پیشرفته‌ ترین وسیله (ضد بارداری) به بازار می‌آید + عکس

0
متخصصان موسسه فن‌آوری MIT‌ ریزتراشه‌ای را طراحی کردند که می‌توان با استفاده از آن باروری در زنان را از راه دور کنترل کرد.
 
به گزارش ایسنا، متخصصان با ساخت یک ریزتراشه و کاشت آن زیر پوست می‌توانند امکان باردار شدن زنان را تنها با فشار یک دکمه تحت کنترل درآورند و احتمال بارداری را متوقف و یا فعال کنند. این تراشه که به یک دستگاه کنترل از راه دور مجهز است توسط متخصصان موسسه فن‌آوری ماساچوست (MIT) طراحی شده و حدود ۱۶ سال یعنی برابر با نیمی از عمر باروری زنان کارآیی دارد.
قرص ضد بارداری داروی ضد بارداری جلوگیری از بارداری پیشگیری از بارداری
 
این وسیله پیشگیری دو سانتیمتری که مجهز به یک ریزتراشه ۱.۵ سانتیمتری است در ران، بالای بازو و یا شکم زنان کاشته می‌شود و می‌تواند برای مدت ۱۶ سال هورمون مصنوعی شبه پروژسترونی «لوونورژسترل» را در خود ذخیره داشته باشد. وقتی این تراشه فعال شود روزانه ۳۰ میکروگرم از این هورمون را در خون آزاد می‌کند ضمن اینکه پزشکان می‌توانند دوز این هورمون را به صورت دستی و از راه دور افزایش دهند.
 
به نقل از پایگاه اینترنتی نیوزر،‌ این پروژه با حمایت و پشتیبانی «بیل گیتس» اجرا می‌شود. در حال حاضر طول مدت اثر داروهای ضدبارداری هورمونی نهایتا به پنج سال می‌رسد. از آنجا که هنوز این نگرانی‌ وجود دارد که مبادا فردی غیر از زنان یا بدون رضایت و اجازه آنها اقدام به فعال‌سازی این تراشه کند لذا سازندگان آن در حال بررسی امنیت این دستگاه و رمزگذاری آن هستند تا این وسیله تنها زمانی فعال شود که کنترل از راه دور آن با حداقل فاصله با پوست فرد دارنده دستگاه صورت گیرد. آزمایش‌های نهایی این دستگاه سال آینده در آمریکا به اتمام می‌رسد و پیش بینی می‌شود عرضه آن با یک قیمت کاملا رقابتی از سال ۲۰۱۸ میلادی آغاز شود.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ