیسه خطاب به محمدرضا باهنر نایب رئیس دوم مجلس که ریاست صحن علنی را برعهده داشت، گفت: شما به مردم بگویید که چرا امسال به نمایندگان افطار ندادید، شما تاکید کنید که مجلس به خاطر اقتصاد مقاومتی به نمایندگان افطاری نداد و برخی از دستگاه ها از پول بیت المال افطاری می دهد.

شروط جدید سناتورهای آمریکایی برای توافق هسته ای

در حالی که تنها چند روز دیگر به پایان ضرب الاجل اولیه تعیین شده برای دستیابی ایران و گروه ۱+ ۵ به توافق جامع هسته ای مانده، بار دیگر عناصر تندرو و جنگ طلب آمریکایی، تلاش خود برای افزایش فشار بر ایران را شدت بخشیده اند. در این زمینه، دو تن از سناتورهای سر شناس آمریکایی، طرحی را شامل برخی درخواست ها از ایران تدوین و ارائه کرده اند.

به نوشته سایت نشریه «فارین پالیسی»، رابرت منندز، رئیس کمیته روابط خارجی سنا و لیندسی گراهام، عضو کمیته کنترل تسلیحات سنا، در نامه ای برای دیگر نمایندگان، از آن ها خواسته اند مجموعه شرایطی را برای توافق نهایی هسته ای با ایران وضع و اعلام کنند؛ شرایطی که می تواند روند مذاکرات را از آنچه هست نیز پیچیده تر کند.

از جمله درخواست های مطرح از سوی این دو سناتور اینکه هر گونه توافق با ایران، مشتمل بر یک دوره «دست کم بیست ساله» راستی آزمایی و بازرسی از تأسیسات و فعالیت های هسته ای ایران باشد. آن ها همچنین خواستار این هستند که بازرسی های آژانس بین المللی انرژی اتمی از ایران سر زده انجام گیرد و آژانس به همه تأسیسات، اشخاص و اسنادی که در ایران لازم ببیند، دسترسی داشته باشد.

تشدید اختلافات کارگزاران و اصلاح طلبان

اخیراً جلسه ای میان برخی از اعضای برجسته حزب کارگزاران سازندگی و حزب منحله مشارکت تشکیل شده و در آن اختلاف نظرهایی درباره میزان سهم هر طیف سیاسی در دولت جدید و نقش آن ها در حمایت از دولت بروز کرده است.

به گزارش جهان،اعضای مشارکت بر این عقیده بوده اند که ما در سال های اخیر هزینه های زیادی برای اصلاحات داده ایم و زندانی و حتی کشته و مجروح داده ایم و در دوره اخیر هم که روحانی با کنار رفتن یک اصلاح طلب واقعی (محمدرضا عارف) و با رأی بدنه اصلاح طلبی و حمایت خاتمی به پیروزی رسید، اما پست های کلیدی به کارگزاران رسید و حالا برای دادن پست های غیر مهم مانند بعضی فرمانداری ها، به اصلاح طلبان باید منت بکشیم.

اختلاف نظر میان این دو طیف از جایی بالا گرفته است که بحث درباره مقاله ای در روزنامه آرمان شروع شده است. در این مقاله کارگزاران پدرخوانده هایی نامیده شده اند که دنبال قدرت و ثروت هستند و نظر اعضای کارگزاران این بوده که این مقاله به سفارش طیف مشارکتی و تندروی اصلاحات نوشته شده است.

خسارت هنگفت آمریکا به دلیل تحریم ایران

نشریه «تایم» به نقل از مطالعه ای که توسط گروه «نایاک» صورت گرفته، نوشته است که تحریم های ضدایرانی تاکنون ۱۷۵ میلیارد دلار به اقتصاد آمریکا خسارت وارد کرده است.

به گزارش فارس، نشریه «تایم»نوشت: «شورای ملی ایران و آمریکا» موسوم به «نیاک» در مطالعات خود به این نتیجه رسیدند که اقتصاد آمریکا به واسطه تحریم هایی که علیه ایران وضع شده، ده ها میلیارد دلار متضرر شده است.

بر اساس بررسی های صورت گرفته، تحریم هایی که سال ۱۹۹۵ به بعد از سوی آمریکا علیه ایران وضع شده، علاوه بر اقتصاد ایران، اقتصاد خود آمریکا را نیز با خسارات هنگفت مواجه کرده است. این تحقیق رقم خسارات ناشی از تحریم ها برای آمریکا را ۱۷۵.۳ میلیارد دلار تخمین زده است.

بنا بر این گزارش، بخش اعظم این خسارات به دلیل عدم صادرات محصولات آمریکایی به ایران بوده است. همچنین سالانه بین ۵۱ تا ۶۶ هزار فرصت شغلی به دلیل همین تحریم ها در آمریکا از میان رفته است.

به نوشته تایم، در میان کشورهای اروپایی، آلمان با ضرر ۲۳.۱ تا ۷۳ میلیارد دلاری، بیشترین فرصت های از دست رفته اقتصادی به واسط تحریم های ایران را تجربه کرده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ