گزارش کامل مجمع سهامداران شرکت ملی صنایع مس ایران + تحلیل بنیادی

0
جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت ملی صنایع مس ایران رأس ساعت ۱۵:۰۰ روز یکشنبه مورخ ۱۳۹۳.۰۴.۲۲ درمحل سالن همایش های رازی با حضور بیش از ۸۷.۷۴ درصد سهامداران برگزار شد.

ترکیب هیات رئیسه مجمع با حضور آقای عمرانی به عنوان رئیس مجمع و نظارت آقایان قاسمی و سلطانی و به دبیری آقای رحمتی تشکیل شد.

همچنین نماینده سازمان بورس و نماینده موسسه حسابرسی نیز در جلسه حضور داشتند.

مجمع پس از استماع گزارش هیات مدیره توسط آقای مراد علیزاده و گزارش بازرس قانونی تصمیمات ذیل را اتخاذ نمود.

۱- تصویب صورتهای مالی منتهی به سال مالی۱۳۹۲.۱۲.۲۹

۲- تقسیم ۴۰۰ ریال به عنوان سود نقدی به ازای هر سهم

۳- انتخاب موسسه حسابرسی هوشیار ممیز به‌عنوان بازرس قانونی و حسابرس شرکت و موسسه حسابرسی و خدمات مدیریت رهبین به‌عنوان بازرس علی‌البدل

۴- انتخاب روزنامه های اطلاعات و دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه کثیر الانتشار

افتتاح ۳ طرح توسعه ای تا آبان ماه

 مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس در جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام جهت تصویب صورت های مالی عملکرد سال منتهی به ۲۹ اسفند ۹۲ از ثبت رکورد بالاترین ارزش بازار سهام شرکت از زمان پذیرش ملی صنایع مس ایران در بورس تا کنون خبر داد و گفت: با تلاش و پشتکار کلیه پرسنل شرکت توانستیم به ارزش بازار سهام شرکت بالغ بر ۱۶۸ هزار میلیارد ریال از ابتدای پذیرش سهام “فملی” در بورس شویم.

احمد مراد علیزاده در ادامه به رکورد فروش بیش از ۳۴۰۰۰ میلیارد ریال در سال مالی مورد گزارش اشاره کرد و اظهار داشت: در راستای تداوم گردش چرخهای صنعت مس در کشور و همچنین تأمین نیازهای داخلی نقش خود را در سال ۹۲ به خوبی ایفا کرده و موفق به دستیابی بالاترین قیمت هر سهم “فملی” در بورس شدیم.

وی با اشاره به اینکه میزان تولید تا سال ۹۴ به بیش از ۴۰۰ هزار تن خواهید رسید، گفت: تولید مس از سال آینده تا ۹۷ به ترتیب از ۲۸۰ تا ۴۰۰ هزار تن خواهد رسید.

مراد علیزاده به دو طرح فاز ۲ تغلیظ سرچشمه و فاز ۲ تغلیظ سونگون اشاره کرد و افزود: افتتاح فاز ۲ تغلیظ سرچشمه و فاز ۲ تغلیظ سونگون و همچنین پالایشگاه خاتون آباد تا آبان ماه امسال محقق خواهد شد.

وی افزود: با افتتاح این طرح ها در سال های آتی شاهد افزایش تولید و سودآوری مناسب برای سهامداران خواهیم بود.

اعضاء هیأت مدیره

اخبار بورس امروز

 پیام هیأت مدیره

بار دیگر خداوند متعال در سایه الطاف بی دریغش بر ما منت گذارد و توفیق خدمتگزاری را به ما عطا فرمود تا در سال ۱۳۹۲ “سال حماسه سیاسی و حماسه ی اقتصادی” تمام توان خود را در طبق اخلاص گذاشته و با اتکا و دلگرمی به اعتماد و اطمینان سهامداران گرامی و تلاش و همیاری متخصصان، مدیران و کلیه کارکنان عزیز شرکت و با پشتیبانی مسئولان محترم در تحقق بخش عمده ای از اهداف عملیاتی شرکت موفق بوده و در راستای تداوم گردش چرخ های صنعت مس در کشور و استمرار حضور میهن عزیزمان در بازار های جهانی و همچنین تأمین نیازهای داخلی نقش خود را به خوبی ایفا نماییم.

در سال گذشته شاخص های زیر محقق گردیده است.

* دستیابی به رکورد بالاترین ارزش سهام شرکت بمیزان بیش از ۱۶۸هزار میلیارد ریال از ابتدای پذیرش سهام شرکت در بورس اوراق بهادار تهران در سال ۱۳۸۵.

* دستیابی به رکورد بیش از ۲۴۰ هزار متر مربعه تعداد معاملات شرکت در بورس

*دستیابی به رکورد بیش از ۵ میلیارد سهم حجم معاملات شرکت در بورس

* دستیابی به رکورد بهترین رتبه کیفیت افشا و اطلاع رسانی

* دستبابی به رکورد بیشترین ارزش سهام معامله شده به میزان بیش از ۲۰۴۱۰میلیارد ریال

* دستیابی به بالاترین قیمت هر سهم (۴۸۰۰ریال معادل ۲۹۰۱۷ ریال قبل از دو مرحله افزایش سرمایه )

* دستیابی به رکورد فروش داخلی بالغ بر ۳۴۰۰۰میلیارد ریال

مجموع فروش شرکت در سال مالی مورد نظر بیش از ۴۳۰۰۰ میلیارد ریال بوده است. این در حالی است که متوسط قیمت مس در سال قبل از آن ۱۰ درصد افت داشته و از آن مهمتر تشدید تحریم های آمریکا از ابتدای جولای ۲۰۱۳ با وضع قانون جدیدی توسط کنگره این کشور علیه جمهوری اسلامی ایران که برخی از کالاها و خدمات ایرانی را نشانه گرفته باعث افت شدید صادرات محصولات این شرکت شده است.این یکی دیگر از بحران های ایجاد شده از سوی استکبار جهانی است که بحمدا… با تلاش کلیه مسولین در حال مرتفع شدن است.هیأت مدیره و مدیریت شرکت معتقد است که امانتدار سهامداران محترم بوده و به منظور حراست و ارتقاء امانت واگذار شده به انها، وظیفه خود می داند که از انجام هیچ تلاش و کوششی در خصوص رفع این مشکل دریغ نورزد.

در پایان شایان ذکر است مدیریت شرکت برخود فرض میداند طبق رسالت و وظایف خود در هر زمان با افتخار،پذیرا و پاسخگوی سهامداران محترم بوده و مقدم سهامداران محترم را که بی شک همراه با خیر و برکت یرای شرکت خواهد بود، گرامی میدارد.

سرمایه و ترکیب سهامداران

سرمایه شرکت در بدو تأسیس مبلغ ۱،۰۰۰میلیون ریال (شامل تعداد۱،۰۰۰سهم، به ارزش اسمی هر سهم ۱،۰۰۰،۰۰۰ریال) بوده که طی چند مرحله، به مبلغ ۳۵،۰۰۰،۰۰۰ میلیون ریال (شامل ۳۵،۰۰۰،۰۰۰ سهم، به ارزش اسمی هر سهم ۱۰۰۰ریال) در پایان سال مالی منتهی به ۱۳۹۲.۱۲.۲۹ افزایش یافته است.

تغییرات سرمایه شرکت

اخبار بورس امروز

ترکیب سهامداران

اخبار بورس امروز

شرکت از منظر بورس اوراق بهادار

-وضعیت معاملات و قیمت سهام

اخبار بورس امروز

شرکت در تاریخ ۱۳۸۵.۰۷.۱۹ در بورس اوراق بهادار تهران در گروه فلزات اساسی با نماد فملی درج شده و سهام آن برای اولین بار در تاریخ ۱۳۸۵.۱۱.۱۵ مورد معامله قرار گرفت.

-کیفیت افشاء اطلاعات

اخبار بورس امروز

جایگاه شرکت در صنعت

شرکت ملی صنایع مس ایران در سال۱۳۹۲ موفق به دستیابی رکورد فروش داخلی بالغ بر ۳۴۰۰۰میلیارد ریال گردید. مجموع فروش شرکت در سال مالی مورد نظر بیش از ۴۳۰۰۰میلیارد ریال بوده که نسبت سال گذشته حدود ۹ در صد کاهش داشته است.این در حالیست که متوسط قیمت مس در سال یاد شده نسبت به سال قبل از آن ۱۰ درصد افت داشته و از آن مهمتر تشدید تحریمهای آمریکا از ابتدای جولای ۲۰۱۳ با وضع قانون جدیدی توسط کنگره این کشور علیه جمهوری اسلامی ایران که برخی از کالاها و خدمات ایرانی را نشانه گرفته باعث افت شدید صادرات این شرکت شده است.

اخبار بورس امروز

-هزینه خرید و مصرف مواد اولیه عمده شامل کنسانتره و قراضه (کالای نیمه ساخته) در سال ۱۳۹۲به مبلغ ۶۹۸۳۳۷۸ میلیون ریال که نسبت به سال قبل ۱۸درصد کاهش داشته است.

عملکرد توسعه شرکت در سال ۱۳۹۲

باتوجه به اصلاح و بهبود استراژی توسعه شرکت ملی صنایع مس ایران بر پایه توانایی مالی، پتانسیل معدنی و تأمین زیر ساخت های اساسی، پلان توسعه شرکت، ظرفیت طرحها و اولویت بندی اجرای آنها مورد بازنگری قرار گرفت تا با اجرای پروژه های اولویت دار و زودبازده و به بهره برداری رساندن آنها در میان مدت توان مالی شرکت افزایش یافته و زیر ساخت های اساسی ایجاد گردد تا بر اساس آن امکان اجرای مابقی طرح های توسعه فراهم شود. بدین ترتیب برخی از طرح های معدنی جهت تکمیل مطالعات اکتشافی و تدقیق ذخائر معدنی به امور اکتشافات عودت گردید. برخی از پروژه ها فعلا متوقف شدو از میان آنها پروژه هایی که تأمین ماشین آلات اصلی را سفارش گذاری نموده بودند تا تکمیل ساخت و حمل تجهیزات به شرکت، کار آنها ادامه می یابد. تعدادی از پروژه ها نیز آماده واگذاری به بخش خصوصی می باشد. بر این اساس آخرین و ضعیت پروژه های در دست اجرای شرکت در پایان سال مالی مورد نظر ذیلا ارائه شده است.

ابتدا طرح های توسعه کرمان آورده شود و بعد سونگون

طرح های توسعه در استان آذربایجان شرقی

  • توسعه تغلیظ سونگون فاز ۲
  • پروژه احداث فاز ۲کار خانه تغلیظ
  • احداث کارخانه ذوب و اسید سولفوریک سونگون
  • احداث کارخانه پالایشگاه سونگون
  • احداث کارخانه لیچینگ سونگون

طرح های توسعه در استان کرمان

  •  توسعه کارخانه تغلیظ سرچشمه فاز ۲
  • احداث کارخانه تغلیظ سرچشمه فاز ۲
  • توسعه ذوب و اسید سرچشمه
  • توسعه ذوب و اسیدسولفوریک خاتون آباد
  • احداث کارخانه پالایشگاه خاتون آباد
  • طرح تجهیز معدن و احداث کارخانه تغلیظ در آلو
  • عملیات پیش باطله برداری معدن در آلو کرمان
  • احداث کارخانه تغلیظ دره زار
  • طرح احداث ورزشگاه ها
  • طرح معادن تفت
  • طرح معادن مس تفت
  • طرح معدن چهل کوره زاهدان

طرحهای توسعه در استان یزد

طرح های توسعه در استان سیستان و بلوچستان

اهم برنامه های شرکت در سال ۱۳۹۳

۱-تولید

  • استخراج ۱۵۰ میلیون تن مجموع ماده معدنی و با طله
  • ۸۰۳ هزار تن کنسانتره مس مولیبدن
  • ۱۹۳هزار تن مس تصفیه شده (کاتدی)
  • ۲۰۶ هزار تن مس محتوای معدنی

۲- توسعه

اهم پروژه های توسعه ای قابل راه اندازی

الف- فاز ۲ توسعه تغلیظ سرچشمه

ب- فاز ۲ توسعه تلغیظ سونگون

ج- فاز اول کارخانه پالایشگاه خاتون آباد

۳- ساختار سازمانی

تبدیل شرکت ملی صنایع مس ایران به هولدینگ و ایجاد شرکتهای تابعه “شرکت صنعتی معدنی مولیبدن مس آذربایجان” و “شرکت صنایع و معادن مس کرمان زمین” و ایجاد یا اصلاح ساخنار مبتنی بر این تغیر

۴- فروش

  •  فروش محصولات به صورت داخلی و صادرات و کسب درآمد بالغ بر ۵۶۰۰۰ میلیارد ریال
  • فروش محصولات مسی (کاتد،مفتول،بیلت و اسلب) و محصولات فرعی (سولفور مولیبدن و…) بر اساس نرخ ارز متقاضی
  • رایزنی در خصوص اصلاح قیمت فروش اعتباری محصولات
  • صدور آنی کلیه صورتحساب های مشتریان پس از خاتمه بارگیری در راستای افزایش رضایت مندی ایشان
  • ایجاد یکپارچگی بین سیستم های فروش و مالی شرکت و بانکها (در گام نخست بانک ملت) بمنظور واریز آنلاین مبالغ فروش
  • ایجاد امکان دپو محصولات در منطقه ویژه اقتصادی بندر عباس پس از رایزنی های گسترده و استفاده از امکانات منطقه
  • بازسازی ساختمان اداری انبار قدیم شرکت مس در بندر عباس

۵- مشارکت و سرمایه گذاری ها

در ارتباط با سرمایه گذاری ها و مشارکت ها نیز استراژی شرکت سرمایه گذاری در پروژه های توسعه ای خود (مس و فلزات همراه) و افزایش ظرفیت تولید خواهد بود بعلاوه در اجرای پروژه های خود از حضور سرمایه گذاران نیز استقبال می نماید.

۶- شیوه های تأمین مالی

شرکت منابع مالی مورد نظر اجرای برنامه توسعه خود را از محل منابع داخلی، افزایش سرمایه، تسهیلات بانکی اوراق مشارکت، صکوک و شیوه های قرار دادی مختلف تأمین خواهد نمود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ