۶ خدمت دندانپزشکی ارزان برای روستائیان

0
معاون سازمان بیمه سلامت ایران از ورود خدمات دندانپزشکی به ” بسته خدمات پایه سلامت روستائیان” برای نخستین بار خبر داد و گفت: واکسن پنتاوالان برای نخستین بار در کشوروارد مناطق روستایی شده و به صورت رایگان برای روستائیان مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 دکتر محمدجواد کبیر در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه در این بسته شش آیتم آموزش، فلورایدتراپی، فیشورسیلانت، وارنیش تراپی، جرم‌گیری و ترمیم اولیه دندان‌ها را برای سطح اول پیش‌بینی کردیم اظهار کرد: جمعیت هدف کودکان و نوجوانان زیر ۱۴ سال و زنان باردار هستند.

به گفته وی، حدود چهار درصد از منابع در نظر گرفته شده برای ارتقای بسته سلامت روستائیان به خدمات سلامت دهان و دندان اختصاص یافته است، بنابراین پرداخت ۳۰ درصد هزینه‌های دندانپزشکی به عهده بیمار و مابقی در تعهد “بیمه” است.

معاون سازمان بیمه سلامت ایران همچنین با اشاره به اینکه چهاردرصد از منابع نیز برای مکمل‌هایی نظیر قطره و قرص آهن، قطره و قرص مولتی ویتامین، یک درصد از منابع برای تامین واکسن پنتاوالان و حدود پنج درصد از منابع برای آماده سازی امکانات مراکز بهداشتی و درمانی در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: توزیع واکسن پنتاوالان برای مناطق روستایی برای نخستین بار است که انجام می‌شود.

کبیر افزود: قیمت این واکسن برابر پروتکل‌های وزارت بهداشت تعریف شده است، ولی برای روستائیان به صورت رایگان تزریق می‌شود.

واکسن جدید پنتاوالان برای پیشگیری از ابتلای کودکان به بیماری هموفیلوس ‌آنفلوانزا به کار می‌رود و تاکنون در شبکه بهداشتی کشور وجود نداشت. واکسن‌های موثر علیه هموفیلوس آنفلوانزای تیپ b از اوایل دهه ۱۹۹۰ برای کودکان زیر ۵ سال و بیماران بدون طحال در دنیا در دسترس کودکان است و سازمان بهداشت جهانی، واکسن پنتاوالان را برای مصونیت علیه دیفتیری، کزاز، سیاه سرفه، هپاتیت B و هموفیلوس آنفلوانزای تیپ b پیشنهاد کرده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ