سه خودروی برتر دنیا

0
هیوندایی جنسیس HCD-14، فورد اتلس و بی.ام.و i8 Spyder با اختصاص عنوان بهترین کانسپت خودروهای سال تأثیرگذارترین خودروهای ۲۰۱۳ در آینده صنعت خودروسازی لقب گرفته‌اند.

بیش از ۲۴ داور در کنار یکدیگر جمع شدند تا از میان ۲۳ خودرو که امسال در نمایشگاه‌های خودرو لوس‌آنجلس، دیترویت، شیکاگو، تورنتو و نیویورک معرفی شده بودند، تنها ۳ خودرو را به عنوان بهترین‌های ۱۲امین دوره رقابت‌های «خودروهای کانسپت آمریکای شمالی» معرفی کنند. هر یک از این ۳ خودرو که در یکی از سه کلاس «خودروهای کانسپت»، «وانت‌بار کانسپت» و «آماده تولید» رتبه اول را کسب کرده است، می‌تواند بیشترین تأثیر را روی خودروهای کلاس خود و تولیدات آتی صنعت خودروسازی بگذارد. جالب است بدانید در این رقابت‌ها هیوندایی موفق شد دو عنوان اول را به خود اختصاص دهد.

 هیوندایی جنسیس HCD-14 

ولوستر هایوندایی جنسیس فورد اتلس خودروی برتر دنیا بی.ام.و

رقابت نهایی در میان خودروهای کانسپت را هیوندا جنسیس HCD-14، ولوستر C3 Roll Top، هوندا EV-STER و تویوتا کورولا فیوریا شکل دادند. در نهایت کانسپت هیوندا جنسیس HDC-14 که در نمایشگاه خودروی دیترویت به نمایش درآمده بود، رتبه اول را کسب کرد. تعدادی از داوران این خودرو را عالی و تعدادی دیگر آنرا بسیار شبیه به آئودی A7 ازریابی کردند؛ اما در نهایت این کانسپت یک جایزه دیگر را به دلیل بالاترین امتیاز کسب شده، به دست آورد و عنوان «تأثیرگذارترین خودروی کانسپت سال ۲۰۱۳» را از آن خود کرد.

 فورد اتلس

ولوستر هایوندایی جنسیس فورد اتلس خودروی برتر دنیا بی.ام.و

در رقابت میان وانت‌بارهای کانسپت نمونه‌های فورد اتلس، کیا Cross GT، نیسان رزونانس و فولکس واگن Cross Blue به عنوان بهترین‌ها انتخاب شدند. فورد موفق شد با ارائه اتلس عنوان بهترین کانسپت این گروه را به خود اختصاص دهد. این خودرو در کنار نیسان رزونانس جایزه طراحی نمایشگاه خودروی دیترویت را نیز به خود اختصاص داده بود.

 بی.ام.و آی۸ اسپایدر

ولوستر هایوندایی جنسیس فورد اتلس خودروی برتر دنیا بی.ام.و

نمونه‌های آماده تولیدی که به مرحله نهایی راه پیدا کردند، بی.ام.و i8 Spyder، آکورا NSX، سابورا WRX STI و تسلا Model X بودند. همان‌طور که احتمالا می‌توانید با توجه به نتایج سال‌های قبل حدس بزنید باز هم بی.ام.و اسپایدر i8 موفق شد عنوان بهترین خودرو این گروه را به خود اختصاص دهد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ