لغو محدودیت صادرات محصولات پتروشیمی، مس و شمش آلومینیوم

0

سیدعباس حسینی در گفت‌وگو با فارس در مورد رفع محدودیت از صادرات محصولات پتروشیمی و برخی محصولات فلزی گفت: ‌تا پیش از این، صادرات محصولات پتروشیمی طبق تصمیمات کارگروه مربوطه در قالب سهمیه‌بندی امکان‌پذیر بود اما از امروز بنا به دستور وزیر صنعت ۲۵ قلم محصول پتروشیمی از جمله پروپلین، پلی‌استایرن، پلی اتیلن، pvc ، بنزن، واکس، اسید سولفوریک، برش سنگین نفتا و کربنات سدیم اشاره کرد .

وی همچنین به رفع محدودیت صادرات برخی محصولات فلزی اشاره کرد و افزود: تا پیش ازاین از جهت مقدار و متصدیان صدور محدودیت‌هایی وجود داشت اما از امروز صادرات مس کاتد، مفتول مسی و شمش آلومینیوم محدودیتی ندارد و چندی پیش نیز محدودیت صادرات محصولات فولادی برطرف شده بود .

به گفته این مسئول در وزارت صنعت، به این ترتیب صادرات اقلام صنعتی محدودیتی نخواهد داشت اما به صادرکنندگان توصیه می‌شود تا تأمین بازار داخل را هم مدنظر قرار دهند تا وزارت صنعت مجبور نباشد برای تأمین بازار داخل قوانین محدودکننده وضع کند .

حسینی خاطرنشان کرد: در حال حاضر کل اقلام صنعتی بدون پرداخت عوارض آزاد شده و فقط آخال کاغذ و قراضه فلزات مشمول پرداخت عوارض صادراتی هستند که بررسی وضعیت این دو قلم نیز در دستور کار هیأت دولت قرار دارد .

مدیرکل مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت، اظهار امیدواری کرد تا صادرکنندگان از شرایط به وجود آمده برای صادرات این محصولات به شرط فرآوری و ارزش افزوده بالاتر استفاده کنند

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ