کشورهایی که کمترین فاصله زمانی افطار تا سحر دارند

0
روزهای بلند تابستان، تیرماه امسال را تبدیل به یکی از سخت‌ترین ماه رمضان‌های ایران کرده است. روزهایی که از حوالی ۴ صبح تا ۹شب به روزه‌داری می گذرد و گرمای هوا مزید بر علت شده تا ۱۷ساعت روزه‌داری دشوار را در پیش داشته باشیم.
 با این حال اگر فکر می‌کنید ماه رمضان سختی را شروع کرده‌اید، باید بدانید مسلمانان بعضی از کشورها روزهای به مراتب دشوارتری را می‌گذرانند. روزهایی با ۲۲ ساعت روزه‌داری و تنها ۲ساعت زمان برای تجدید قوا!

در ایسلند مسلمانان باید قبل از ساعت ۱:۵۷ نیمه شب سحری بخورند و ساعت ۰:۰۳ بامداد افطار کنند. یعنی فاصله افطار تا سحر ساکنان پایتخت این کشور، تنها حدود ۲ساعت است! در سوئد اذان صبح ساعت ۲نیمه شب به گوش می‌رسد و اذان مغرب ۲۰ ساعت و نیم بعد، در ساعت ۲۲:۳۰ گفته می‌شود. مسلمانان آلمان هم فاصله افطار تا سحرشان کمتر از ۵ساعت است و این زمان در نروژ به ۳ساعت و نیم می‌رسد. به این ترتیب به نظر می‌رسد ساکنان اروپا از تمام نیمکره شمالی‌ها روزه‌داری طولانی‌تری داشته باشند.

در روسیه هم مسلمانان مسکو باید از حدود ۳ صبح تا نزدیک به ۱۱ شب روزه‌دار باشند. در فنلاند اذان صبح حدود ۲:۲۳ گفته می‌شود و اذان مغرب ۲۳:۱۳ است. یعنی فاصله افطار تا سحر مسلمانان این کشور حدود ۳ساعت خواهد بود!

اوضاع اما برای مسلمانان نیم‌کره جنوبی به مراتب راحت‌تر است. این نیمکره فصل پاییز خود را می‌گذراند و به جز خنکی هوا، فاصله اذان صبح تا اذان مغرب برای ساکنان این نیمکره کمتر از شمال‌نشین‌های کره زمین است.

آرژانتینی ها به عنوان جنوبی‌ترین کشور این نیمکره، از ۶:۲۲ صبح تا ۱۸:۱۹ بعد از ظهر روزه‌دارند و ساکنان اروگوئه از ۶:۲۲ تا ۱۸:۸. یعنی حدود ۱۲ ساعت. این زمان در برزیل حدود ۱۲ساعت و نیم است با این تفاوت که ساکنان ریودوژانیرو در ساعت ۱۷:۴۰ غروب آفتاب را می بینند. بنابراین اگر به دنبال مقصدی برای کم کردن ساعات روزه‌داری ماه مبارک رمضان می‌گردید، آرژانتین، برزیل، استرالیا و اروگوئه گزینه‌هایی هستند که روی میز دارید. هرچند در بین نیمکره شمالی‌ها، آنهایی که ساعات طولانی روزه‌داری‌شان شکل نامتعارفی پیدا کرده می‌توانند از احکام ثانویه مربوط به روزه‌داری پیروی کنند و ساعات کمتری را روزه‌دار باشند.

کشور

اذان صبح

اذان مغرب

روسیه

۲:۵۸

۲۲:۴۱

فنلاند

۳:۳۲

۲۰:۴۲

سوئد

۲:۲۳

۲۳:۱۳

نروژ

۲:۲۹

۲۲:۵۸

آلمان

۲:۴۳

۲۲:۰۰

کانادا

۳:۳۳

۲۱:۲۵

مکزیک

۵:۴۳

۲:۳۶

انگلستان

۲:۴۰

۲۱:۴۸

ایسلند

۱:۵۷

۰۰:۰۳

برزیل

۵:۱۵

۱۷:۴۰

آرژانتین

۶:۳۲

۱۸:۱۹

اوروگوئه

۶:۲۲

۱۸:۸

استرالیا

۵:۳۳

۱۷:۲۲

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ